6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری پسابرجامی در بخش نیروگاه

۱۳۹۶/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۶۹۹

ایرنا  مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، گفت: پس از اجرایی شدن برجام، قرارداد 6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای احداث نیروگاه‌های جدید منعقد شد. 

محسن طرزطلب در آستانه فرارسیدن هفته دولت، افزود: در گذشته سرمایه‌گذاری برای احداث تولید نیروگاه حرارتی روند نزولی به خود گرفته بود. 

وی ادامه داد: با اقدامات دولت یازدهم این روند برخلاف گذشته رشدی مثبت را در پیش گرفت، به‌طوری که پس از برجام 6 میلیارد دلار قرارداد برای احداث نیروگاه به شرط تامین مالی خارجی منعقد شده است.  طرزطلب اظهار امیدواری کرد که اجرای این پروژه‌ها از سال 97 و در سه سال پایانی برنامه ششم توسعه، عملیاتی شود.  وی گفت: در دولت دوازدهم نیز به دنبال جذب سرمایه خارجی و داخلی برای راه‌اندازی نیروگاه‌های جدید هستیم.  مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی بر لزوم تلاش هر چه بیشتر برای تامین منابع مالی نیروگاه‌ها تاکید کرد و گفت: فقط برای حوزه تولید نیازمند 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم بنابراین لازم است تا از همه توان خود برای جذب هر چه بیشتر سرمایه داخلی و خارجی استفاده کنیم.  وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که راندمان واحدهای جدید نیروگاهی را به بیش از 55 درصد برسانیم و به ظرفیت اسمی 4هزار مگاوات نیروگاه جدید در سال دست پیدا کنیم.

ارسال نظر