روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۲۱

 سفیر قطر در تهران آغاز به‌ کار کرد؛ایسنا| سفیر قطر به ایران بازگشت و فعالیت خود را از روز شنبه در سفارتخانه این کشور عربی در تهران آغاز کرد. یک منبع مطلع خبری در سفارت قطر در تهران گفت: آقای «علی بن احمد علی‌السلیطی» از روز (4شهریورماه) فعالیت خود در سفارتخانه دوحه در تهران را آغاز کرده است. در بیانیه دفتر روابط عمومی وزارت خارجه قطر آمده است: «قطر اعلام می‌کند که سفیرش به تهران بازمی‌گردد تا وظایف دیپلماتیک خود را پی بگیرد.» وزارت خارجه قطر در این بیانیه همچنین به تمایل دوحه به تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده است.

 قرائت دومین گزارش برجامی کمیسیون امنیت ملی این هفته در مجلس؛ایرنا| اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس در هفته جاری روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد، گفت: دومین گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چندی پیش برای قرائت به هیات رییسه مجلس ارائه شد، ولی به‌دلیل برگزاری جلسات رای اعتماد، در هفته جاری در مجلس قرائت می‌شود. وی افزود: همچنین قرار است پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) از اقدامات انجام گرفته در زمینه دستاوردها، ارتقای ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و مشکلات اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر به استناد بند 8 ماده 24 آیین‌نامه داخلی مجلس گزارشی را به نمایندگان ارائه کند.

 تروریست‌ها اتحاد ملت افغانستان را هدف گرفته‌اند؛تعادل| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تروریست‌های داعش به مسجد امام‌زمان(عج) در کابل را که به شهادت و جراحت ده‌ها نفر از مردم بی‌گناه و بی‌دفاع انجامید، به‌شدت محکوم و با دولت، ملت و خانواده بازماندگان این جنایت ناجوانمردانه و ضدانسانی ابراز همدردی کرد. وی اظهار کرد: بی‌شک دامن زدن به اختلافات مذهبی و برهم زدن اتحاد ملت صبور افغانستان ازجمله اهداف تروریست‌های رو به زوال در این‌گونه جنایات است که ضرورت دارد دولت و ملت افغانستان با همدلی و هوشیاری، آنان و حامیان‌شان را چون همیشه مأیوس کنند.

 قدردانی پاکستان از موضع ایران در قبال راهبرد ضدپاکستانی امریکا؛ایرنا| مریم اورنگزیب سخنگوی دولت و وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان در مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام‌آباد، از اعلام موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال راهبرد ضدپاکستانی امریکا قدردانی کرد و آن را گامی در جهت تقویت هر چه بیشتر روابط دوستانه و برادرانه دو کشور همسایه دانست. همچنین مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در برنامه بازدید این مقام عالی دولت پاکستان از مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان حضور داشت. خانم اورنگزیب در گفت‌وگو با سفیر کشورمان نیز مراتب قدردانی دولت پاکستان از اعلام موضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران از پاکستان در برابر راهبرد جدید امریکا در قبال جنوب آسیا را ابزار داشت.

 برای معاونت دادگستری با من صحبتی نشده است؛ایلنا| دستیار سابق رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی خبر برخی رسانه‌ها درباره معرفی وی به عنوان معاون وزیر دادگستری را تکذیب و تاکید کرد: اخبار منتشر شده در این مورد گمانه‌زنی رسانه‌یی است. الهام امین‌زاده با اشاره به انتشار خبری در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر معرفی وی به‌عنوان معاون وزیر دادگستری گفت: این خبر صحت ندارد و اخبار منتشر شده در این مورد گمانه‌زنی رسانه‌یی است. وی ادامه داد: پس از آنکه با من برای تصدی وزارت دادگستری صحبت شد، دیگر در این باره صحبت نشده است.

 تنها 20درصد ماموریت‌های سپاه و ارتش شبیه هم هستند؛برنا| فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه اتحاد و برادری خدایی میان ارتش و سپاه برقرار است، اظهار کرد: ارتش هرگز اجازه نخواهد داد که دسیسه‌های دشمن برای ایجاد خدشه میان اتحاد و برادری خدایی سپاه و ارتش تحقق یابد. امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش دیروز در مراسم معارفه خود گفت: بخش اعظمی از ماموریت‌های سپاه حدود 70 الی 80درصد هیچ شباهت و تداخلی با ماموریت‌های ارتش ندارد که سیاست ما در این زمینه حمایت و پشتیبانی از سپاه است و در آن 20درصد فعالیت‌ها که شبیه هم هستند نیز سیاست ما هم‌افزایی است.

 حکم شهرداران بعد از بررسی صلاحیت‌ها امضا می‌شود؛باشگاه خبرنگاران| قائم‌مقام وزیر کشور گفت: حکم شهرداران بعد از بررسی صلاحیت‌های فنی و تحصیلی آنان از سوی وزیر کشور امضا می‌شود. محمدحسین مقیمی درباره زمان امضای حکم شهرداری تهران از سوی رحمانی‌فضلی، اظهار کرد: امضای حکم شهرداران فرآیندی دارد که باید طی شود، در این فرآیند صلاحیت‌های تحصیلی و فنی آنان بررسی می‌شود. وی ادامه داد: این فرآیند درمورد همه شهرداران معرفی شده طی می‌شود؛ امیدواریم هرچه زودتر نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها مشخص شود تا وزیر کشور حکم‌شان را امضا کند.

 

ارسال نظر