اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۴۸

چشم‌انداز صادرات لوازم خانگی در سال جاری

ایسنا| مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت از هدف‌گذاری ۱.۱میلیارد دلاری صادرات محصولات لوازم خانگی و صنایع فلزی در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در صورت تحقق این رقم شاهد افزایش ۳۰درصدی صادرات محصولات مذکور نسبت به سال گذشته خواهیم بود. عباس هاشمی به میزان صادرات لوازم خانگی و مصنوعات فلزی در سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۸۸۰ میلیون دلار محصولات لوازم خانگی و مصنوعات فلزی صادر شده و امیدوار هستیم که در سال جاری بتوانیم با رشد ۳۰درصدی این میزان رقم صادرات را به ۱.۱میلیارد دلار برسانیم. مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین به میزان صادرات انجام شده در این حوزه طی 4ماه منتهی به تیر سال جاری اشاره کرد و گفت: در مدت یاد شده ۲۹۰میلیون دلار محصولات لوازم خانگی و مصنوعات فلزی صادر شده است. وی در مورد بازار هدف محصولات صادراتی مذکور بیان کرد: 5 کشور«عراق، افغانستان، ترکمنستان، ایتالیا و آلمان» ازجمله بازار هدف محصولات لوازم خانگی و مصنوعات فلزی تولید شده در ایران هستند که عمده این اقلام صادراتی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم خانگی گازسوز، اجزا و قطعات لوازم خانگی، سیم، کابل، لوله و پروفیل، شیرآلات بهداشتی و... بوده است. به گفته هاشمی در سال ۱۳۹۵ هدف‌گذاری صادرات محصولات لوازم خانگی و مصنوعات فلزی به طور 100درصدی محقق شد و براساس پیش‌بینی‌ها به نظر می‌رسد، هدف‌گذاری صادراتی این محصولات در سال جاری نیز عملیاتی شود.

ضریب مالیات ارزش افزوده فروشندگان آهن‌آلات

سازمان مالیاتی در راستای تبصره 6 قانون بودجه سال 1396 ضریب ارزش‌افزوده فعالیت فروشندگان آهن‌آلات را به میزان 6 درصد تعیین کرد. براساس این دستورالعمل که روز چهارشنبه 11مرداد از سوی محمد مسیحی، معاون مالیات بر ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی ابلاغ شده، ضریب تعیین ‌شده صرفا برای تعیین مأخذ مشمول مالیات و عوارض ارزش‌افزوده اشخاص حقیقی حاضر در انتهای زنجیره فروش آهن‌آلات خواهد بود. این ضریب برای کلیه دوره‌های مالیاتی سال 96 و ما قبل آن که هنوز مالیات و عوارض آنها قطعی نشده، جاری خواهد بود.

تولید خودرو ۲۴ درصد افزایش یافت

ایسنا| تیر ماه امسال تولید انواع خودرو در خودروسازان داخلی به طور میانگین ۲۴درصد افزایش یافت. در این مدت تولید انواع خودرو از ۱۰۳هزار و ۲۰دستگاه در تیر ماه سال گذشته به ۱۲۷هزار و ۷۰۹دستگاه افزایش یافت. تولید انواع سواری نیز با افزایش ۲۶درصدی همراه بوده و از ۹۵هزار و ۴۳۴دستگاه در تیر ماه سال گذشته به ۱۲۰هزار و ۲۱۲دستگاه رسید. تیر ماه امسال تولید انواع وانت نیز 0.5درصد افزایش یافته و از ۶۳۲۵ دستگاه در تیر ماه ۱۳۹۵ به ۶۳۵۹ دستگاه افزایش یافت. تولید انواع ون اما برخلاف این خودروها کاهشی بوده و با افت ۱۵درصدی از ۶۰ دستگاه در تیر ماه سال گذشته به ۵۱ دستگاه کاهش یافت. تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس نیز با افت 5.8 درصدی همراه بوده و از ۸۶ دستگاه در تیر ماه ۱۳۹۵ به ۸۱ دستگاه رسید. در این مدت تولید انواع اتوبوس اما صعودی بوده و با رشد 50.9 درصدی از ۱۱۰دستگاه در تیر ماه سال گذشته به ۱۶۶دستگاه افزایش یافت. تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز 16.4درصد کاهش یافته و از ۱۰۰۵دستگاه در تیر ماه ۱۳۹۵ به ۸۴۰ دستگاه کاهش یافت.

 

ارسال نظر