کاهش۳۰ درصدی هزینه‌ها با اجرای سامانه جامع مدیریت بندری

۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۲۹۰

 معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، هزینه طراحی و اجرای سامانه جامع مدیریت پروژه را ۹میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با اجرای این سامانه و در قالب مدیریت ارزش، هزینه‌های پروژه‌ها ۱تا ۳۰درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش فارس، نورالدین علی‌آبادی اظهار کرد: مدیریت پروژه در همه ابعاد قرارداد موثر است.

وی ادامه داد: در سازمان بنادر و دریانوردی حدود یک هزار پروژه در ابعاد و قیمت‌های مختلف داریم که باید با روش‌های نوین اجرا شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه کنترل پروژه ضروری است، گفت: برای کنترل پروژه‌ها باید روش‌های جدید و به‌روز به کار گرفته شود، با توسعه دولت الکترونیک، استقرار سیستم‌های اتوماتیک ضروری است که این سیستم‌ها در گام اول باید ملاحظات امنیتی داشته باشند.

علی‌آبادی با تاکید بر اینکه آگاهی مردم از پروژه‌ها و پیشرفت آنها جزو سیاست‌های اصلی سازمان بنادر است، افزود: سامانه جامع مدیریت پروژه» سامانه‌یی برای کنترل پروژه‌های مختلف اجرایی در کشور است که در آن از استاندارد PMI استفاده کرده‌ایم که امکان کنترل و نظارت مراحل مختلف پروژه را می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در این سامانه اولویت‌های کاری پروژه‌ها مشخص می‌شود، گفت: میزان پرداخت هزینه‌ها، شناسایی مسیر بحرانی پروژه و تبیین بهترین شرایط و وضعیت پروژه از مزایای این سامانه است.  معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این پروژه در بندر امام به عنوان پایلوت و نمونه اولیه در قالب PMIS اجرا شد.

علی‌آبادی با بیان اینکه این سامانه مراحل مختلف دارد‌، گفت: سامانه مذکور از پیدایش تا گام آخر حدود 10مرحله دارد اما درحال حاضر محدود به «زمان»، «هزینه‌« و «محدوده پروژه» است. معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به دستاورد مالی طراحی این سامانه، گفت: با اجرای این سامانه و در قالب مدیریت ارزش، هزینه‌های پروژه‌ها یک تا 30درصد کاهش می‌یابد ضمن آنکه با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان شفافیت مالی پروژه را محقق کرد.

وی با اشاره به اینکه قسمت اول سامانه جامع مدیریت پروژه انجام شده است، اظهار کرد: استقلال پروژه محقق شد ضمن اینکه پیمانکاران مشغول ثبت‌نام در سیستم هستند تا جنبه رسمی برای حضور در سیستم و ورود اطلاعات محقق شود.

علی‌آبادی با تاکید بر اینکه مرحله دوم این سامانه انتقال اطلاعات است که شرایط آن فراهم شده است، گفت: در چند جلسه آموزش در مراحل مختلف برای شرکت‌ها انجام شده ضمن آنکه آموزش بنادر هم آغاز شده و در گام بعد آموزش حضوری و غیرحضوری داریم.

علی‌آبادی بیان کرد: مصوب شده است که با محوریت فابا(فناوری اطلاعات و ارتباطات) همه پروژه‌های سازمان، قراردادهای BOT و BLT و دیگر قراردادهای سازمان بنادر در این سیستم تعریف و راهکارهای مناسب موضوع فراهم شود.

 

ارسال نظر