اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۵۸

 «صدا» مجرم شناخته شد

ایرنا| سخنگوی هیات منصفه مطبوعات گفت: مدیر مسوول و نویسنده هفته‌نامه صدا در عنوان اتهامی توهین به مقامات کشور مجرم شناخته شد. علی اکبر کساییان، افزود: دادگاه مطبوعات برای رسیدگی به پرونده مدیرمسوول سایت آپارات، مدیرمسوول وقت روزنامه ایران و مدیرمسوول هفته‌نامه صدا با حضور اعضای هیات منصفه در شعبه ٩ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی برگزار شد. وی اتهام مدیرمسوول سایت آپارات را عرضه و پخش آثار دیگران بدون اجازه صاحب اثر عنوان کرد و گفت: مدیرمسوول این سایت با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد. کساییان درباره پرونده مدیرمسوول وقت روزنامه ایران اظهار کرد: افترا و نشر اکاذیب عناوین اتهامی مدیر مسوول وقت روزنامه ایران بود که اعضای هیات منصفه مطبوعات، متهم را در هیچ یک از عناوین اتهامی مجرم ندانست. سخنگوی هیات منصفه مطبوعات استان تهران گفت: در این جلسه به پرونده مدیرمسوول و نویسنده مقاله هفته‌نامه صدا با سه عنوان اتهامی نیز رسیدگی شد. مدیرمسوول و نویسنده مقاله این هفته‌نامه در اتهام اول با عنوان توهین به مقامات بالای کشور با اکثریت آرا مجرم شناخته شدند. وی ادامه داد: در اتهام دوم با عنوان نشر مطالب خلاف واقع با اکثریت آرا مجرم شناخته نشدند. در اتهام سوم با عنوان ترویج مطالبی که به نظام اسلامی لطمه وارد می‌کند با اکثریت آرا مجرم شناخته نشدند. به گفته کساییان، هیات منصفه مطبوعات با اکثریت آرا مدیرمسوول و نویسنده این هفته‌نامه را مستحق تخفیف هم ندانست.

 رفتار اجباری درمسائل دین زمینه‌ساز ریا و تزویر

ایرنا| ابراهیم صادقی‌فر، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه در بخشنامه‌یی به رییسان سازمان‌ها، صندوق‌ها، بانک‌ها و مدیران کل اجرایی تاکید کرد: کلیه واحدهای تولیدی و خدماتی کشور باید از هرگونه رفتار اجباری در مسائل دینی که زمینه‌ساز ریا و تزویر می‌شود، خودداری کنند. صادقی‌فر با صدور بخشنامه به رییسان سازمان‌ها، صندوق‌ها، بانک‌ها و مدیران کل اجرایی تاکید کرد: چندی پیش تصاویری دال بر اقامه نماز به شکل اجباری در یکی از واحدهای تولیدی، بازتاب گسترده‌یی در برخی شبکه‌های اجتماعی داشته است که اینگونه کارها، نوعی کج‌سلیقگی و مخدوش‌کننده طراوات و حلاوت نماز و حقیقتا، وهن اسلام عزیز و زایل‌کننده ارزش‌های معنوی است. صادقی‌فر در این بخشنامه می‌افزاید: رویه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز براساس مولفه‌های ترغیب و تشویق بوده و به جد مخالف هرگونه رفتارهای متعصبانه و واپسگرایانه است؛ بدیهی است رفتارهای تحمیلی موجب بدبینی افراد به این عطیه الهی شده و زمینه‌ساز رواج تزویر و ریاکاری می‌شود.  

 آغاز کارگاه‌های آموزشی فاز دوم طرح «نماد» از ۳۰ مرداد

ایسنا| مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرروش از آغاز برگزاری کارگاه‌های آموزشی توجیهی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان) برای توانمندسازی مدرسان و مجریان در فاز دوم طرح، از۳۰ مرداد ماه جاری در تهران خبر داد. نادر منصورکیایی در این باره اظهار کرد: با توجه به اتمام فاز نخست طرح «نماد» در شش استان آذربایجان شرقی، البرز، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمانشاه، برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها برای اجرای فاز دوم طرح در تمامی استان‌ها صورت گرفته و به همین منظور، جهت ظرفیت‌سازی زمینه‌های لازم برای آغاز فاز دوم، کارگاه‌های آموزشی توجیهی طرح، از ۳۰ مرداد با حضور مدرسان استانی آغاز می‌شود و به مدت یک ماه در تهران ادامه خواهد داشت. وی درباره آخرین وضعیت عملیات اجرایی طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان (نماد) گفت: در سال تحصیلی 96-۱۳۹۵، فاز نخست طرح، در قالب تدوین مستندات و ابزارهای فنی و محتوایی، راه‌اندازی سامانه مرکزی نرم افزاری نماد، اجرای بخش آموزش‌های ارتقایی خودمراقبتی، اجرای بخش غربالگری و ثبت داده‌های مدارس مجری طرح، برگزاری جلسات نقد و بررسی ابزارها و نیز طراحی فرایندهای مداخله و ارجاع، به پایان رسیده است و اکنون در مرحله آموزش مدرسان و «مدیران مورد » و اتصال دستگاه‌های عضو به سامانه مرکزی نماد هستیم که پس از آن و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی، فاز دوم طرح در سال تحصیلی 97-1396 و از مهر ماه، آغاز خواهد شد.

 کودکان مبتلا به اوتیسم چشم به‌راه خدمات درمانی

مهر| مدیر واحد توانبخشی انجمن اوتیسم ایران گفت: خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه‌ها نیستند و این در حالی است که میانگین هزینه‌های ماهانه درمان یک بیمار اوتیسم بین 1.5 تا ۳ میلیون تومان است.

سینا توکلی گفت: طبق آمار سال ۱۹۷۵ میلادی از ۵هزار کودک یک نفر مبتلا به اوتیسم بود که امروزه در آخرین آمار گرفته شده که سال ۲۰۱۴ از هر ۶۷ کودک یک نفر مبتلا به اوتیسم در جهان داریم. هم‌اکنون در ایران بطور میانگین، از هر ۱۰۰ کودک یک نفر مبتلا به اوتیسم است. مدیر واحد آموزش، پژوهش و توانبخشی انجمن اوتیسم ایران افزود: عدم برقراری ارتباط و تعامل اجتماعی و رفتارهای کلیشه‌یی محدود؛ دو شاخصه اصلی اوتیسم هستند که با این دو شاخصه در سه سال اول زندگی کودکان قادر به تشخیص این بیماری هستیم. توکلی بیان کرد: سن طلایی درمان اوتیسم ۳ تا ۵ سال است که اگر در این بازه سنی درمان نشوند و ما رویکردهای درمانی مناسب را برای آنها نداشته باشیم ممکن دچار عقب‌ماندگی ذهنی، مشکلات حرکتی شوند.

او ادامه داد: در صورت درمان درست و به موقع کودکان اوتیسم می‌توانند در مدارس عادی درس بخوانند، مستقل شوند و کار داشته باشند. این کاردرمانگر اذعان کرد: حدود ۲۵درصد از بچه‌های اوتیسم در سنین بالا قادر به تکلم نیستند و این ناشی از عدم درمان به موقع یا اقدامات غلط است. رشد تساعدی اوتیسم در سال‌های اخیر ناشی از شیوع اوتیسم بوده است و البته برخی معتقدند شیوع اوتیسم بیشتر نشده و فقط بروز آن در این سال‌ها بیشتر از گذشته شده است.

 

ارسال نظر