اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۰۶۰

 رفع گره‌های ترافیکی محور ایلام مهران

تا اربعین

ایلام| مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: گره‌های ترافیکی محور ایلام- مهران تا اربعین رفع می‌شود. سیدکمال‌الدین میرجعفریان در بازدید از محور ایلام- مهران ضمن تاکید بر تسریع در اجرای پروژه‌های 4خطه محور ایلام- مهران بر رفع گره‌های ترافیکی این محور تاکید کرد. مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه در کل محور ایلام- مهران عملیات راهسازی در جریان است، گفت: برنامه اداره کل راه و شهرسازی تا اربعین سال جاری این است که حدود 30کیلومتر این محور 4خطه شده و زیر بار ترافیک برود و نقاط حساس(قوس‌های قائم و پیچ‌های پرحادثه) حذف شود. او افزود: هم‌اکنون 3شرکت پیمانکاری در3 قطعه این محور مشغول عملیات 4خطه کردن این محور هستند و برای این منظور عملیات‌های عظیم خاکبرداری، خاکریزی، تعریض و احداث پل‌های بزرگ و کوچک، حفر تونل، احداث دیوار محافظ، زیر‌سازی و آسفالت و... در جای جای این محور قابل مشاهده است و سعی و تلاش همه مجموعه راه ‌و شهرسازی و شرکت‌های پیمانکار این است که طبق برنامه بزرگراه ایلام- مهران به بهره‌برداری برسد.

 خدمت صادقانه به مردم بزرگ‌ترین

امر به معروف است

ساری|  مدیرعامل شرکت گاز مازندران در جلسه کمیسیون اجرایی شورای امر به معروف و نهی از منکر استان عنوان کرد: خدمت صادقانه به مردم بزرگ‌ترین معروفی است که آمران به معروف می‌توانند انجام دهند. محمداسماعیل ابراهیم‌زاده اظهار کرد: توجه ویژه به مدارس و دانشگاه‌ها و فعالیت بیشتر فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر در این اماکن می‌تواند تاثیرات چشمگیری در سلامت جامعه داشته باشد. وی به فرهنگ‌سازی بیشتر در سطح جامعه در این خصوص تاکید کرد و گفت: تشکیل اتاق فکر و تدوین و تبیین فعالیت‌های حاصل از این هم‌اندیشی‌ها می‌تواند جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه پایدار کند.

 ترمینال صادراتی گوگرد در بندر خدماتی پارس جنوبی ایجاد می‌شود

بوشهر| سرپرست طرح‌های پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس گفت: ترمینال صادراتی گوگرد با هدف صادرات گوگرد برای شناورهای 5 تا ۵۰ هزار تنی و با ظرفیت بارگیری روزانه ۱۴۰۰تن در بندر خدماتی پارس جنوبی احداث می‌شود. محی‌الدین جعفری دیروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های زیربنایی نفت و گاز پارس در فضاهای مورد نظر اظهار کرد: دو انبار مکانیزه ذخیره‌سازی گوگرد هر کدام با ظرفیت 44هزار تن گوگرد در بندر خدماتی، صادراتی تمبک در منطقه پارس جنوبی آغاز شده است. او از عملیاتی شدن بتن‌ریزی برای ساخت انبار مکانیزه گوگرد خبر داد و بیان کرد: عملیات بتن‌ریزی این سوله‌ها پس از انجام تراکم دینامیکی و تست‌های مرتبط با آمادگی زمین برای احداث تاسیسات مربوطه آغاز شده است.

 تراز تجاری مازندران و ولگاگراد مناسب نیست

ساری| معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی مازندران گفت: تراز تجاری مازندران و ولگاگراد مناسب نیست. حسن خیریان‌پور دیروز در بدو ورود به ولگاگراد برای شرکت در نخستین نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های اقتصادی ایران با مرکزیت مازندران با اشاره به اینکه این نمایشگاه نخستین نمایشگاه تجاری و تولیدی بخش خصوصی استان در روسیه است، گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی بین ایران و استان ولگاگراد روسیه را هدف سفر هیات تجاری و اقتصادی استان اعلام کرد. وی با اظهار اینکه مازندران اشتراکات زیادی با ولگاگراد روسیه دارد، تصریح کرد: توسعه صادرات غیرنفتی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و بسته حمایتی رونق تولید به شمار می‌رود. خیریان‌پور با بیان اینکه توجه به تولید و اشتغال جزو برنامه‌های مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود، یادآور شد: یکی از 5 بسته حمایتی و رونق تولید، توسعه صادرات غیرنفتی است و مازندران نیز ظرفیت‌های خوبی در زمینه تولید و خدمات فنی و مهندسی دارد.

 ساخت دستگاه خشک‌کن حرارتی ایرانی

در فارس

شیراز| نخستین دستگاه خشک‌کن حرارتی ایرانی توسط پژوهشگران پارک علم و فناوری فارس طراحی و ساخته شد. مدیرعامل شرکت رادمان صنعت مستقر در پارک علم و فناوری فارس گفت: این دستگاه در مقیاس نیمه صنعتی و با ابعاد ۱۶متر طول در 5/1متر عرض و ارتفاع ۲متر ساخته شده است. شرفی افزود: ظرفیت خشک‌کنندگی این دستگاه ۷۰۰ تا 1000کیلوگرم گیاه ‌تر در روز است و با استفاده از ۸۶ لامپ حرارتی در زمان 5 تا 8 ساعت گیاه را خشک می‌کند. وی افزود: در این دستگاه 4 لامپ UV هم برای گندزدایی و میکروب‌زدایی از محفظه تعبیه شده است. شرفی بیان کرد: تعدادی رطوبت‌سنج هم در محفظه دستگاه برای خروج خودکار رطوبت اضافی تعبیه شده است.

 سرمایه‌گذاری شرکت چینی در ساخت پنل‌های خورشیدی تویسرکان

همدان| یک شرکت چینی برای ساخت مدیر مسوول دفتر بازاریابی شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به آمادگی مسوولان شهرستان تویسرکان در واگذاری 80 هکتار از زمین شرکت شهرک‌های صنعتی که قابلیت ایجاد دو نیروگاه 30مگاواتی را دارد، گفت: استان همدان به طور میانگین سالانه ۲۸۰روز در سال تابش مستقیم آفتاب دارد که دارای توجیه اقتصادی بالایی است. محمدرضا اژدردل گفت: تا به حال 21مگاوات انرژی خورشیدی نصب شده در استان داریم که 7مگاوات آن در نیروگاهی در نزدیکی شهرک صنعتی ویان کبودرآهنگ در آینده‌یی نزدیک با حضور وزیر نیرو افتتاح خواهد شد.

 

ارسال نظر