اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۴۷

راه‌اندازی سه کارخانه با تسهیلات بانک صنعت

 طرح‌های صنعتی فولاد نی‌ریز، شوفاژکار قزوین و کیمیاداران کویر از طرح‌هایی هستند که با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن به اجرا درآمده و در آستانه اجرا قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، سیمان خاکستری نی‌ریز با ظرفیت یک میلیون تن سیمان در سال و تسهیلات 132 میلیون دلار از طرح‌های زیربنایی کشور است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد. شرکت شوفاژ کار در استان قزوین تولید‌کننده سالانه 50 هزار عدد دیگ چدنی تاسیسات و با سرمایه‌گذاری ارزی 8 میلیون یورویی بانک صنعت و معدن و 30 میلیارد تومان تسهیلات ریالی این بانک به اجرا درآمده است. شرکت کیمیاداران کویر در استان یزد، با ظرفیت 60هزار تن در سال کود سوپر فسفات و با تسهیلات 15 میلیون یورویی و 23 میلیارد تومانی نیز از طرح‌هایی است که در آینده‌یی نزدیک و با تامین مالی بانک صنعت و معدن افتتاح می‌شود.

بازگشت پوند به کانال ۴هزار تومان

گروه بانک و بیمه| قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات روز یک‌شنبه بازار تهران با ۵۳۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۲۱۶هزار و ۲۰۰ تومان است. به گزارش «تعادل»، صرافی‌های پایتخت هر دلار امریکا را با یک تومان افت ۳هزار و ۸۲۴ تومان فروختند نرخ هر یورو با ۱۹ تومان کاهش ۴هزار و ۵۶۴ تومان تعیین و هر پوند انگلیس نیز با ۳۱ تومان افزایش، بین 3هزار و ۹۹۰ و 4هزار و 10 تومان تومان فروخته می‌شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز یک‌شنبه و در بازار آزاد با ۵ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به روز پنج‌شنبه هفته گذشته یک میلیون و ۲۱۶هزار و ۲۰۰ تومان داد و ستد شد. همچنین قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۵هزار و ۵۰۰ تومان افت، یک میلیون و ۱۸۴هزار تومان فروخته شد. نیم سکه بهار آزادی با ۵۰۰ تومان افت نسبت به روز پنج‌شنبه، ۶۳۶هزار و ۵۰۰ تومان و هر قطعه سکه ربع بهار آزادی نیز با هزار تومان کاهش ۳۷۸هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین قیمت سکه گرمی با ۳هزار تومان کاهش ۲۵۰هزار تومان تعیین شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۴۶۷ تومان افت، ۱۱۷هزار و ۳۶۱ تومان بود.

استفاده تبلیغاتی از طرح اسکناس، ممنوع است

بانک مرکزی چاپ و انتشار هر گونه برگه تبلیغاتی که تداعی‌کننده طرح واقعی اسکناس و چک پول رایج کشور باشد را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی؛ این بانک با هدف پیشگیری از سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب در چاپ و انتشار برگه‌های تبلیغاتی با طرح اسکناس که سرمایه ملی و سند مالی است هر گونه استفاده ابزاری از آن را ممنوع و جرم تلقی کرد. از سوی دیگر و با توجه به اینکه این سند نمایانگر هویت ملی یک کشور است هر گونه بهره‌برداری و استفاده از آن تبعات جبران‌ناپذیری را در پی دارد. از این رو و با توجه به وظیفه شرعی و ملی همگان در حفظ و نگهداری صحیح از اسکناس به عنوان ابزار معاملات روزمره از شهروندان تقاضا می‌شود از انتشار و توزیع این اوراق تبلیغاتی اجتناب کنند. گفتنی است، چاپ و توزیع تبلیغات موسسات روی برگه‌هایی با تصاویر اسکناس رایج کشور منقش به امضای رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است. قابل تاکید است که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اینگونه موارد را در صورت تکرار از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.

چاپ اسکناس‌ جدید برای نابینایان

رییس‌ گروه نظارت اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از چاپ اسکناس‌های جدید با قابلیت استفاده برای نابینایان و کم‌بینایان خبر داد.

به گزارش ایلنا، اعظم آقایی‌پور گفت: برای امکان تشخیص مبالغ اسکناس‌ها برای روشندلان، علامات برجسته‌یی در گوشه‌ سمت چپ پایین اسکناس‌ها جهت ایجاد امکان تشخیص مبالغ به شرح زیر به چاپ رسیده است. وی در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل با وجود صدور بخشنامه تسهیل خدمات برای نابینایان و کم بینایان برای باز کردن حساب و دریافت دسته چک بدون فرد امین همچنان برخی‌از بانک‌ها از وجود این بخشنامه بی‌اطلاع هستند و برخورد مناسبی با افراد نابینا ندارند؟ گفت: اداره مطالعات و مقررات بانکی این بانک طی بخشنامه شماره ۱۳۱۱۶۴/۹۱ مورخ ۱۷/۵/۱۳۹۱ به مدیران عامل شبکه بانکی اعلام کرد نابینایان در استفاده از کلیه خدمات بانکی(به جز خدمات حساب جاری) با هیچ گونه محدودیتی مواجه نبوده و ملزم به همراه داشتن شخص دیگر نیستند.

وی ‌افزود: نابینایان درخصوص‌ استفاده از خدمات حساب جاری در صورتی که رسما مسوولیت‌های ناشی از صدور چک را بپذیرند، نیازی به معرفی وکیل ندارند.

آقایی‌پور تصریح کرد: ادارات مرکزی هر بانک مسوولیت اطلاع‌رسانی مصوبات و بخشنامه‌های بانک مرکزی به تمامی شعب و باجه‌های آن بانک در تمامی‌ کشور را بر عهده دارند و اگر به هر دلیلی بخشنامه‌ها به برخی از شعب اطلاع‌رسانی نشده است، مسوولیت با بانک مربوط خواهد بود.

بیت کوین جهش زد

نرخ هر واحد بیت کوین در ساعات پایانی روز شنبه با رسیدن به ۳هزار و ۲۳۰دلار به بالاترین قیمت ممکن رسید.

به گزارش بیت کوین دات کام، ارز دیجیتالی بیت کوین سرانجام از میانگین قیمت هر واحد ۳هزار دلار در صرافی‌های جهان عبور کرد و به یک جهش چشمگیر دست پیدا کرد. در همین حال در آخرین ساعات بازارهای جهانی روز شنبه هر بیت کوین به ۳هزار و ۲۳۰دلار در هر واحد رسید که از آن به عنوان دومین نقطه عطف در رشد قیمت این ارز دیجیتالی یاد می‌شود؛ ضمن اینکه این رقم بیشترین بهای ثبت شده برای بیت کوین محسوب می‌شود. همچنین حجم معاملات انجام گرفته روی ارز «بیت کوین» در صرافی‌های جهان طی ۴۸ساعت گذشته به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است. بر همین اساس نخستین رونمایی از نسخه بیت کوین که یک ارز دیجیتالی است به سوم ژانویه سال ۲۰۰۹ میلادی برمی‌گردد و درحال حاضر ۱۶میلیون و ۴۰۰هزار بیت کوین در چرخه معاملات ارز دیجیتالی است و این ارز با محبوبیت گسترده‌یی روبه‌رو شده است. بر پایه این گزارش، انتظار می‌رود با شروع هفته جاری میلادی، ارزش هر واحد بیت کوین حدود ۳هزار دلار باشد.

 

 

ارسال نظر