اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۶۲

 کلنگ احداث خانه بهداشت روستای چنار به زمین زده شد؛ تبریز  طی آیینی و با حضور جلالی مدیرکل حراست بانک صادرات ایران، فتحعلیزاده مدیر شعب بانک صادرات آذربایجان شرقی، جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی و مردم روستای چنار، کلنگ احداث خانه بهداشت این روستا با مشارکت کارکنان بانک صادرات ایران به زمین زده شد. مدیرکل حراست بانک صادرات ایران در حاشیه این مراسم گفت: بخشی از رسالت بانک‌ها علاوه بر پرداختن به مباحث مالی و اقتصادی، ایفای مسوولیت‌های اجتماعی و پرداختن به مسائل روز جامعه در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی و مشارکت در این امور است. جلالی ادامه داد: در همین راستا کارکنان بانک صادرات ایران با هدف کمک به ارتقای سطح بهداشت و درمان، در ساخت خانه بهداشت روستای چنار که در زلزله فروردین ماه سال جاری دچار خسارت‌های بسیار زیادی شد مشارکت کرده و هزینه ساخت کل بنا را متقبل شدند.  مدیر شعب بانک صادرات آذربایجان شرقی نیز در این خصوص گفت: اقدام کارکنان بانک صادرات در جهت تامین بخشی از زیرساخت‌های بهداشتی درمانی روستای چنار، عمل به بخشی از رسالت بانک صادرات در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی است.

 تعامل برد برد با آستان قدس خواهم داشت-مشهد؛ مشهد   شهردار منتخب مشهد گفت: تلاش می‌کنم در دوران تصدی پست شهرداری مشهد با آستان قدس رضوی تعامل برد برد داشته باشم. قاسم تقی‌زاده‌خامسی دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در کلاس درس دوران تحصیلش در مدرسه حکیم نظامی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تا زمانی ‌که رسما شهردار نشوم در شهرداری حضور پیدا نمی‌کنم‌ و استقرارم با حکم رسمی شروع خواهد شد که معمولا حکم شهرداران ۱۵تا ۲۰ روز به طول می‌انجامد و اکنون درحال ارزیابی‌ مشهد هستم.  وی افزود: تمامی برنامه‌های من براساس شهروند محوری خواهد بود و طی این 4سال تلاش می‌کنم به دو چشم‌انداز مشهد کلان‌شهر شهروند محور، شهرداری نهادی پاسخگو و مشارکت‌پذیر و بدون فساد دست یابم.

 شهر حریره کیش حفظ و احیا می‌شود؛ بندرعباس   معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: با همکاری میراث فرهنگی هرمزگان، شهر حریره کیش حفظ و احیا می‌شود.  اشکان مختاری با بیان این مطلب افزود: با توجه به درخواست منطقه آزاد کیش و پیگیری‌های این اداره کل شرح خدمات جهت حفظ و پژوهش شهر حریره کیش تهیه می‌شود.  معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان افزود: سامان‌دهی، مرمت‌های اضطراری و اکتشافات باستان‌شناسی شهر حریره ازجمله اقداماتی است که به‌ صورت مشترک با منطقه آزاد کیش برای حفظ این اثر تاریخی انجام می‌شود.  وی با بیان اینکه با توجه به اکتشافات باستان‌شناسی، رونق شهر حریره مربوط به دوره تیموری و عباسی بوده است، افزود: این محوطه 120هکتاری دارای مساجد، حمام، خانه‌های مسکونی، حاکم‌نشین و بندرگاه بوده است.

 30 درصد صادرات ایران به افغانستان از مرز خراسان جنوبی است؛ بیرجند  استاندار خراسان جنوبی گفت: درحال حاضر30تا 33درصد صادرات ایران و افغانستان از مرز خراسان جنوبی انجام می‌شود. سیدعلی‌اکبر پرویزی دیروز در مراسم افتتاح ساختمان اداری و آزمایشگاهی استاندارد خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد یک سازمان فراسازمانی است و بر تمام سازمان‌هایی که در حوزه تولید کالا و خدمت فعالیت دارند، نظارت دارد. وی افزود: نیازهای خراسان‌جنوبی بسیار اما توقع ما کم است از رییس سازمان ملی استاندارد خواهشمندم ایرادات در استان حل شود. استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در بخش سوخت نیازمند نظارت و کنترل در خروجی مرز هستیم، تصریح کرد: باید در صادرات به گونه‌یی عمل شود تا اعتماد طرف مقابل را از دست ندهیم.

 نخاله‌های ساختمانی در خرم‌آباد رها شده‌اند؛ خرم‌آباد  یک مسوول در اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: نخاله‌های ساختمانی همچنان در شهر خرم‌آباد رها هستند. مجتبی آهور اظهار کرد: پسماندهای ساختمانی یکی از معضلات محیط زیست شهری است که به علت انجام فعالیت‌های عمرانی و ساخت‌وساز تولید می‌شوند. ریختن این نخاله‌ها در مناطق مختلف شهری علاوه بر زشت کردن محیط باعث انتشار بیماری‌هایی نیز می‌شود. وی ادامه داد: متاسفانه پسماندهای ساختمانی شهر خرم‌آباد با وجود تمامی مصوبات کارگروه مدیریت پسماند بدون هیچ ضابطه‌یی در نقاط مختلف شهری پراکنده هستند. رییس اداره محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه هیچ کدام از شهرداران شهر خرم‌آباد توجهی به این موضوع ندارند، افزود: بعضی نقاط نابسامان بوده و متخلفان و سودجویان به راحتی نخاله‌های خود را در منطقه رها می‌کنند و هیچگونه کنترلی بر این موضوع نیست.

 بهره‌برداری از معادن بوکسیت و فسفات چرام به‌زودی آغاز می‌شود؛ یاسوج  استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات بهره‌برداری از معادن بوکسیت و فسفات شهرستان چرام به زودی آغاز می‌شود. به‌گزارش ایسنا، سیدموسی خادمی در بازدید از پتروشیمی دهدشت با بیان اینکه بحث فنی این پروژه حل شده اما بحث تامین مالی این طرح باید پیگیری شود، افزود: در جلسه هفته گذشته که با صندوق توسعه ملی و بانک سپه داشتیم، قول‌های اولیه برای تامین اعتبار مورد نیاز داده شد و امروز با توجه به حضور مدیرعامل بانک سپه در استان ایشان به وزیر صنعت، معدن و تجارت قول قطعی دادند که اعتبار این پروژه را تامین کند. وی بیان کرد: تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی نیز مشکلی ندارد و سرمایه‌گذار باید برای دریافت تسهیلات وثیقه لازم را مهیا کند.

 صادرات 404 هزار تن محصولات لبنی طی 4 ماه نخست امسال؛ سنندج  معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: 404هزار تن محصولات لبنی در 4ماه نخست امسال به 30کشور صادر شد.  حسن رکنی دیروز در آیین آغاز به کار شرکت قارچ کشت اورامان سبز سروآباد کردستان افزود: این میزان صادرات درحالی است که در 2دهه گذشته صدها هزار تن مواد لبنی وارد کشور می‌شد.   وی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی با همکاری سایر نهادهای ذی‌ربط در حوزه صادرات و تولید به دنبال مخاطب صادراتی است، ادامه داد: اکنون با سیاست‌ها و تدابیر اتخاذ شده، واردات کالا به کشور به سمت کاهش و صادرات رو به افزایش است. معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: با وجود برخی مشکلات و محدودیت‌ها در سال‌های اخیر تولیدات کشاورزی از 95میلیون تن به 120میلیون تن رسیده است.

 

ارسال نظر