روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۳۸

 از تلاش‌های روحانی برای باز کردن درها سپاسگزاریم؛ ایسنا| وزیر مشاور در وزارت امورخارجه آلمان در دیدار با محمدجواد ظریف گفت: ما متعهد به صلح و ثبات و علاقه‌مند به همکاری با جمهوری اسلامی ایران هستیم. برجام برای آلمان اهمیت دارد. از تلاش‌های جناب روحانی برای باز کردن درها سپاسگزاریم. آلمان به تماس‌های خود در سطح بالا با ایران ادامه خواهد داد. وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار اظهار داشت: از تعهد آلمان برای گفت‌وگو و همکاری خرسند هستیم. آلمان می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت بسیاری از موضوعات داشته باشد. طرفین همچنین در خصوص موضوعات منطقه‌یی و ضرورت همکاری در خصوص ثبات منطقه‌یی هم گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

 رفتار ایران در خلیج‌فارس کاملا حرفه‌ای و در چارچوب مقررات بین‌المللی است؛ مهر| سردار سیدمسعود جزایری سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آنچه امریکایی‌ها در رابطه با تحرکات شناورهای ایرانی در خلیج‌فارس مدعی بودند، بیشتر یک مساله تبلیغاتی و پروپاگاندای رسانه‌یی است. وی در رابطه با ادعای رسانه‌های بیگانه پیرامون تحرکات شناورهای ایرانی در خلیج‌فارس اظهار کرد: رفتار ایران در خلیج‌فارس کاملا یک رفتار حرفه‌یی و در چارچوب مقررات بین‌المللی است. بدیهی است که چنانچه در چارچوب قوانین بین‌المللی و قواعدی که جمهوری اسلامی ایران در زمینه عبور مسالمت‌آمیز نفتکش‌ها و کشتی‌ها از منطقه اعلام کرده‌اند، تخلفی صورت بگیرد رزمندگان اسلام به آن پاسخ خواهند داد.

 کاهش ساعت اداری خوزستان تا پایان هفته جاری؛ خبرآنلاین| ساعت پایان کار اداری در خوزستان تا پایان هفته جاری به ساعت 13 کاهش یافت. در اطلاعیه روز گذشته مدیریت بحران خوزستان آمده است: «با عنایت به پیش‌بینی هواشناسی خوزستان مبنی بر تداوم وقوع دمای بالا همراه با رطوبت و شرجی تا پایان هفته جاری و با توجه به درخواست شرکت برق منطقه‌یی خوزستان جهت کاهش ساعت کار اداری با توجه به پیش‌بینی وقوع دما و رطوبت بالا و با توجه به موافقت ستاد مدیریت بحران استان، بدین وسیله زمان اتمام کار کلیه ادارات، بانک‌ها، مراکز آموزشی و دستگاه‌های اجرایی استان (جز مراکز خدماتی، عملیاتی، بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌ها و مراکز آتش‌نشانی) در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه مورخ‌های 16 الی 18 مرداد، ساعت 13 اعلام می‌شود.»

 نماینده سلفی‌بگیر عذرخواهی کرد؛ فارس| بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به حواشی پیش آمده به دنبال عکس گرفتن چند نفر از نمایندگان با فدریکا موگرینی و انتقادات مردمی از این اقدام گفت: نماینده‌یی که مرتکب این اشتباه شده بود، عذرخواهی کرده و پرداختن به این مساله و ادامه‌ دادن آن ضرورتی ندارد. نماینده تهران همچنین ادامه داد: با توجه به حضور اکثریت اعضای شورای نگهبان در مراسم تحلیف نمی‌توان خدشه‌یی را در مورد عدم حضور تعدادی از اعضای این شورا در مراسم تحلیف وارد دانست. وی افزود: در مراسم تحلیف رییس‌جمهور اعضای حقوقدان شورای نگهبان همگی حضور داشتند و از فقها نیز آیت‌الله احمد جنتی در مراسم حاضر بود.

 احضار مجدد حمید بقایی به دادسرا؛ ایرنا| حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم دیروز برای ارائه پاره‌یی توضیحات بابت اظهارات خود بعد از آزادی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار و در این دادسرا حاضر شد. بقایی پس از آزادی خود با قید وثیقه اظهاراتی درباره قوه قضاییه و شخص محسنی‌اژه‌ای معاون اول این قوه ارائه کرد که این سخنان او از سوی قوه قضاییه و دادستانی تهران بدون واکنش نماند. محسنی‌اژه‌ای در یکی از نشست‌های خبری درباره اظهارات حمید بقایی گفته بود: دادستانی تهران پیگیر این موضوع و پرونده در دست رسیدگی است.

 رسیدگی به پرونده باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در کرج؛ میزان| رییس دادگستری البرز گفت که رسیدگی به پرونده متهمان باند بین‌المللی مواد مخدر در کرج به پایان رسیده و احکام مربوطه به زودی صادر خواهد شد. احمد فاضلیان با اعلام خبر رسیدگی بدوی به پرونده باند بین‌المللی مواد مخدر در کرج گفت: این 16 فرد که در بین آنها یک زن نیز حضور دارد متهم به تحصیل مال نامشروع، قاچاق انواع مواد مخدر، درگیری مسلحانه، اقدامات خشن و حمل و نگهداری انواع سلاح‌های گرم هستند. رییس کل دادگستری استان البرز درباره متهمان این پرونده اضافه کرد: طبق اطلاعات جمع‌آوری شده آنها در طول 10سال فعالیت خود حدود 40تن انواع مخدر را جابه‌جا کرده‌اند؛ همچنین از متهمان تعداد 45 قبضه انواع سلاح گرم کشف و ضبط شده است.

 زیردریایی «فاتح» به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود؛ ایسنا| زیردریایی «فاتح» ساخت متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در هفته دفاع مقدس سال 96 به ناوگان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق می‌شود. امیر دریادار «امیر رستگاری» رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به توانمندی‌های متخصصان ایرانی در ساخت و طراحی تجهیزات دفاعی در عرصه دریا اظهار داشت: این زیردریایی به لحاظ پیچیدگی‌هایی که دارد، جهت آماده‌سازی و الحاق باید آزمایش‌های مختلف و سختی را بگذراند و هم‌اکنون این زیردریایی در حال گذراندن این آزمایش‌هاست.

 ورود قرارگاه‌ سازندگی خاتم‌‌الانبیاء(ص) به پروژه‌ها با نگاه توسعه کشور؛ مهر| فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: بر اساس اعتقادات خود، نیاز کشور و ظرفیت بسیار بزرگ قرارگاه در کنار بخش خصوصی، خدمت‌رسانی می‌کنیم. سردار عبادالله عبداللهی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی استان تهران که توسط قرارگاه در حال اجراست با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) رقیب بخش خصوصی نیست، افزود: همیشه یادآوری کرده‌ایم که ورود قرارگاه به پروژه‌ها بر اساس اعتقاد و اندیشه جهادی است، نه نگاه مادی؛ در همین سد نم‌رود ۳ پیمانکار خصوصی فعالیت کردند اما نتوانستند آن را تکمیل کنند و بعد هم ما به اصرار وزارت نیرو به صورت مناقصه در این پروژه شرکت کردیم ‌تا به دلیل اهمیت وجود این سد برای منطقه بتوانیم آن را زودتر تکمیل کنیم.

 مراسم تحلیف از نظر کمیت و کیفیت بی‌سابقه بود؛ ایلنا| سخنگوی جامعه روحانیت با اشاره به اظهارات روحانی در مراسم تحلیف گفت: امیدواریم در دوره جدید سه قوه بتوانند با همکاری هم و در راستای اهدافی که رهبر معظم انقلاب تعیین کردند، همه به کمک دولت بیایند و دولت بتواند به وعده‌هایی که به مردم داده است، عمل کند. حجت‌الاسلام غلام‌رضا مصباحی‌مقدم با بیان اینکه مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری بسیار باشکوه و با حضور گسترده میهمانان خارجی و داخلی برگزار شد، گفت: چنین مراسمی در ایران برای روز تحلیف از نظر کمیت و کیفیت بی‌سابقه بود.

 

 

ارسال نظر