پلمب واحدهای عرضه پوشاک تقلبی

۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۲۲۱
پلمب واحدهای عرضه پوشاک تقلبی

گروه تجارت|

طی هفته‌های اخیر نخستین فاز پالایش برندها و ساماندهی تابلوها در سطح شهر تهران توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز انجام شد و متولیان این امر بر این باورند که اخطارهای قانونی به برندهای فاقد مجوز و کسبه‌یی که بدون داشتن مجوزهای لازم تابلوی برندهای مطرح را نصب کرده‌اند، داده شد. این طرح که در مناطق مختلفی از شهر تهران به اجرا درآمده، واحدهای صنفی عرضه پوشاک برند در خیابان‌های شمال پایتخت را هم که محلی برای تجمیع مجتمع‌های پوشاک خارجی به‌شمار می‌روند، شامل می‌شود. حال در راستای ساماندهی برندهای دارای مجوز، کارگروه ویژه‌یی توسط تشکل‌های تولید‌کننده و صادر‌کننده پوشاک در آبان سال گذشته برای اجرای بهتر این دستورالعمل تشکیل شد تا اقدامات لازم انجام شود، اما بنا به گفته نایب‌رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، به‌دلیل مشکلات زیرساختی اجرای طرح ساماندهی برندهای پوشاک خارجی هنوز به سرانجام نرسیده است.

در همین حال، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با تاکید بر این خبر گفت: با اتمام فاز اول شناسایی برندهای پوشاک غیرمجاز در شهر تهران، از هفته آینده برندهای فاقد مجوز که بر عرضه کالاهای مجهول‌الهویه در قالب «برند» اصرار داشته باشند، پلمب خواهند شد. علی‌اکبر پوراحمدنژاد با اشاره به ساماندهی برندها در سطح شهر تهران اظهار کرد که طی هفته‌های اخیر نخستین فاز پالایش برندها و ساماندهی تابلوها در سطح شهر تهران انجام شد و اخطارهای قانونی به برندهای فاقد مجوز و کسبه‌یی که بدون داشتن مجوزهای لازم تابلوی برندهای مطرح را نصب کرده بودند، داده شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان اینکه در اجرای این طرح کسبه‌یی که با مبادرت به اخذ مجوزهای قانونی در این بخش فعالند برای ما محترم هستند، ادامه داد: باتوجه به تکمیل فاز اول این طرح، طی هفته آینده فاز دوم آن به اجرا در خواهد آمد و کسبه‌یی که باوجود اخطارهای قبلی، بر رفتار غیرقانونی خود مصر بوده و مبادرت به عرضه کالاهای مجهول‌الهویه در قالب برند بوده و خسارت‌های زیادی را به مردم وارد کرده و به نوعی کلاهبرداری می‌کنند، پلمب خواهند شد. وی گفت: در فاز اول اجرای این طرح در یک ماه گذشته، تابلوهای زیادی از برندهای فاقد مجوز جمع‌آوری و پوشانده شد و در فاز دوم این طرح با واحدهایی که نسبت به اخذ مجوزهای قانونی اقدام نکرده باشند

برخورد می‌شود.

به گفته پوراحمدنژاد، 50درصد واحدهای صنفی شناسایی شده در فاز اول این طرح که اخطارهای لازم را گرفته‌اند به دنبال اخذ مجوزهای لازم هستند. دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: اولویت ما در اجرای این طرح ساماندهی برندهای پوشاک است و در مراحل بعد برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی نیز ساماندهی خواهند شد. در همین رابطه، نایب‌رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه هنوز بسیاری از برندهای خارجی براساس دستورالعمل ساماندهی بازار پوشاک مجوز لازم را دریافت نکرده‌اند، گفت: فعلا ۱۰ برند خارجی مجوز فعالیت دارند. ابراهیم حوالی شهریاری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه 17شهریور سال گذشته دستورالعمل جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار پوشاک کشور ابلاغ شد، اظهار کرد: براساس این دستورالعمل برندها سه ماه فرصت داشتند نسبت به عملکرد خود روند قانونی را انجام و مجوز رسمی فعالیت را کسب کنند، در غیر این صورت فعالیت آنها در کشور غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با وجود سه ماه فرصت اقدامی برای اخذ مجوز فعالیت توسط برندها انجام نشد، افزود: در آبان ماه سال گذشته برای اجرای بهتر این دستورالعمل کارگروه ویژه‌یی تشکیل شد تا اقدامات لازم انجام شود اما متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به تمام اهداف خود در اجرای این دستورالعمل دست پیدا کنیم. ابراهیم حوالی شهریاری اضافه کرد: عدم اجرای درست دستورالعمل ساماندهی بازار پوشاک باعث شد تا تولیدکنندگان داخلی بازار شب عید خود را از دست داده و برندهای متفرقه که اکثر آنها نمایندگی رسمی نبودند در پاساژهای بزرگ کالاهای خود را بفروشند.

شهریاری در ادامه با اعلام اینکه گلایه ما از عدم اجرای دستورالعمل باعث شد تا در اردیبهشت ماه امسال ثبت سفارش پوشاک متوقف شود، تصریح کرد: با توقف ثبت سفارش دیگر برندها مجبور شدند برای کسب مجوز و اعلام جزئیات فعالیت خود پشت میز مذاکره نشسته و چارچوب‌ها را رعایت کنند اما هنوز بسیاری از برندها براساس دستورالعمل فعالیت نکرده و فقط 10 برند مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند. وی گفت: DEBENHAMS، PENTI، BILLCEE، DRIMOD، Cotton، Lcwaikiki، Damat، Us polo  برخی برندهایی هستند که تاکنون مجوز فعالیت خود را دریافت کرده‌اند.

 

 

ارسال نظر