چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۲۵۵

پرونده مسکن مهر یزد بسته شد

11-2یزد    پرونده مسکن مهر استان یزد در هفتمین مرحله بهره‌برداری از این واحدها با تکمیل یک‌هزار و 591 واحد روز چهارشنبه با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی بسته شد. به‌گزارش «تعادل» و به نقل از ایرنا، استاندار یزد در آیین بهره‌برداری از آخرین واحدهای مسکن مهر استان گفت: سهمیه مسکن مهر استان حدود 22 هزار واحد با مساحت 386 هکتار بوده که در مجموع 21هزار و 29 واحد تحویل متقاضیان شده و 250 واحد نیز در 2 طرح به دلیل مشکلات حقوقی در دستگاه قضایی در حال بررسی و پیگیری است. سیدمحمد میرمحمدی با بیان اینکه طرح مسکن مهر از ایده‌های خوب دولت قبل بوده، افزود: اشکال اساسی در این طرح تعجیل در بعضی امور و نوع واگذاری پروژه‌های انبوه‌سازی به برخی پیمانکاران بوده که مشکلاتی را برای این طرح ایجاد کرد. وی با بیان مشکلات مسکن مهر اشکذر در ابتدای فعالیت دولت یازدهم تصریح کرد: برای جلوگیری از مشکلات مشابه، نظارت بر این طرح‌ها بیشتر شد و به همین دلیل پروژه‌های مسکن مهر یزد از نظر کیفیت و مقاومت جزو استان‌های برتر کشور است.  استاندار یزد گفت: امروز پرونده مسکن مهر در استان یزد به عنوان دومین استان کشور بسته شده ولی باید در اجرای طرح‌های مشابه به دلیل ثبت جهانی شهر یزد به سنت‌های شهرسازی و معماری بومی توجه جدی شود.  میرمحمدی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی توجه خاصی به بحث ثبت جهانی یزد داشته و 2 جلسه نیز در این خصوص برای بررسی مسائل یزد تشکیل شده که باید الزامات ثبت جهانی در مصوبات بیش از پیش رعایت شود.

 

هدف اصلی تکریم بقاع متبرکه

11-3مرکزی    مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی، هدف از تکریم بقاع متبرکه را باور مردم به قطب فرهنگی بودن بقاع دانست.  به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی‌اراکی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی با استناد به فرمایش رهبری هدف از تکریم بقاع متبرکه را باور مردم به قطب فرهنگی بودن بقاع، تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب التعظیم، ترویج فرهنگ زیارت و پاسخگویی به شبهات دشمنان، جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه و زمینه‌سازی برای مشارکت مردمی در مدیریت و عمران و برنامه‌های بقاع متبرکه عنوان کرد. حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی اظهار کرد: استان مرکزی از ظرفیت خوب خیران در ساخت و ساز امامزادگان برخوردار است، به‌طور مثال خیران در ساخت امامزادگان صالح، محمد و اسماعیل(ع) بیش از ۱۰میلیارد تومان هزینه کردند، یا در امامزاده محمدعابد(ع) اراک تاکنون ۶میلیارد تومان توسط خیران هزینه شده است.  وی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف اوقاف برای دهه کرامت ایجاد تعامل دوسویه بین آستان امامزادگان(ع) و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است، یکی از برنامه‌های شاخص دهه کرامت در امامزاده ۷۲تن ساروق برگزار می‌شود.  حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی افزود: شاید تا ۱۵روز آینده گنبد اصلی این امامزاده نصب شود. متاسفانه هنوز هیچ دستگاهی نتوانسته است از ظرفیت امامزاده ۷۲ تن ساروق برای جذب گردشگر استفاده کند. تلاش می‌کنیم، این امامزاده را با توجه به این محل که رخ دادن معجزه قرن است برای جذب گردشگر و حتی مرکز ویژه قرآنی مهیا کنیم.

 

15 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است

11-4کردستان    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در راستای شناسایی دقیق‌تر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معادن کردستان، مطالعات اکتشافی 8500 کیلومتر مربع پهنه‌های کردستان در شهرهای قروه، بیجار و سقز در حال انجام است. به گزارش «تعادل» و به نقل از صدا و سیما محمد دره‌وزمی با اشاره به بهره‌برداری رسیدن طلای ساری‌گونی گفت: پیگیر مقدمات طلای سقز از جمله احداث کارخانه استحصال شمش طلای آن هستیم و در فرآوری سایر گونه‌های معدنی صدور مجوز فرآوری باریت که در مرحله شروع عملیات اجرایی است و زمینه فرآوری مواد معدنی دیگر از جمله دولومیت، فلدسپات و سیلیس هم فراهم شده است. وی همچنین در راستای شناخت پتانسیل معدنی در استان از آغاز اجرای مطالعات اکتشافی نوین در حدود 8هزار و 500 کیلومتر مربع پهنه‌های قروه، بیجار و سقز خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال برگزاری مزایده و انتخاب پیمانکار این طرح هستیم و بعد از تکمیل مطالعات اکتشافی و شناخت ذخایر و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن می‌توانیم از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری و فرآوری مواد معدنی در استان کردستان بهتر و بیشتر دعوت بکنیم. دره‌وزمی با بیان اینکه زنجیره فولاد وارد عملیات اجرایی خواهد شد و دیگر شاهد خام‌فروشی سنگ‌آهن در کردستان نخواهیم بود، گفت: سال گذشته واحد تولید کنستانتره یک‌میلیون و 300 هزار تن سنگ‌آهن در بیجار به بهره‌برداری رسید که در آینده نزدیک نیز واحدهای آهن اسفنجی، فولاد و نورد نیز شروع خواهد شد.

 

مرکز کوهورت تولد مازندران در ساری آغاز به کار کرد

11-5مازندران    مرکز کوهورت تولد مازندران با حضور رییس انستیتوپاستور ایران، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونان آموزشی و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و جمعی از اعضای هیات علمی، مسوولان و اعضای مراکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی در ساری آغاز به کار کرد. رضایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مجری طرح کوهورت، در مراسم افتتاح کوهورت تولد مازندران با بیان اینکه این مرکز در مرکز آموزشی درمانی بوعلی سینا ساری و در فضایی به متراژ ۱۵۰مترمربع راه‌اندازی و تجهیز شده است، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی مازندران اجرای مطالعه جمعیتی کوهورت مادر و نوزاد در مازندران است.

وی افزود: این طرح با همکاری مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با کمک معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران روی ۳۰۰۰مادر و نوزاد در شهرستان ساری انجام خواهد شد. دکتر رضایی از اهداف این طرح تعیین عواملی شغلی، محیطی و شیوه زندگی در دوران پیش از بارداری، جنینی و کودکی و تاثیر آنها بر پیامد‌های سلامتی طی دوران جنینی و دوران کودکی در موالید و همچنین سلامت مادر در دوران حاملگی را بر شمرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه یادآور شد: یکی دیگر از اهداف مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه راه‌اندازی ثبت نظام‌مند بیماری کاوازاکی در کل کشور و طرح مداخله‌یی فاژتراپی در بیماری‌های عفونی است.

 

ارسال نظر