اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۱۵۱

خروج صندوق بازنشستگی از بنگاه‌های زیان‌ده

 ایسنا| معاون امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه قصد ما خروج از بنگاه‌های کم بازده و بخش‌هایی است که نمی‌توانیم نقشی در آن داشته باشیم، گفت: باید این حجم سرمایه‌گذاری را به بخش‌های پرمنفعت اقتصادی منتقل کنیم.

محمود شهشهانی‌پور با بیان اینکه استفاده از مزیت‌های اقتصادی کشور باید مهم‌ترین استراتژی صندوق‌های بازنشستگی در دولت دوازدهم باشد اظهار کرد: درحال حاضر در صندوق بازنشستگی کشوری چندین شرکت و مجموعه اقتصادی کم بازده داریم.

وی افزود: صندوق بازنشستگی در 187بخش اقتصادی سرمایه‌گذار است که از این تعداد فقط در 60 جا حق کنترل دارد که البته که همه آنها هم جزو مزیت‌های کشور نیست.

معاون امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه قصد ما خروج از بنگاه‌های کم بازده و بخش‌هایی است که نمی‌توانیم نقشی در آن داشته باشیم، گفت: باید این حجم سرمایه‌گذاری را به بخش‌های پرمنفعت اقتصادی منتقل کنیم. البته چند شرکت را طی سه سال اخیر بهبود دادیم که بهترین نمونه آن شرکت هواپیمایی آسمان بود.

وی با بیان اینکه هنوز چندین شرکت ضررده داریم که از جمله آنها می‌توان به «آپادانا سرام» اشاره کرد گفت: تیمی در این شرکت مستقر کردیم و در حال تلاشیم تا آن را از وضعیت زیان ده خارج کنیم. منشأ مشکلات آپاداناسرام رکود در بخش مسکن است.

شرایط معافیت از سربازی اعضای خانواده‌های معلولان

ایرنا| مدیرکل توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و قانون اصلاح موادی از خدمت نظام وظیفه عمومی، مشمول دارای فرد معلول در خانواده با شرایط و ضوابطی می‌تواند از معافیت خدمت نظام وظیفه عمومی برخوردار شود.

افروز صفاری‌فرد با اشاره به قانون افراد برخوردار از امتیاز معافیت خدمت سربازی، افزود: اگر یکی از فرزندان پدر و مادری که معلول باشند یعنی پدر یا مادر معلول شدید یا خیلی شدید باشند، می‌تواند از معافیت خدمت سربازی استفاده کند. البته اگر پدر و مادر بالای 70سال داشته باشند و ناتوانی آنها ناشی از کهولت سن باشد شامل این بند نمی‌شوند و نیروی انتظامی طبق مقررات برای آنها تصمیم‌گیری می‌کند. انتخاب فرزند برای معافیت نیز بر عهده پدر و مادر است.

مدیرکل توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: همچنین یکی از فرزندان خانواده‌هایی که دو فرزند معلول شدید یا خیلی شدید یا اینکه دارای همسر معلول شدید یا خیلی شدید یا افرادی که حداقل یک فرزند معلول شدید یا خیلی شدید داشته باشند، می‌توانند از معافیت سربازی استفاده کنند.

صفاری‌فرد گفت: تک پسر خانواده‌یی که حداقل 3 فرزند دختر داشته باشد و پدر یا مادر، مددجوی بهزیستی باشند نیز می‌تواند از این معافیت استفاده کند البته اعضای معلول خانواده که به واسطه آنها مشمول معاف می‌شود باید در خانواده نگهداری شوند و در صورتی که در مرکز یا محلی دیگر نگهداری شوند، معافیت شامل حال مشمول نمی‌شود.

سند امداد و نجات حیات‌وحش تدوین می‌شود

ایلنا| مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین سند امداد و نجات حیات وحش کشور گامی در جهت نجات و کاهش تلفات گونه‌های جانوری در معرض تهدید خبر داد. مجید خرازیان‌مقدم با بیان این مطلب گفت: گونه‌های جانوری در حیات وحش همواره در معرض خطرات متعدد ازجمله حوادث جاده‌یی، تله‌گذاری و بیماری‌های ناشی از فعالیت‌های غیرمجاز هستند و لذا موضوع ساماندهی امداد و نجات حیات‌وحش به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی طی سال گذشته پیشنهاد و پس از اخذ موافقت معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان مورد پیگیری قرار گرفت.

مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان این موضوع از تشکیل کمیته امداد و نجات حیات وحش کشور متشکل از نمایندگان منتخب تعدادی از گروه‌های مردم نهاد فعال در زمینه امداد و نجات گونه‌های جانوری و برگزاری جلسات متعدد در این زمینه خبر داد.

به گفته خرازیان‌مقدم، یکی از اهداف مهم تشکیل کمیته مذکور جلب مشارکت بخش مردمی در کنار بخش دولتی متولی امر حفاظت از حیات وحش است تا ضمن بهره‌مندی از کلیه ظرفیت‌ها، از همکاری گروه و سمن‌های فعال در زمینه امدادگری و حفاظت از حیات وحش نیز استفاده شود.

پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس

فارس| مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: 40 درصد مدارس کشور تحت پوشش طرح پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی هستند که باید در جهت افزایش این آموزش‌ها گام‌های اساسی برداشته شود.

نادر منصورکیایی ادامه داد: متاسفانه هم‌اکنون آسیب‌های اجتماعی افزایش پیدا کرده است و نمونه آن اخبار درج شده در رسانه‌هاست.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش مهارت‌های فرزندپروری، مهارت‌های ارتباط با دانش‌آموزان، فنون کلاس‌داری با رویکرد پیش‌گیری در زمینه شناخت رفتارهای پرخطر و چگونگی پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی ازجمله فعالیت‌های انجام شده برای کارکنان فرهنگی است.

منصورکیایی اضافه کرد: برای مراقبت از کودکان و نوجوانان به ویژه در فوریت‌های اجتماعی مانند خودکشی و خشونت کودکان به اقدامات عاجل برای مداخله سریع وارد عمل شده‌ایم.

 

ارسال نظر