خبر

۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۲۴

 عذرخواهی حیدر العبادی به دلیل عدم حضور در مراسم تحلیف روحانی؛ رویداد۲۴  نخست‌وزیر عراق طی تماسی تلفنی با رییس‌مجلس شورای اسلامی، به‌دلیل عدم حضور خود در مراسم تحلیف رییس‌جمهوری ایران عذرخواهی کرد. «حیدر العبادی» عصر پنج‌شنبه در یک تماس تلفنی با «علی لاریجانی» رییس‌ مجلس شورای اسلامی، از مقام‌های ایرانی به دلیل عدم حضور در مراسم تحلیف «حسن روحانی» رییس‌جمهوری دولت دوازدهم که قرار است شنبه برگزار شود عذرخواهی کرد. او همچنین در این تماس تاکید کرد «فواد معصوم» رییس‌جمهوری عراق به عنوان نماینده عراق در این مراسم حضور خواهد داشت. در این مکالمه تلفنی علی لاریجانی نیز پیروزی‌های اخیر عراق در مبارزه با تروریسم و آزادسازی موصل را به العبادی و ملت عراق تبریک گفت. نخست‌وزیر عراق هم از حمایت‌های ایران از عراق در مبارزه با تروریسم تشکر کرده و بر ادامه و گسترش روابط دو جانبه در امور مختلف خصوصا در امور اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

 عدم وفاق ملی در داخل، تمام زحمات را از بین خواهد برد؛ شفقنا  آیت‌الله شاه‌آبادی درنامه‌یی خطاب به منتخب ملت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: تلاش در روابط بین‌الملل هرچقدر با موفقیت همراه باشد عدم وفاق ملی در داخل، تمام زحمات را از بین خواهد برد، لذا ضرورت دارد که برای این مهم، توجه ویژه‌یی معطوف گردد. در بخش‌هایی از این نامه آمده است: «انتخاب مجدد جنابعالی توسط مردم شریف ایران و تنفیذ مشروعیت بخش رأی ملت توسط رهبر معظم انقلاب حفظه‌الله را، تبریک عرض نموده، معروض می‌دارم شکرانه این نعمت الهی این است که با پشتوانه عظیم مردمی، هرآنچه درتوان دارید به هدف اعلای دین و کلمه توحید به کاربرید که این وعده قطعی خداوند به بشریت است که برکاتش را بر ایشان نازل خواهد فرمود.» وی همچنین یادآور شد: «نظام بانکی ما ربوی است و این یکی از بزرگ‌ترین گناهان ماست که با استخفاف از کنار آن گذشته‌ایم گناهی که پروردگار متعال آن را اعلان حرب با خود قرار داده است. اهتمام به حذف این ننگ از مبادلات بانکی جامعه اسلامی باید از دغدغه‌های اصلی دولت باشد. حضور مکرر شخص رییس‌جمهور محترم در مناطق محروم کشور باعث دلگرمی مردمی است که بسیاری از آنان وفق آن چه خود اخیرا مشاهده نمودم یک روز در میان غذا دارند و بسیاری از روستاهای آن مناطق از نعمت آب لوله‌کشی محروم‌اند.»

 یادواره شهدای عملیات نصر ۷ ‌در کرمانشاه برگزار می‌شود؛ مهر  یادواره شهدای عملیات نصر 7 شنبه 14 مرداد‌ماه همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد ثارالله شهرک ظفر کرمانشاه برگزار می‌شود. این مراسم با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم‌، خانواده‌های شهدای عملیات نصر 7‌، فرماندهان سپاه و ارتش استان کرمانشاه‌ برگزار خواهد شد. در این مراسم با سخنرانی سردارحسین کاجی از یادگاران دفاع مقدس و مداحی مهدی محمدی برگزار می‌شود. رونمایی از اپلیکیشن شهید‌اکبر روندی فرمانده گردان حمزه در طول این مراسم، از دیگر برنامه‌های این یادواره است. در کنار این مراسم غرفه مخصوص کودکان و نمایشگاه عکس با هدف حفظ فرهنگ ایثار و شهادت برپا می‌شود.

 ادامه انزوازدایی برنامه روحانی در دولت دوازدهم؛ ایرنا  رسانه‌های روسی در بازتاب مراسم تنفیذ دومین دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب نوشتند که «ادامه انزوازدایی، تلاش برای رفع فقر و برقراری عدالت اجتماعی در ایران از برنامه‌های اعلام شده رییس‌جمهوری دوازدهم است.  مراسم تنفیذ در بخش‌های مختلف شبکه‌های خبری تلویزیونی و رادیویی، پایگاه آنلاین روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری در روسیه با عکس و فیلم بازتاب یافت. خبرگزاری اینترفکس نوشت: روحانی پس از دریافت تنفیذنامه، وعده داد که تلاش‌های خود را برای خروج کامل جمهوری اسلامی ایران از انزوا ادامه دهد.  این خبرگزاری ادامه داده است: رییس‌جمهوری دوازدهم ایران همچنین در جمع مقام‌های ارشد کشوری و لشکری این کشور و میهمانان خارجی اظهار کرد: انزوا هیچ‌گاه برای ما پذیرفتنی نبود و با برجام نیز توانستیم حسن نیت جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین‌المللی ثابت کنیم.

روزنامه روسی ایزوستیا هم در پایگاه آنلاین خود نوشت: در مراسم تنفیذ، مقام‌های عالی این کشور در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، نظامی، قانونگذاری و اعضای شورای نگهبان همراه میهمانان خارجی از جمله سران نمایندگی‌های دیپلماتیک شرکت داشتند و بدین‌ترتیب دومین دوره ریاست‌جمهوری روحانی شروع شد.

 امکان شکست یک نظام دینی و مردمی وجود ندارد؛ رویداد۲۴  نصرت‌الله لطفی قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: در نظام دینی امکان شکست نیست چرا که هر قدرتی با اقدامات سیاسی و امنیتی می‌تواند ساقط شود اما در نظام مبتنی بر مردم و متکی بر دین با آحاد و توده مردم طرف است. وی در سخنانی پیش از خطبه‌های دیروز تهران که به مناسبت سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور سخن می‌گفت، افزود: تبلیغات یعنی تلاش برای تاثیرگذاری بر دیگران که امری بسیار خطیر، ضروری و مهم است؛ بر اساس آنچه امام فرموده‌اند بالاترین چیزی که می‌تواند این انقلاب را به‌ثمر برساند و به دنیا صادر کند امر مهم تبلیغات است، می‌توان گفت در دنیا تبلیغات در راس بالاترین امور قرار گرفته و دنیا بر دوش تبلیغات است.

لطفی اضافه کرد: اهمیت و ضرورت هماهنگی از این منظر در ماه‌های اولیه بعد از استقرار نظام دینی نمود یافت، به گونه‌یی که بزرگان نظام احساس نیاز به تشکیل نهادی کردند تا امر تبلیغات را سازمان دهد و هماهنگی لازم را داشته باشد.

 تحویل 200 خانه بازسازی شده به سیل‌زدگان منطقه سنگان؛ ایرنا   مصطفی خاکسار قهرودی معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: همزمان با دهه کرامت 200خانه بازسازی شده توسط این آستان به سیل‌زدگان منطقه سنگان شهرستان خواف واقع در جنوب خراسان رضوی داده شد. وی افزود: پس از وقوع حادثه سیل پارسال و تخریب منازل مردم در سنگان معاونت امداد مستضعفان با همکاری لشکر عملیاتی مردمی پایه پنج نصر عملیات بازسازی منازل مسکونی را آغاز کرد. بخش نخست کمک‌ها بسته‌های معیشتی و ضروری مردم و بخش دوم آن شناسایی منازل آسیب دیده و آغاز عملیات بازسازی بود. او گفت: در موضوع محرومیت‌زدایی و حادثه سیل سنگان خواف نخستین ارگانی که حضور پیدا کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مردمی بود که به مردم کمک شایانی کردند.

 

 

ارسال نظر