نیروی انتظامی آمر به مردم نیست

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۱۴۹

فرمانده نیروی انتظامی، دیروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد که «نیروی انتظامی آمر به مردم نیست، بلکه در کنار مردم است.»

حسین اشتری ادامه داد: این جمله رهبری که اگر نیروی انتظامی خوب عمل کند خلأ دستگاه‌های دیگر را می‌تواند پر کند، نشان از تاثیرگذاری این نیرو در کل کشور دارد. ماموریت اصلی نیروی انتظامی حفظ نظم و امنیت برای مردم است هر چند که استقرار امنیت برعهده همه دستگاه‌ها است، اما نیروی انتظامی به‌طور مستقیم با آن مرتبط است.

او با بیان اینکه اولویت کار نیروی انتظامی امنیت است، افزود: با مشارکت مردم و مسوولان برای رسیدن به این هدف بزرگ باید پلیس حرفه‌یی داشته باشیم و دانش‌بنیان عمل کنیم، باید با روحیه جهادی و مدیریت جهادی کار کنیم، همان‌طور که در جنگ این روحیه را به رخ جهان کشیدیم. فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروز در عرصه‌های مختلف به‌خصوص در بحث امنیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مجازی حضور داریم چراکه مهار تهدیدات نرم کشور بطور مستقیم برعهده ما قرار دارد. همچنین امنیت 8755 کیلومتر از مرزهای کشور نیز با حضور همه‌جانبه نیروی انتظامی تامین می‌شود. او ادامه داد: یکی از مزیت‌ها و ویژگی‌های نیروی انتظامی حضور در تمام مناطق کشور است. این نیرو اجتماعی بوده و معتقد است که اعتماد مردم با مشارکت مردم به وجود می‌آید. نیروی انتظامی آمر به مردم نیست، بلکه در کنار مردم است. او افزود: اقتدار توام با رافت و عدالت در دستور کار نیروی انتظامی است، اما این نیرو در مقابل کسانی که به حقوق مردم تجاوز می‌کنند و همچنین افراد شرور با اقتدار وارد می‌شود. فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی پناه مردم است و میلیون‌‎ها خدمت در طول سال به مردم ارائه می‌کند. از دیگر سو، رییس پلیس جدید تهران، دیروز در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی پیرامون چگونگی ادامه طرح گشت ارشاد در تهران، با تاکید بر اینکه پلیس مسوول برخورد با هرگونه ناهنجاری است، گفت: «اما در این باره نیز برخوردهای ما ایجابی است و برخوردهای سلبی و قهرآمیز در این زمینه نخواهیم داشت و از مردم می‌خواهیم تا شؤونات اسلامی را رعایت کنند.»

حسین رحیمی سپس با بیان اینکه پلیس نسبت به انجام وظایفش باید مسوولیت شناس باشد، با تاکید بر ضرورت پیش بردن راهبر مردم‌مداری و جامعه‌محوری، ادامه داد: «از نظر من بالاترین شان یک مسوول‌شان خدمتگزاری به مردم است و برنامه‌های ما برای آسایش و امنیت آحاد جامعه خواهد بود. 99درصد مردم که درچارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند منظور و مقصود ما هستند. اما با آن یک درصد از جامعه که مخل آسایش مردم هستند، شدیدترین برخورد را براساس قانون و مقررات خواهیم داشت.» او افزود: «در حوزه اجتماعی بیشترین توجه ما به برخوردهای ایجابی است و معتقدیم باید آموزش همگانی را در جامعه رونق دهیم، چراکه بی‌نظمی عمومی هم ناشی از آموزش همگانی است ما تلاش می‌کنیم پلیس پایتخت را به پلیس نمونه برای سایر نقاط کشور تبدیل کنیم.» او تاکید کرد: «پلیس بدون در نظر گرفتن قومیت و مذهب به دنبال آسایش و امنیت برای همه اقشار مردم است.»

 

ارسال نظر