روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۹۴

 تشکیل دولت در سایه در فراکسیون ولایی؛ایسنا| ابوالفضل حسن‌بیگی عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی از تشکیل دولت در سایه در این فراکسیون جهت نظارت بر برنامه‌های وزرای دولت دوازدهم خبر داد. وی اظهار داشت: فراکسیون نمایندگان ولایی قبل از بررسی صلاحیت وزرا در جلسات علنی مجلس، دولت در سایه را تشکیل داد تا به بررسی برنامه‌های وزرا بپردازد. حسن‌بیگی افزود: با تعیین ترکیب هیات وزیران این فراکسیون به صورت دقیق عملکرد وزرا را بررسی می‌کند تا میزان پایبندی آنها به برنامه‌های اعلامی را بسنجد و نکات لازم را یادآوری کند. در همین راستا فراکسیون نمایندگان ولایی دومین جلسه بررسی رای اعتماد به وزرا را در روز سه‌شنبه هفته جاری و پیش از برگزاری جلسه علنی مجلس برگزار می‌کند. جلساتی که انتظار می‌رود هفته‌یی یک بار تشکیل شود.

 تهران از فریادها و تهدیدات نمی‌ترسد؛ خبرآنلاین|فرانتس کلینتسویچ، معاون رییس کمیسیون دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه گفت: ایران در جهان از نفوذ زیادی برخوردار است و گسترش فهرست تحریم‌های امریکا علیه برنامه موشکی ایران به افزایش تشنج در منطقه منجر می‌شود. این مقام روس تصریح کرد: البته من مطمئن هستم که افزایش هزینه‌های برنامه موشکی این کشور به رشد خطرات از جانب ایران منتهی نمی‌شود. وی خاطرنشان کرد: تهران از فریادها و تهدیدات نمی‌ترسد. دندان‌های امریکا از دست ایران در حال خرد شدن است.

 فرماندهان ارتش با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند؛ایلنا| امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی، امیر شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی، امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی و امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق کردند. در این مراسم حجت‌الاسلام محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش نیز حضور داشت. پس از پایان مراسم تجدید میثاق فرماندهان ارتش بر مزار شهیدان صیاد شیرازی، فلاحی و شهدای پاسدار، بسیجی، مدافع حرم و شهدای اصحاب رسانه حضور یافتند و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

 افزایش سقف صدور ویزای انگلیس به زودی؛ایرنا| علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در کانال تلگرامی خود با اشاره به برگزاری نشست گروه دوستی پارلمانی ایران - انگلیس از اعزام هیاتی از وزارت خارجی انگلیس به تهران برای مذاکرات کنسولی در اوایل مهر امسال بر اساس توافق‌های انجام شده خبر داد. وی با اشاره به اینکه احتمالا سقف بیشتری برای صدور ویزای انگلیس مورد توافق قرار می‌گیرد، اضافه کرد: مسوول میز ایران در وزارت خارجه انگلیس هم در این دیدار اعلام کرد در حال حاضر به‌طور هفتگی 150ویزا توسط کنسولگری انگلیس در تهران برای شهروندان ایرانی صادر می‌شود که با افزایش تعداد پرسنل بخش صدور ویزا، به زودی صدور 250 ویزا در هفته را برای ما امکان‌پذیر می‌کند.

 برنده میدان سوریه، ایران است؛مهر| یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی با ادعای اینکه ایران در حال گسترش نفوذ خود در منطقه در جبهه‌های مختلف در عراق، سوریه و لبنان است، نوشت: نبود یک اتحاد منسجم بر اساس یک ایدئولوژی واحد میان کشورهای سنی منطقه راه را برای قدرت‌گیری ایران در خاورمیانه همواره کرده است بنابراین پیروز سوریه، ایران است. این روزنامه در گزارش خود با تاکید بر ادعای مقامات صهیونیستی مبنی بر اینکه ایران و متحدانش در منطقه به دنبال حضور نظامی دایمی در امتداد مرزهای اراضی اشغالی در بلندی‌های‌ جولان هستند، نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل در سفرش به سوشی برای دیدار با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه گفت که ‌تل‌آویو نگران پیشروی‌های ایران در سوریه است.

 گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس‌جمهوری با مردم؛ایسنا| رییس‌جمهور سه‌شنبه شب و در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، مهم‌ترین برنامه‌های دولت و همچنین مسائل کشور را با مردم ایران اسلامی در میان می‌گذارد. پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور افزود: رییس‌جمهوری در این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، اصول، خط‌مشی و برنامه دولت دوازدهم در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را تشریح و ضمن تبیین مهم‌ترین مسائل روز کشور، مواضع کشورمان را درباره تازه‌ترین مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی بیان می‌کند. وی افزود: این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی سه‌شنبه ۷ شهریورماه و حدود ساعت 21:30 از شبکه اول سیما و همچنین رادیو سراسری پخش خواهد شد.

 حکم انتصاب نجفی هنوز صادر نشده است؛تعادل| سخنگوی وزارت کشور گفت: تاکنون پاسخ استعلام‌های نجفی به وزارت کشور واصل نشده و به تبع آن حکم انتصاب نیز صادر نشده است. سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با انتشار متنی در تلگرام نوشت: با توجه به اخبار منتشر شده در رابطه با صدور حکم شهردار محترم تهران به استحضار مى‌رسانم: بلافاصله پس از دریافت صورت‌جلسه شوراى اسلامى شهر تهران مبنى بر معرفى جناب آقاى نجفى به عنوان شهردار منتخب شورا، اقدامات قانونى لازم برای تطبیق شرایط ایشان با مفاد مندرج در آیین‌نامه اجرایى شرایط احراز تصدى سمت شهردار به عمل آمد. همزمان استعلامات لازم از مراجع قانونى انجام شد.

 طرح جامع قوانین کشوری در دولت دوازدهم ارائه می‌شود؛ایسنا| سیدسعید جلالی مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: طرح جامع قوانین کشوری در دولت دوازدهم ارائه می‌شود. جلالی با بیان اینکه «برای مدتی تقسیمات کشوری کم‌کار بود»، اظهار داشت: در حال حاضر دولت فضا را بازتر کرده تا جایی که به قانون نزدیک‌تر شده و بحث‌های مهم آن از جمله کدگذاری نقاط جمعیتی در اولویت کارها قرار گرفته است. وی تصریح کرد: نقاط جمعیتی، واحد و سطوح‌ها شامل شهرها و روستاها بوده که تاکنون در دهستان‌ها و روستاها کد وجود نداشت اما امروز به جدیت دنبال شده تا هر چه سریع‌تر صورت گیرد.

 عراقی‌ها لغو روادید را قبول نکردند؛تسنیم|رییس ستاد مرکزی اربعین‌حسینی گفت: شرکت در راهپیمایی اربعین‌حسینی فقط با روادید انجام می‌شود. به گزارش تسنیم، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین‌حسینی در نشست‌ خبری ضمن گرامیداشت هفته دولت تصریح کرد: قطعا امسال همه افراد قانونمند و با داشتن روادید از مرز عبور می‌کنند، مردم عزیز کشورمان دقت کنند که برای اخذ روادید اقدام کنند و گله‌یی از مسوولان نداشته باشند، چرا‌که مر قانون اجرا خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: سفر اربعین رایگان نیست و تنها نذورات مردم را در این جهت ساماندهی خواهیم کرد. طرف عراقی لغو روادید را قبول نکرده و هزینه 40 دلار را برای آن خواهیم داشت.

 

ارسال نظر