بطحایی و آذری جهرمی دفاع کردند

۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۰۲۵
بطحایی و آذری جهرمی دفاع کردند

ادامه از صفحه 2

ایشان همچنین در ستاد کل نیروهای مسلح نیز حضور داشته و مدت زیادی را با آقای سردار باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح همکاری داشته است و از این به بعد نیز در کنار ایشان فعالیت خواهند داشت. رییس‌جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم گفت: ان‌شاءالله در دولت دوازدهم در بخش مسکن شاهد حرکت بسیار خوبی خواهیم بود. وی اظهار کرد: آقای عباس آخوندی وزیر بسیار فعالی در دولت یازدهم بود، گرچه نتوانستیم با ایشان در بخش مسکن به توافق نهایی برسیم اما در دولت دوازدهم توجه به مسکن نخستین موضوعی است که من از او می‌خواهم.

روحانی با بیان اینکه یکی از مشکلات آقای آخوندی در استان تهران شهرداری این شهر بود که مشکلات آن هیچ‌گاه هم حل نشد، افزود: باتوجه به شورای شهر جدید و انتخاب شهردار جدید در تهران امیدواریم هماهنگی‌ها میان مجموعه شهر تهران و وزارت راه و شهرسازی افزایش یابد. وی در دفاع از وزیر پیشنهادی نفت هم با تاکید بر اینکه دیدیم که با قطع گاز وارداتی از سوی خارج ما به مشکل برنخوردیم و زنگنه در این حوزه اقدامات موثری داشته است، اظهار کرد: بیژن زنگنه کار بسیار بزرگی در حوزه نفت انجام داده است. من در آغاز دولت یازدهم در مجلس عرض کردم که به چه دلیل اصرار دارم در حوزه نفت ایشان وزیر باشند. من از تخصص و خبرگی ایشان باخبر هستم. رییس‌جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی نیروی دولت دوازدهم گفت: آقای بیطرف سال‌ها در زمینه وزارت نیرو تجربه و مهارت بسیاری دارند.

 از وزیر کشور می‌خواهم از زنان و اهل سنت استفاده کنند

حسن روحانی سپس از وزیر پیشنهادی کشور سخن گفت و ادامه داد: رحمانی‌فضلی توانست سه انتخابات را با موفقیت برگزار کند و از سوی دیگر ایشان برای هماهنگی با افراد و نهادهای مرتبط با وزارت کشور مثل شورای نگهبان سعه‌صدر خوبی دارد. وی افزود: من از ایشان می‌خواهم برای تقویت و انسجام ملی در سطح ملی در بخش‌های مختلف از زنان و اهل سنت استفاده کنند. برای ما شیعه و سنی، بلوچ و کرد فرقی ندارد. ما انتظار داریم بستر برای نقش‌آفرینی زنان، توسعه مناطق مرزی، مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با خشونت و افراطی‌گری و امثال آن فراهم شود. رییس قوه مجریه درخصوص وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی نیز گفت: حجتی وزیری است که به موضوع کارش تسلط دارد و در دوران وزارتش هم تحولات خوبی در این حوزه انجام داده است. وی اظهار کرد: حجتی در دوران دولت یازدهم نیز مسوولیت این وزارتخانه را بر دوش داشته و در این دولت هم باز این مسوولیت به ایشان واگذار شده است. به حق که ایشان وزیر شایسته‌یی و به موضوع مسلط‌ هستند.  روحانی همچنین در دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت دوازدهم گفت: آقای مسعود سلطانی‌فر ۳۵سال در سمت‌های مختلف فعالیت داشته‌اند و دغدغه جوانان را به خوبی می‌شناسند. وی خاطرنشان کرد: آقای سلطانی‌فر تا روزی که مجلس شورای اسلامی استقلال سازمان ملی جوانان را اعلام می‌کند باید، تلاش‌های خود را در این زمینه ادامه دهد.

 مخالفان و موافقان کلیات کابینه چه گفتند

پس از دفاع رییس‌جمهوری از وزیران پیشنهادی، پارلمان وارد بررسی کلیات کابینه و بیان اظهارات موافقان و مخالفان شد. طبق آیین‌نامه داخلی پنج مخالف و پنج موافق باید نظرشان درخصوص کلیات کابینه را بیان می‌کردند. محمدرضا صباغیان نماینده یزد نخستین مخالف بود. او برنامه ارائه شده دولت دوازدهم را آرمانی و غیرقابل سنجش توصیف کرد و گفت: ما با وضعیت تورمی نامناسب، عدم اشتغال و بحران‌هایی روبه‌رو هستیم که کار را برای اقتصاد کشور سخت کرده است و در برنامه ارائه شده از سوی دولت باید مشخص شود که در چهار سال آینده به کجا خواهیم رسید. حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم به وجود ابرچالش‌های اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: ما باید تغییر گفتمان و سیاست‌زدایی از اقتصاد را از خود دولت شروع کنیم و با منتقدان مهربان‌تر باشیم. در ایام انتخابات ایجاد اشتغال یک‌میلیون در سال به شعار پوپولیستی تعبیر شد، البته ما امیدواریم این برنامه دولت اجرایی شود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در مخالفت با کلیات کابینه با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید خود را متعهد به اجرای برنامه کلان کشور کنند، گفت که انتظار می‌رفت رییس‌جمهور در برنامه پیشنهادی‌اش فکری به حال تحزب، وضعیت بانک‌ها و جلوگیری از رانت‌ها می‌کرد. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا نماینده اصولگرای مجلس در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم گفت که برنامه پیشنهادی دولت دوازدهم کامل نیست و در آن توجه کافی به برنامه ششم نشده است. محسن کوهکن عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس هم در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم با انتقاد از برنامه پیشنهادی دولت گفت که در این برنامه به صورت واضح چگونگی اجرای برنامه‌های دولت براساس سند چشم‌انداز، قانون اساسی و اجرای قوانین دایمی نیامده است.

محمدجواد ابطحی عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی دیگر نماینده مخالف بود. وی ترکیب تیم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دولت دوازدهم را ناهمگون دانست و تاکید کرد که رییس‌جمهور نمی‌تواند با این تیم مشکلات کشور را حل کند. محمدحسین فرهنگی عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم، گفت: کابینه دوازدهم تفاوت چندانی با کابینه قبل ندارد. کابینه قبلی در اشتغال، مسکن، مبارزه با فساد، انضباط مالی و اعتباری موفق نبود و در روش‌های تنگ‌نظرانه سیاسی عمل شد. عمران تا حدود زیادی تعطیل بود.

حسن کامران نماینده اصفهان هم در بیان مخالفت خود اظهار کرد: طرح کارورزی دولت همان طرح استاد شاگردی است. ضرر این طرح این است که به امنیت شغلی و بیمه کارگران توجهی ندارد. وزارت کار با هیچ یک از نهادهای اجتماعی مشارکت نمی‌کند و به آنان وقت نمی‌دهد. سند ملی کار شایسته نیز روی زمین باقی مانده است. ۳۰۰میلیارد تومان هم به این طرف و آن طرف بخشیده شده است.

یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوریان اما به‌عنوان موافق کلیات کابینه تاکید کرد: برنامه دولت دوازدهم به‌خوبی تهیه شده و حوزه‌های بهداشت و درمان و سازمان‌های بازنشستگی از اولویت‌ها قرار دارند. وی تصریح کرد: «برنامه دولت دوازدهم براساس اصولی بنا شده که پایبندی دولت به این اصول موجب خواهد شد دید مثبت نسبت به بخش عمومی ایجاد شود.» دیگر نماینده موافق، قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر بود که در این باره گفت: تمام برنامه‌های وزرای پیشنهادی تطبیق داده شده و هیچ مغایرتی با برنامه‌ها و اسناد بالادستی دیده نشده است و در همه آنها فصل‌الخطاب قانون قرار گرفته است.

محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید نیز به‌عنوان موافق کلیات کابینه دولت دوازدهم اذعان داشت: «شرایط خوبی برای دولت دوم تدبیر و امید برقرار است و در کنار عملکرد خوب دولت در دوره قبل همراهی و کمک مجلس با دولت می‌تواند باعث برهم خوردن شرایط متفاوتی نسبت به دولت اول دکتر روحانی شود.» دیگر نماینده موافق بهروز نعمتی عضو هیات‌رییسه مجلس بود. وی تاکید کرد: انتخاب کابینه و وزرای پیشنهادی از نقاط قوت دولت دوازدهم به‌شمار می‌رود. وزرایی که از طرف دولت به مجلس معرفی شده‌اند از تجربیات خوبی برخوردار هستند و این تجربیات حتما برای شعارها و مطالبی که آقای روحانی در ایام انتخابات مطرح کرد، بسیار مفید است. زهرا ساعی نماینده تبریز در مجلس در موافقت با کلیات کابینه دوازدهم با بیان اینکه حسن روحانی درایت و همه‌جانبه‌گرایی در برگزیدن افراد کابینه داشته است، گفت: مساله آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌هایی است که دولت دوازدهم در دستور کار خود قرار داده است.

 یادمان نرفته در مجلس علیه رییس و خانواده او سی‌دی پخش می‌کردند

معاون اول رییس‌جمهور که روحانی بخشی از زمان سخنرانی‌اش را به او اختصاص داده بود، پس از اظهارات موافقان و مخالفان کلیات برنامه‌های پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی و در دفاع از کابینه پیشنهادی با بیان اینکه در چهار سال گذشته فضایی فراهم شده که دیگر کسی در کشور دیگری را متهم نمی‌کند، گفت: امروز همه نیروها در کشور هدف مشترک یعنی پیشرفت کشور را دنبال می‌کنند و کشور انسجام دارد. یادمان نرفته در همین مجلس علیه رییس و خانواده او CD پخش می‌کردند، اما امروز سه قوه برادرانه در یک راستا و یک جهت کار می‌کنند، البته ممکن است نقدهایی هم به هم داشته باشیم.

جهانگیری با اشاره به معرفی کابینه دولت یازدهم در چهار سال گذشته یادآور شد: آن زمان وقتی به شاخص‌ها و وضع اقتصادی کشور نگاه می‌کردم در مدیریت، نظام کارشناسی، سیاست داخلی، نیروهای انقلاب، سیاست خارجی، اتفاقات فضای بین‌الملل علیه کشور فکر می‌کردم که وارد دوره جدیدی از مسوولیت می‌شوم و آنچنان وضعیت سنگین و سخت بود که جرات می‌خواست انسان قاطع بگوید با اطمینان گام برداشته‌ایم و کابینه معرفی شده می‌تواند وضع را به صورت مطلوب پشت‌سر بگذارد. وی اضافه کرد: اما بعد از چهار سال اوضاع از هر جهت که بررسی شود دستاوردهای بسیار موفقی وجود دارد که قابل افتخار و حتی قابل ارائه در سطح بین‌المللی است. ما به فضل الهی با وجود همه محدودیت‌ها در سیاست خارجی امروز به نقطه‌یی رسیده‌ایم که به دولت اعتراض می‌شود که منابع خارجی زیادی وارد کشور نکرده‌ایم.

معاون اول رییس‌جمهور افزود: در خاورمیانه که گروه‌های تکفیری با هدف خاصی که قدرت‌های بین‌المللی دنبال آن بودند، وجود دارد و اعتراض می‌شود که مسائل کشورهای منطقه را حل نکرده‌اید اما ده‌ها مساله حل شده است. امروز دیگر ایران‌هراسی وجود ندارد و اینکه یک ایرانی به اتهام ایرانی بودن نمی‌توانست حتی یک حساب داشته باشد دیگر این‌گونه نیست. جهانگیری همچنین گفت: ما از فصل 7 منشور سازمان ملل خارج شده‌ایم و مخل صلح جهانی تلقی نمی‌شویم. امروز رییس‌جمهور ما در سازمان ملل جهان عاری از خشونت را مطرح می‌کند و به اتفاق آرا تایید می‌شود.

 در عصر پارلمان چه گذشت؟

پس از اتمام نوبت صبح روزگذشته صحن علنی و دفاعیات حسن روحانی از وزرای پیشنهادی خود، مجلس بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی را در نوبت عصر برگزار کرد. جلسه راس ساعت 14:30 شروع شد و طبق حروف الفبا نخستین وزیر سیدمحمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود. براساس آیین‌نامه داخلی پارلمان در بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی ۲ نماینده موافق و ۲ نماینده مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه سخن گفتند و خود وزیر نیز به مدت نیم ساعت از خودش دفاع کرد. نخستین مخالف وزیر، نماینده کرمانشاه بود. سیدقاسم جاسمی در این باره با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش از تاثیرگذارترین وزارتخانه‌های کشور است، به چالش‌های این وزارتخانه اشاره و بیان کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صورت رای اعتماد از مجلس باید از ظرفیت و پتانسیل آموزش و پرورش استفاده کند. وی ضمن انتقاد از شتابزدگی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: این سند به عنوان سند مادر برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش است که به تایید رهبری هم رسیده است اما اجرای آن نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌هایی است که متاسفانه بدون توجه به آنها آغاز شده و آسیب‌های جدی را به آموزش و پرورش وارد کرده است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، خواستار اجرای طرح تحول در وزارت آموزش و پرورش شد. محسن بیگلری با تاکید بر اینکه با شخص بطحایی مخالفتی ندارد، گفت: انتظار نداشته باشید یک نفر به عنوان وزیر آموزش و پرورش مشکلات این دستگاه عریض و طویل را حل کند. لازم است همه اعضای کابینه دوازدهم به آموزش و پرورش کمک کنند. می‌طلبد که در آموزش و پرورش طرح تحولی مشابه آنچه در وزارت بهداشت اجرا شد اجرا شود و حقوق و معیشت فرهنگیان ارتقا یابد. بیگلری ادامه داد: مدیران مدارس برای پرداخت فیش آب و برق بدهکار هستند و برای کارهای خدماتی مدارس هم مشکل دارند. اکنون ۸۰ درصد نیروی خدماتی در مدارس با کمبود مواجه است. این نماینده اهل سنت مجلس با انتقاد از عدم حضور اهل تسنن و کردها به عنوان مدیرکل در وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: آقای وزیر باید بگوید که برای ارتقای سطح علمی و جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان و درخشیدن دانش‌آموزان در المپیادهای علمی چه برنامه‌یی دارند.

 دفاع تمام قد موافقان بطحایی

نماینده قصرشیرین به عنوان موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، سخن گفت. فرهاد تجری ایجاد امکانات رفاهی و اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان را از جمله کارنامه مثبت وزیر پیشنهادی علوم در زمان معاونتش در این وزارتخانه در دولت یازدهم عنوان کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش دارای مشکلاتی همچون وضعیت معیشتی معلمان، کمبود توسعه فضای آموزشی، کمبود اعتبارات، نبود مهندسی نیروی انسانی، عدم نقشه راه برای استفاده از نیروهای متخصص و ضعف در ساختار پذیرش نیروی انسانی است که این مشکلات در کنار نداشتن آمار واقعی از نیازهای آموزشی کشور نیاز به عزم جدی و ملی برای حل آن دارد. به گفته این عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، برای حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش باید دولت، مجلس و سایر نهادها و ارگان‌ها عزم جدی داشته باشند و تخصیص اعتبارات و توجه خاص به فرهنگیان مشکلات پیشروی آموزش و پرورش را حل کنند.» دیگر نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، محمد بیرانوندی بود. او با بیان اینکه بطحایی با اشراف کامل به وضعیت فرهنگیان بهترین گزینه برای رفع مشکلات آنها است گفت که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فردی از جنس معلمان و فرهنگیان است.

رییس هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی، با اعلام آماده بودن گزارش نهایی هیات تحقیق و تفحص، گفت: کل گزارش آماده است و بعد از رای اعتماد به کمیسیون تحویل می‌دهیم. در این گزارش هیچ اثری از تخلف از سوی آقای بطحایی و خانواده ایشان وجود ندارد حتی دیوان محاسبات کشور نیز آن را تایید کرده است. جبار کوچکی‌نژاد ادامه داد: به سخنان مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دقت کردم، دیدم درست در جهت دفاع از برنامه‌های آقای بطحایی سخن گفتند و مطمئنم سایر مخالفان نیز از شخصیت ایشان، دفاع خواهند کرد. این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: از شتابزدگی سخن گفته شد، وزیری معرفی شده است که معلم، مدیر، کارشناس و عضو شورای عالی آموزش و پرورش بوده است و امروز برنامه‌های متنوعی را برای بهبود وضعیت این وزارتخانه پیشنهاد داده است.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، قانون اساسی ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت، ارتقای منزلت اجتماعی معلمان، بهبود ساختارها و روش‌ها، توسعه فناوری‌ها در مدارس، اقتصاد و معیشت، نظام جامع پرداخت، بیمه تکمیلی فرهنگیان، خدمات رفاهی و اقامتی و افزایش تسهیلات فرهنگیان را از برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام کرد. ولی داداشی گفت: تعهد و تخصص دو ویژگی وزارت است که آقای بطحایی هر دو ویژگی را دارد. ایشان کارنامه موفقی در وزارتخانه داشته است. ایشان قول تحولات این وزارتخانه را داده است. از مجلس می‌خواهم نیم‌نگاهی به برنامه‌های ایشان داشته باشد.

 زوایای پیداوپنهان آموزش ‌و پرورش را می‌شناسم

سیدمحمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که به پارلمان معرفی شده است در جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی رییس‌جمهوری در صحن علنی مجلس در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود گفت: در شرایطی دعوت ریاست‌جمهوری را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش پذیرفتم که اندوخته‌های گذشته سبب شد از زوایای پیدا و پنهان این وزارتخانه شناخت کاملی پیدا کنم. وی ادامه داد: به خوبی می‌دانم انبوهی از مشکلات در نظام آموزشی کشور، روزهای دشواری را نه تنها برای مدیران آموزش و پرورش بلکه برای کل نظام و حاکمیت قرار خواهند داد. بطحایی افزود: بسیار مفتخرم که بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری با مشارکت غرورآفرین بیش از 43 میلیون نفر، دکتر حسن روحانی به اینجانب اعتماد کرده و به عنوان فردی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش برای این کار بزرگ انتخاب شدم. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های همه وزیران سابق آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد با توفیق الهی و جلب نظر نمایندگان بتواند توفیق خدمتگزاری بیشتر به جامعه تعلیم و تربیت را کسب کند.

 قاضی‌پور: چرا سرورهای تلگرام دیده نمی‌شود!

وزیر پیشنهادی بعدی رییس‌جمهوری آذری جهرمی برای وزارتخانه ارتباطات بود. نماینده مردم ارومیه نخستین مخالف وزارت جهرمی با بیان اینکه آیا شما با وزیر شدن می‌خواهید سیاست‌های واعظی را اجرا کنید یا به دنبال اجرایی کردن سیاست‌های بالادستی هستید اظهار داشت: تداوم برنامه وزیر پیشنهادی با برنامه‌های وزارت ارتباطات و همچنین برنامه ششم توسعه یکی نیست و ضعف دانش و فناوری در این خصوص وجود دارد.

نادر قاضی‌پور تصریح کرد: به شما می‌گویند پدر تلگرام، گفته شده سرورهای تلگرام به ایران آمده، کجا است که این موضوع دیده نمی‌شود.

نماینده مردم قزوین نیز در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: مجلس مخالف خصوصی‌سازی نیست اما نقش دولت در این مورد نقش حیاتی است که اگر غیر از این باشد لطمات جبران‌ناپذیری را به کشور وارد می‌کند. سیده حمیده زرآبادی افزود: از نگاه جوانگرایانه آقای روحانی تشکر می‌کنم اما اگر جوانگرایی با تخصص همراه نباشد فرصت‌سوزی است. وی با اشاره به گزارش معاونت نظارت مجلس گفت: در میزان انطباق برنامه‌های پیشنهادی با اسناد بالادستی بر اساس گزارشی که ارائه شده آقای جهرمی برای ۴۱ درصد وظایف قانونی وزارتخانه برنامه‌یی را ارائه نکرده است که نشان از عدم اشراف ایشان به وزارتخانه دارد.

نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: وزیر پیشنهادی ارتباطات با هفت سال سابقه حضور در این وزارتخانه توان چرخاندن این دستگاه عریض و طویل را ندارد. محمدعلی پورمختار افزود: یکی از ویژگی‌های آقای جهرمی پنهانکاری و عدم شفافیت ایشان است. همه وزرای پیشنهادی برنامه خود را به صورت مکتوب به مجلس ارائه کردند. در برنامه ایشان تحصیلاتشان برخلاف همه وزرای پیشنهادی دیگر اعلام نشده و تنها نوشته شده «دانش‌آموخته مهندسی برق دانشگاه صنعتی آب و برق».

 آذری جهرمی مدیری جوان، جسور و فداکار است

نماینده اقلید به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در جایگاه قرار گرفت. حسین افضلی با اشاره به سوابق و عملکرد وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: رییس‌جمهور با معرفی آقای آذری جهرمی مطالبه همه مردم در استفاده از جوانان را پاسخ داده است. فردی کاملا علمی و جوان که می‌تواند در این وزارتخانه به بهترین نحو برنامه‌های دولت را پیش ببرد. وی افزود: اکنون فضای مجازی همچون اسب تروا شده است با این توصیف که دیگر دشمن پشت دروازه شهر نیست و وسط شهر امکان آتش زدن اسب تروا وجود ندارد پس تنها راهکار مقابله با آن آماده کردن فضای مجازی و کنترل آن است.

این نماینده مجلس شناخت دقیق فضای مجازی را منوط به وجود مدیری عالم و آگاه دانست و گفت: آقای آذری جهرمی فردی کاملا علمی و جوان است که به ساختارهای این وزارتخانه آشناست. او متعلق به خانواده شهداست که میزان پایبندی خود به انقلاب، نظام و ولایت فقیه را نشان داده است.

افضلی معرفی آذری جهرمی برای وزارت ارتباطات را پاسخ رییس‌جمهور به مطالبه مردم دانست و گفت: باید به جوانان اعتماد کنیم، جوان‌هایی همچون شهید حججی که برای این نظام و انقلاب فداکاری‌هایی می‌کنند. باید از پتانسیل آنها استفاده کنیم که یکی از این جوان‌ها آقای آذری جهرمی است. وی آذری جهرمی را مدیری جوان، جسور و فداکار توصیف کرد و گفت که انتظار می‌رود او بعد از رای اعتماد شرایط را به گونه‌یی فراهم کند که بتوان از فضای سایبری به همراه تولید و ایجاد اشتغال استفاده کرد.

رمضانعلی سبحانی‌فر به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی نوبت عصر روز گذشته، گفت: امروز فضای مجازی به عرصه‌یی برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و کسب و کار تبدیل شده است بخشی که جوان است و باید نیرویی جوان آن را مدیریت کند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را فردی متخصص و توانمند خواند و گفت که تخریب‌های مطرح شده نسبت به آذری جهرمی به خصوص در فضای مجازی ناشی از ترس عده‌یی برای قطع شدن منافع‌شان است. رییس کمیسیون عمران مجلس هم موافق حضور آذری جهرمی در وزارتخانه بود. محمدرضا رضایی کوچی در این باره گفت: آذری جهرمی هزینه‌های فراوانی برای دسترسی مردم به گردش آزاد اطلاعات و فضای مجازی داده است. همچنین، کاهش نرخ سرویس‌های ارتباطی به ویژه کاهش قیمت اینترنت خانگی توسط آذری جهرمی را درخور تحسین دانست.

 افتخارم تبعیت و پیروی از ولایت فقیه است

«محمدجواد آذری جهرمی» عصر دیروز در جلسه بررسی وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود با بیان اینکه افتخارم تبعیت و پیروی از ولایت فقیه است، گفت: مکدر شدم عده‌یی مرا کسی معرفی کردند که پیرو رهبری نیست.

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بی‌غیرت در فضای مجازی نیستیم بلکه پیگیر مطالبه مردم هستیم زیرا مردم خواهان آن هستند که فضای مجازی پاک باشد، اگر فضای مجازی را ببندیم، مردم با ما بد می‌شوند؛ ما وظیفه داریم مردم را با نظام همراه کنم. وی با بیان اینکه نبال کاهش تصدی‌گری هستیم و فرصت محوری یکی از برنامه‌ها است، افزود: ‌گر آذری جهرمی گزینه وزارت است این فرصت را مدیون انقلاب اسلامی و نگاه هوشمندانه امام و رهبری و همت بالای رییس‌جمهوری هستیم.

وی با اشاره به اینکه همه وجودم را برای انجام وظایفم وقف خواهم کرد، گفت: سیاست نظام بستن فضای مجازی نیست قطعا از خط رهبری جدا و دچار وادادگی نخواهیم شد.

آذری جهرمی به رشد صورت گرفته در چهار سال فعالیت دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در 4سال گذشته رشدی صورت گرفته که اگر لحظه‌یی از شما بگیرند فکر می‌کنید مربوط به هزار سال پیش است. وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: «پیمان می‌بندم با پاک دستی و استفاده از حداکثر توان حافظ حریم خصوصی مردم باشم. »

مجلس همچنین در دقایق پایانی نوبت جلسه عصر روز گذشته وارد بررسی صلاحیت علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات شد که یک مخالف به اظهارنظر پرداخت و قرار شد ادامه رسیدگی به امروز موکول شود.

 

کدام یک از وزرای پیشنهادی بیشترین موافق و مخالف را دارند

ایسنا| به گفته یک نماینده مجلس بر اساس ثبت‌نام نمایندگان، وزرای پیشنهادی بهداشت، خارجه، اطلاعات و ورزش بیشترین موافق و کمترین مخالف و همچنین وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، کار و ارتباطات کمترین موافق و بیشترین مخالف را دارند.

به گفته وی، بیشترین متقاضی سخنرانی در موافقت با وزرای پیشنهادی ۱۸۰نفر بوده و کمترین تقاضا برای سخنرانی در موافقت با وزرای پیشنهادی بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ تقاضا بوده است.

این نماینده مجلس بیان کرد که بر اساس میزان درخواست نمایندگان برای موافقت و مخالفت با وزرا، وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، کار و ارتباطات بیش از سایر وزرای پیشنهادی در معرض خطر هستند.

 

 

 

ارسال نظر