«رستاخیز» در کشورهای آسیایی

۱۳۹۶/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۱۰
«رستاخیز» در کشورهای آسیایی

به گفته تهیه‌کننده «رستاخیز»، این اثر در ماه محرم و صفر در چند کشور آسیایی اکران می‌شود. 

تقی علیقلی‌زاده تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با مهر، درباره اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش گفت: طبق رایزنی‌هایی که کردیم در مرحله اول قرار است این فیلم در ماه محرم و صفر در عراق، لبنان، ترکیه، آذربایجان و احتمالا در قطر و عمان به نمایش درآید، البته گرچه این اکران‌ها قطعی شده است ولی هنوز قرارداد نبسته‌ایم. 

او افزود: باتوجه به اینکه توزیع بین‌المللی «رستاخیز» برعهده فارابی است، امیدوارم عرضه این فیلم در خارج از کشور اکران آن در داخل کشور را تسهیل کند. 

این تهیه‌کننده با اشاره به اثر دیگرش با عنوان 

«یه وا» به کارگردانی آناهید آباد گفت: این فیلم به‌تازگی به سه جشنواره مونترال، آسیا پاسیفیک و «میل ولی» در امریکا دعوت شده است. پخش بین‌المللی این فیلم نیز برعهده بنیاد سینمایی فارابی و پخش داخلی آن برعهده شرکت رسانه فیلمسازان به مدیریت حبیب اسماعیلی است و طبق رایزنی‌های انجام شده، قرار است اواخر پاییز اکران شود. ضمن اینکه ما پروانه نمایش این فیلم را با اصلاحات چند ثانیه‌یی دریافت کرده‌ایم. 

فیلم رستاخیز که با نام روز رستاخیز هم شناخته می‌شود، فیلمی تاریخی-مذهبی به کارگردانی و نویسندگی احمدرضا درویش محصول سال ۱۳۹۱ ایران است. رستاخیز در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در ۱۱ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود و درنهایت در ۸ بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شد. 

این فیلم در ۲ دی ۱۳۹۲ در سینما فرهنگ با حضور برخی اعضای دولت اکران خصوصی شد و در

 ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در کاخ جشنواره فجر همزمان با برگزاری سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. 

فیلم رستاخیز در روز ۲۴ تیر ۱۳۹۴ با مجوز قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اکران عمومی درآمد اما ساعاتی پس از آن درپی مخالفت علما و مراجع با محتوای آن و به تصویر کشیدن چهره برخی افراد، از پرده سینماها به پایین کشیده شد. 

ارسال نظر