تظاهرات خشونت‌آمیز گروه‌های نژادپرستی

۱۳۹۶/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۹۳۸
تظاهرات خشونت‌آمیز گروه‌های نژادپرستی

 میامی هرالد:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از تظاهرات خشونت‌آمیز گروه‌های نژادپرستی در امریکا منتشر کرده است. به گزارش میامی هرالد، تعدادی از تظاهر‌کنندگانی که معتقد به برتری نژاد سفیدپوستان در امریکا بودند با مخالفان نژادپرستی در این کشور درگیر شدند. طبق گزارش‌های به دست آمده، در این درگیری‌ها یک نفر کشته و 19 نفر زخمی شده‌اند. این افراد توسط فردی که با خودرو به جمعیت مخالفان نژادپرستی هجوم برده بود، کشته و زخمی شده‌اند. این فرد سفیدپوست 20ساله‌یی اهل ایالت اوهایو و فرد کشته شده زنی 32 ساله بود.

در پی این تظاهرات و خشونت نژادپرستان در امریکا، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نیز به انتقاد شدید از دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا پرداخت و در گزارش اعلام کرده که ترامپ در محکوم کردن «نژادپرستان راست افراطی سفیدپوست» کوتاهی کرده است. باراک اوباما نیز در پیامی در توییتر خود به خشونت‌های نژادپرستان واکنش نشان داده است.

 واشنگتن‌پست:

ترامپ همزمان که به دنبال همکاری با چین در موضوعات امنیتی است، خود را برای یک جنگ تجاری جدید با پکن آماده می‌کند. به گزارش واشنگتن‌پست، دونالد ترامپ از انجام تحقیقاتی درباره اتهامات با پکن در نقض حقوق مالکیت معنوی خبر داد. این اقدام تجاری ضد چین می‌تواند روابط دو کشور را شعله‌ور کند. در واقع طبق گزارش‌های به دست آمده، ترامپ قصد دارد، سندی را امضا کند که براساس آن چین به خاطر نقض حقوق مالکیت فکری مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد. طبق این سند، چین متهم خواهد شد که در کنترل و محدود کردن سرقت‌ اسرار تجاری و جعل و دزدی آنلاین و فیزیکی ناکام مانده است. این تحقیقات قرار است که نهایتا به اتخاذ اقدامات تلافی‌جویانه (از سوی امریکا علیه چین) منتهی شود.

 نیویورک‌تایمز:

به گزارش این روزنامه، بازپرس ویژه پرونده روسیه قصد دارد در ادامه تحقیقات پیرامون دخالت روسیه در انتخابات امریکا بازجویی از مقام‌های کنونی و پیشین کاخ سفید را آغاز کند. «رابرت مولر» که بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات امریکاست، در حال مذاکره با کاخ سفید برای بازجویی از مقام‌های کنونی و پیشین دولت ترامپ، از جمله «رینس پریبوس» رییس برکنار شده کارکنان کاخ سفید است. آن‌طور که شاهدان اعلام کرده‌اند، اخراج «جیمز کومی» رییس پیشین اف‌بی‌آی از سوی ترامپ یکی از مواردی است که این بازپرس ویژه قصد پرسش در خصوص آن را دارد. اگرچه هنوز هیچ جلسه‌یی برای بازجویی برنامه‌ریزی نشده، اما تحقیقات مولر در این خصوص در هفته‌های اخیر شدت یافته است. گفته شده که جلسه بررسی این پرونده در سنا تا پایان سال میلادی بسته خواهد شد.

 

 

ارسال نظر