اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۹۹

 اضافه شدن «ایموجی»‌های علمی به موبایل

تک کرانچ| به تازگی از ٦٧ نمونه ایموجی احتمالی رونمایی شده که در ٢٠١٨ به موبایل‌ها افزوده می‌شوند. در میان این نمونه‌ها ایموجی‌های علمی و ورزشی نیز دیده می‌شود.   ٦٧ ایموجی احتمالی در ٢٠١٨ به موبایل‌ها افزوده می‌شوند. فهرست این ایموجی‌ها شامل پا، استخوان و غذا، حیوانات مانند طاووس، کانگورو و اسب آبی است.  مارک دیویس مدیر شرکت یونیکد ایموجی‌های احتمالی را در جلسه فنی این شرکت رونمایی کرده است.  همچنین در بین نمونه‌های احتمالی چند ایموجی علمی نیز دیده می‌شود، مانند دی ان‌ای و لوله‌های آزمایشگاهی. افزون بر آن ایموجی‌های ورزشی نیز وجود دارند.

ساخت دستبند مخصوص ردیابی مسیر برای نابینایان

نیو اطلس| به تازگی دستبندی برای نابینایان ساخته شده که با کمک پژواک امواج صوتی، موانع موجود در مسیر کاربر خود را ردیابی می‌کند.

فناوری‌ها می‌توانند نقشی حیاتی در بهبود زندگی نابینایان ایفا کنند. در همین راستا دستبند Sunu با استفاده از فناوری‌های سونار و بازخوردهای لمسی به افراد نابینا کمک می‌کند تا مسیر خود را ردیابی کنند.  حیواناتی مانند خفاش‌ها نیز با استفاده از ردیابی مکان اشیا براساس انعکاس صوت (echolocation) مسیر خود را می‌یابند. در این فرایند حیوان موج صوتی ارسال می‌کند و سپس با گوش دادن به پژواک آن، فاصله تا شی را می‌سنجد.

در همین راستا دستبند سونو اطلاعات مربوط به مکان اشیا را که از حسگرهای سوناری گرفته می‌شود با بازخوردهای لمسی ترکیب می‌کند و می‌تواند اشیایی که در فاصله ٤ متری قرار دارند را ردیابی کند.  هرچه شی نزدیکتر باشد، امواج انعکاس یافته قوی‌تر و در نتیجه بند دستگاه با شدت بیشتر مرتعش می‌شود و بالعکس.  شدت این ارتعاشات را می‌توان از طریق اپلیکیشن همراه این دستگاه تنظیم کرد. همچنین این دستگاه با باتری کار می‌کند و با یک بار شارژ ٤ ساعت روشن می‌ماند.

فناوری جدید «اپل» نمایشگر را فیلتر می‌کند

 بی‌جی آر| یک شرکت تولید‌کننده موبایل حق امتیاز جدیدی ثبت کرده است. این فناوری به وسیله یک لایه کریستال مایع نمایشگر را پولاریزه می‌کند تا افراد از زوایای مختلف نتوانند مطالب را بخوانند.

اپل حق امتیاز فناوری جدیدی را ثبت کرده که با کمک یک فیلتر قابل کنترل الکتریکی بطور انتخابی صفحه نمایش موبایل را پولاریزه می‌کند تا افراد از زاویه‌های مختلف نتوانند، مطالب آن را ببینند.

برخلاف سیستم‌های صفحه نمایش دیگر که نیازمند نصب یک فیلتر هستند، هدف این اختراع یکپارچه کردن فناوری در صفحه نمایش به وسیله لایه‌یی از کریستال مایع است. طبق این حق امتیاز فناوری با جایگزین کردن لایه‌یی از کریستال‌های مایع بین لایه زیرین و لایه رویی، صفحه نمایش را پولاریزه می‌کند. لایه کریستالی افزوده شده دارای فیلتر رنگی است که می‌تواند تصویر را مخفی کند.

این در حالی است که صفحات نمایش ال‌ای دی فعلی به افراد اجازه می‌دهد از زاویه‌های مختلف آن را ببیند.  البته مشخص نیست آیا این فناوری در طراحی آیفون ۸ در نظرگرفته شده است یا خیر.

ابزار «سیا» برای دستکاری دوربین‌های امنیتی فاش شد

دیلی میل| سایت ویکی لیکس یکی دیگر از ابزارهای جاسوسی سازمان سیا به نام «دامبو» را فاش کرده است. این ابزار قابلیت کنترل و دستکاری اطلاعات ثبت شده توسط دوربین‌های مدار بسته امنیتی را دارد.  ویکی لیکس یکی دیگر از ابزارهای هک سازمان سیا را فاش کرده است.   این ابزار دوربین‌های مداربسته امنیتی را از کار می‌اندازد. همچنین قادر است تصاویر و ویدیوهای ثبت شده در رایانه‌ها را به کمک ویندوز XP و نسخه جدیدتر سیستم‌های عامل مایکروسافت از کار بیاندازد.   ابزار مذکور که Dumbo نام گرفته به وسیله یک یواس بی‌کوچک بطور مستقیم به رایانه حاوی ویدیوها و تصاویر ثبتی دسترسی می‌یابد.  در گزارش این وب سایت آمده است: Dumbo می‌تواند سیستم‌های ردیابی در رایانه هدف را شناسایی، کنترل و دستکاری کند. ابزار دستگاه‌های نصب شده مانند دوربین مدار بسته و میکروفون‌ها را شناسایی می‌کند. این دستگاه‌ها اصولا به وسیله شبکه وای فای یا بلوتوث به متصل هستند.  اپراتور Dumbo می‌تواند تمام فرایندهای مربوط به دستگاه‌های ردیابی شده را متوقف کند. به این ترتیب با حذف یا دستکاری اطلاعات ثبت شده اپراتور می‌تواند شواهدی تقلبی بسازد یا شواهد اصلی را حذف کند. این نخستین‌باری نیست که ویکی لیکس جزئیات پروژه‌های سازمان سیا را فاش می‌کند. ازماه مارس تاکنون ۸۷۶۱ سند سیا از پروژه 7 Valut توسط این وب‌سایت افشا شده است.

یک تولید‌کننده تلویزیون موبایلی خاص می‌سازد

دیجیتال ترندز| یک شرکت تولید‌کننده دستگاه‌های الکترونیکی قصد دارد موبایلی با نمایشگر تمام صفحه و لبه‌های نازک بسازد. این صفحه نمایش مجهز به فناوری است که قابلیت تغییر فرم دارد.  شرکت شارپ برای تولید تلویزیون مشهور است. اما فعالیت‌های قابل توجهی در حوزه طراحی موبایل نیز انجام داده است.  این شرکت اخیرا اعلام کرده یک تلفن هوشمند با نمایشگری بدون لبه تولید خواهد کرد که Aquos S۲ نام گرفته است.  البته اطلاعات زیادی از این موبایل افشا نشده اما شرکت سازنده اعلام کرده دستگاه مذکور مجهز به نوعی فناوری صفحه نمایشگر با قابلیت تغییر فرم است. این نمایشگر در قسمت‌های بلندگو و دوربین جلو حالتی خمیده دارد.  به گفته شارپ این موبایل در سه جهت نمایشگر لبه‌هایی بسیار نازک دارد، بطوریکه نرخ اندازه صفحه نمایش به بدنه حدود ٨٥ درصد است.

 

ارسال نظر