چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۵۱۳

ارزآوری ۲۰۰ میلیون دلاری صادرات ذوب‌ آهن اصفهان

11-2اصفهان| مدیرعامل ذوب‌آهن با بیان اینکه ذوب‌آهن در این مدت ۴۷۶هزار تن فولاد صادر کرده است، گفت: بیشترین حجم صادرات این کارخانه به کشورهای عمان، امارات، اردن، مصر، تایلند و برخی کشورهای اروپایی بود. احمد صادقی با اشاره به اینکه هم‌اکنون نرخ این محصولات واقعی است و با تمهیدات مختلف کنترل می‌شود تا مصرف‌کننده دچار سختی نشود، افزود: در تمام دنیا، نرخ این محصولات در داخل کشور نسبت به نرخ‌های بین‌المللی بیشتر است و تنها در ایران این موضوع عکس است. صادقی به مناسب بودن تعرفه‌های کنونی واردات با توجه به نرخ بین‌المللی اشاره کرد و گفت: عده‌یی از دلالان که سابقه واردات شمش بی‌کیفیت به کشور دارند، می‌خواهند در شرایط فعلی برای حذف تعرفه فشار بیاورند تا در زمان مناسب از واردات سود ببرند. مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن اصفهان درخصوص تولید ریل گفت: تولید ۲۰هزار تن ریل U۳۳ در برنامه شهریور ماه ذوب‌آهن قرار دارد و پس از آن نیز ۲۰هزار تن دیگر تولید می‌شود که مطابق قرارداد در مجموع ۴۰هزار تن ریل U۳۳ تولید و تحویل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی می‌شود که بابت بدهی ذوب‌آهن به راه‌آهن است. صادقی ادامه داد: مشکل اصلی این است که راه‌آهن توان پرداخت بهای ریل را ندارد اما توافقات خوبی بین این دو سازمان صورت گرفته تا تولید ریل و پرداخت بهای آن امکان‌پذیر شود.

 

بهره‌برداری از 120 پروژه راه و شهرسازی در هفته دولت

11-3مازندران| محمود ذوالفقاری ضمن اعلام این خبر گفت: این اداره کل در هفته دولت با افتتاح 113پروژه راه روستایی با هزینه‌یی بالغ بر430میلیارد ریال همچنین 4پروژه در زمینه ساخت و توسعه راه‌ها و 3دستگاه زیرگذر با هزینه‌یی بالغ بر 136میلیارد ریال و دو پروژه در حوزه مدیریت فنی و اجرایی با صرف اعتباری معادل 88 میلیارد ریال و بهره‌برداری از 1131واحد مسکن مهر با هزینه‌یی بالغ بر 680 میلیارد ریال سهمی در گرامیداشت این هفته که امسال به نام آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت نام‌گذاری شده، دارد. سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران افزود: تعریض و بهسازی محور نور- چمستان- آمل به طول 5 کیلومتر، تعریض و بهسازی محور نکا- نیروگاه به طول 3 کیلومتر، تعریض محور جویبار-کیاکلا به طول 4 کیلومتر و زیرگذرهای(میرودپشت- هتکه پشت- نجارکلا) کنارگذر جنوبی بابل تنها بخشی از پروژه‌های افتتاحی این اداره کل در بخش راهسازی است. محمود ذوالفقاری در ادامه به اقدامات این اداره کل در حوزه فنی و اجرایی اشاره و خاطرنشان کرد: تکمیل ساختمان فرمانداری ساری با اعتباری بیش از 67 میلیارد ریال و ساختمان دامپزشکی استان با اعتبار 31میلیارد ریال ازجمله پروژه‌هایی است که در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. وی یادآور شد: تعداد 1131واحد مسکن مهر با صرف اعتباری معادل 680 میلیارد ریال در شهرهای مختلف استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

طراحی رسم ‌الخط جامع اصفهان

11-4اصفهان| شهردار اصفهان از طراحی رسم‌الخط جامع اصفهان با هدف ارتقای هویت بصری شهر خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، اصفهان دومین شهر جهان در بهره‌گیری از فونت اختصاصی و برند شهری در زمینه نگارش خواهد بود. مهدی جمالی‌نژاد افزود: اصفهان سال‌هاست که به دنبال تحقق هویت بصرى و طراحی برند شهرى است و اکنون به کار بى‌نظیرى دست زده تا با طراحی عناصر نوشتارى همخوان با پیشینه، فرهنگ و هنر شهر، هویت یکپارچه و مستقل اصفهان کامل‌تر از گذشته نمایان شود. وی با اشاره به اینکه این قلم با 3رویکرد و در قالب 3خانواده حروف درحال شکل‌گیرى است، بیان کرد: مصارف شهرى و ترافیکى نظیر تابلوهاى نوشتارى و راهنماى شهرى، نوشتار مختص تابلوهاى تبلیغاتى، بیلبوردها و بنرهاى پیام‌رسان و نیز نوشتار متعلق به مکاتبات و مراسلات و نامه‌نگارى‌هاى شهری ازجمله زمینه‌های استفاده از رسم‌الخط اصفهان خواهد بود. جمالی‌نژاد همچنین استفاده از فونت اصفهان در محیط وب و فضاهای مجازی را ازجمله برنامه‌های مد نظر گروه تولید‌کننده برشمرد و تصریح کرد: این قلم، رسم‌الخط جامعى است که از یک سو با حضور قدرتمند و جذاب خود در شهر، گویای هویت تصویرى شهر اصفهان خواهد بود و از سوی دیگر با استفاده در فضاهای مجازی نظیر تابلوهاى دیجیتال، پیام‌رسان‌هاى شهرى و دیوایس‌ها و صفحات وب بر هویت ممتاز و یکپارچه اصفهان تاکید خواهد کرد.

 

بررسی زمینه‌های گسترش همکاری‌های ایران و آلمان

11-5آذربایجان‌شرقی| زمینه‌های گسترش همکاری‌های شهری کشورمان با آلمان روز سه‌شنبه با حضور سفیر این کشور در تبریز بررسی شد. به گزارش ایرنا، سفیر آلمان در ایران در دیدار با شهردار تبریز تاکید کرد: به عنوان نماینده عالی دولتم، تمام تلاش خود را برای تسهیل ارتباطات گردشگری دو کشور به کار خواهم بست. میکاییل کلور برشتولد با تقدیر از مهمان‌نوازی شهردار تبریز اظهار کرد: سفر به تبریز و بازدید از آثار ارزشمند تاریخی این شهر از بهترین خاطرات حضور هر گردشگر خارجی در ایران است. وی با اشاره به زیبایی و پاکیزگی شهر تبریز گفت: این ویژگی به همراه هوای مطبوع و برخورداری از مراکز فرهنگی و تاریخی موجب شده تبریز در زمینه گردشگری پیشتار شهرهای ایران باشد. برشتولد افزود: راه‌اندازی خط هوایی بین دو کشور نیز بیش ‌از پیش، ارزش و اعتبار این ظرفیت را ارتقا داده ‌است. شهردار تبریز هم با اشاره به بسترهای ارزشمند همکاری این شهر با مدیریت شهری آلمان بر لزوم توسعه همکاری‌های گردشگری و ارتباطی تاکید کرد. صادق نجفی در این دیدار خاطرنشان کرد: در 4سال گذشته، شهرهای مهم آلمان و گروه‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری آلمانی مهم‌ترین هدف ارتباطات بین‌المللی شهرداری تبریز است. وی گفت: راه‌اندازی خط هوایی تبریز - هامبورگ ثمره ارزشمند این ارتباط صمیمی است که با همکاری شهردار هامبورگ و حمایت‌ مسوولان دیپلماسی و فرودگاهی دو کشور حاصل شد.

 

ارسال نظر