مجادلات سیاسی تاثیری در بازار کره جنوبی ندارد

۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۰۳۶

هر از گاهی خبرهایی در بازارهای جهانی مخابره می‌شود که بهانه‌یی برای نوسان در بازارهای جهانی را فراهم کند. در این میان می‌توان گفت که بازارها به نوعی دستمایه مقامات سیاسی شده‌اند که با کلام و رفتار خود روند صعود و نزولی بازار را ایجاد و خوراک خبری مناسبی را برای خبرگزاری‌ها فراهم کنند تا بتوانند روندهای نوسانی بازارها را پوشش دهند.

به گزارش سنا با این فرضیه می‌توان گفت، چندی است که تنش‌های ژئوپلیتیکی و کلامی بین امریکا و کره شمالی روابط بین‌الملل را دچار اختلال کرده و در این میان بازارها بهانه مناسب را برای نوسان به دست آورده‌اند.

سهامداران ممتاز و با هوش نیز از این فرصت بهترین استفاده را می‌کنند. بر این اساس هفته گذشته این جنگ لفظی میان دو کشور موجب شد، بازارهای امریکا با روند کاهشی بسیار شدیدی همراه شوند درحالی که بازارهای اروپا و آسیا نیز دچار تنش کاهشی شدند.

از سویی نکته‌یی که در این میان مطرح است این است که چرا اظهارات مقام ارشد پیونگ یانگ، بازار کره جنوبی را مختل نکرده است؟!

افزون بر این در این مدت که کشمکش‌های لفظی به اوج خود رسیده بود، قیمت اوراق خزانه دولتی در کره جنوبی با افزایش همراه شد. اما در واقعیت تمامی مسائلی که شامل داد و ستد و معامله می‌شود باید تحت تاثیر اخبار و مسائل پیرامون باشد که در این مورد کره جنوبی هیچ تاثیری را نپذیرفت. این درحالی است که کره جنوبی حتی اگر این دعوا نیز از سر گرفته شود و از فاز لفظی به فاز واقعی تبدیل شود هیچ تاثیری را در روند اقتصادی خود نمی‌پذیرد.

بر اساس این گزارش، بازار این کشور نیز در این دو هفته پر تنش تنها کمی تغییرات را به ثبت رسانده و می‌توان گفت به لفاظی‌های نیمه شمالی خود عادت کرده است. در سویی دیگر تحلیل‌گران بازارهای سهام معتقدند، ماه آگوست در بازارهای سهام، ماه بی‌دغدغه و بی‌دردسر نامیده می‌شود. به همین دلیل شاید شاخص‌ها در کره جنوبی بدون تاثیرپذیری از اخبار دور و اطراف به حرکت خود ادامه دادند.

 

ارسال نظر