مازاد 20درصدی نیروی انسانی دولتی در کلان‌شهرها

۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۹۷

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: 2میلیون و ۳۵۰ هزار نفر تعداد کارمندان دولت است که در مقایسه با سال گذشته تاکنون ۱۰هزار نفر کاهش یافته‌اند.

به گزارش صدا و سیما، جمشید انصاری در برنامه گفت‌وگو ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: در کلان‌شهرها و مناطق بهره‌مند بین ۱۵ تا ۲۰درصد نیروی اضافه در دولت داریم اما در مناطق محروم و دور افتاده با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه با توجه به برگزاری آزمون‌های استخدامی امسال، حدود ۳۰هزار نفر تا پایان سال استخدام دولت می‌شوند، اظهار کرد: در آزمون اخیر حدود ۴۰۰هزار نفر شرکت کردند که در نهایت ۱۲ هزار نفر جذب می‌شوند. آزمون دیگری در پاییز امسال برای جذب ۱۴هزار نفر نیز برگزار می‌شود. 4هزار نفر دیگر نیز در دستگاه‌هایی که آزمون‌های خاص دارند مانند وزارت نفت جذب می‌شوند. رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش برای 8هزار و ۲۰۰ نفر اعلام نیاز کرده است، افزود: امسال مجوز جذب ۶هزار معلم را به این وزارتخانه داده‌ایم و با مجوزهایی که از گذشته آموزش و پرورش داشته است، می‌تواند نیروی مورد نیاز خود را جذب کند. وی افزود: درباره تعداد معلمان زن و مرد جذب شده به وسیله آموزش و پرورش نیز اگر این سهمیه‌بندی را سازمان اداری و استخدامی کشور تایید نکند آنها نمی‌توانند برای جذب معلم آگهی بدهند.

سال گذشته آموزش و پرورش در توزیع نیروی انسانی ۳۵ درصد را به معلمان زن و ۶۵ درصد را به معلمان مرد اختصاص داد که این سازمان بخشی از اطلاعات آموزش و پرورش را در این توزیع نپذیرفت.

انصاری افزود: بر این اساس توزیع معلمان به ۴۶ درصد زن و ۵۴ درصد مرد رسید.

 

 

ارسال نظر