«سلطان کمدی» درگذشت

۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۵۷
«سلطان کمدی» درگذشت

جری لوئیس هنرپیشه نامدار امریکایی در ۹۱سالگی درگذشت. او که مدت‌ها با بیماری‌های گوناگون دست و پنجه نرم می‌کرد، در خانه خود در لاس‌ وگاس در حالی که اعضای خانواده‌اش در کنارش بودند با زندگی وداع کرد. این هنرپیشه پیشکسوت و نابغه سینمای کمدی، در سال‌های دهه ۱۹۵۰ همراه با دین مارتین در یکی از شوهای پرطرفدار تلویزیونی همبازی بود. بازی او در فیلم‌های «پادو» و «پرفسور دیوانه» از آثار ماندگار سینمای کمدی امریکاست.

جری لوئیس از سال‌های دهه ۱۹۸۰ به بعد با بیماری‌های قلبی و سرطان پرستات دست و پنجه نرم می‌کرد. «مارتین اسکورسیزی» که در فیلم «سلطان کمدی» با «جری لوئیس» همکاری داشت، از او به عنوان یک استاد و هنرمند بزرگ یاد کرد. به گزارش ایسنا «اسکورسیزی» که در فیلم «سلطان کمدی» کارگردانی «جری لوئیس» را برعهده داشت، در واکنش به درگذشت این کمدین معروف امریکایی در ۹۱سالگی از او به عنوان یک استاد، سرگرم‌کننده و هنرمند بزرگ و مردی قابل توجه یاد کرد. «اسکورسیزی» در انتهای پیام خود به بهانه درگذشت «جری لوئیس» نوشت: افتخار همکاری با او را داشتم و این تجربه‌یی بود که همواره برای من بسیار ارزشمند است. «جری لوئیس» به راستی یکی از بزرگان سینما بود. «رابرت دنیرو» همبازی «جری لوئیس» در فیلم «سلطان کمدی» نیز در بیانیه‌یی اعلام کرد: «جری» در کمدی و فیلم یک پیشگام بود. او همچنین یک دوست خوب بود که این شانس را داشتم که در چند سال گذشته چندین بار ببینم. او حتی در ۹۱سالگی نیز کوچک‌ترین افولی نداشت و ما دلتنگ او خواهیم شد.

«لوئیس» در سال ۱۹۵۲ بنیادی را برای کمک به بیماران مبتلا به «دیستروفی ماهیچه‌یی» تاسیس کرد که نوعی اختلال شدید ماهیچه‌یی و 3میلیون دلار برای کمک به کودکان جمع‌آوری کرد. او در سال ۲۰۰۹ برنده «جایزه بشردوستانه ژان هرشولت» از آکادمی اسکار شد و دریافت جایزه یک عمر فعالیت مستمر هنری از وزیر فرهنگ فرانسه به عنوان کمدین محبوب مردم فرانسه، جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جوایز کمدی امریکا و همچنین دریافت شیر طلایی افتخاری جشنواره ونیز در سال ۱۹۹۹ از جمله افتخارات او به شمار می‌رود.

 

ارسال نظر