بحران کسری بودجه اوپکی‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۲۰۶
بحران کسری بودجه اوپکی‌ها

 وال‌استریت ژورنال

این روزنامه مشهور اقتصادی صفحه اول آخر هفته خود را با عکسی از پوتین و تیتری مبنی بر اینکه رییس‌جمهوری روسیه دستور اخراج دیپلمات‌های امریکایی را داده مزین کرده است. اما گزارش اصلی اقتصادی این روزنامه مربوط به اوپک است.  در این گزارش که عنوان آن «مساله هستی اوپک» است آمده: «هشت ماه پس از توافق تاریخی اوپک مبنی بر کاهش تولید که هدف آن بالا بردن قیمت نفت است، ‌اعضای این نهاد به دلیل کسری بودجه مجبور به افزایش تولید شده‌اند.»‌ وال استریت ژورنال سپس به تحلیل این موضوع پرداخته که چرا اعضا مجبور هستند این توافق را رعایت نکنند.

 همچنین در این روزنامه گزارشی از تاثیر ترامپ بر حزب جمهوری‌خواه نوشته شده و اینکه ترامپ شکاف بین این اعضا را عمیق‌تر کرده است. این شکاف عملا در لایحه جایگزین اوباماکر مشخص شد که سه جمهوری‌خواه عضو سنا و باسابقه از جمله جان مک کین به لایحه ترامپ رای منفی دادند و این لایحه رای نیاورد.

 واشنگتن پست

کارهای ترامپ همواره مورد استهزای روزنامه‌نگاران و خبرنگاران امریکایی بوده است. آنها شاید پیش خود این سوال را مطرح می‌کنند که اگر ترامپ برود چگونه خبرهای داغ را تولید کنند.

واشنگتن پست هم از این قاعده خارج نیست. 10 روز پس از آنکه ترامپ اسکراموچی را مدیر ارتباطات کاخ سفید کرد که به خاطر همین موضوع «شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید استعفا کرد، او را در روز یازدهم به دلیل بیان تندش از کاخ سفید بیرون انداخت. همین موضوع باعث شده که روزنامه واشنگتن پست تیتر و عکس یک خود را به انتصاب رییس جدید کارکنان کاخ سفید و اخراج اسکراموچی اختصاص دهد.

 ژاپن تایمز

روزنامه انگلیسی زبان ژاپن تایمز که در واقع شاخه‌یی از روزنامه نیویورک تایمز در ژاپن است، در گزارش اصلی خود به تجزیه و تحلیل شلیک موشک کره‌شمالی می‌پردازد. این روزنامه در گرافی که از شلیک موشک‌های گذشته کره‌شمالی به تصویر کشیده است، ‌نتیجه می‌گیرد که پیونگ‌یانگ در هر شلیک یک گام به سرزمین ژاپن نزدیک‌تر شده است. این روزنامه همچنین در گزارش دیگری به‌سان دیدن رییس‌جمهوری چین از ارتش می‌پردازد و تیتر کمی انتقادی خود را به این موضوع اختصاص داده که «شی شرط می‌بندد که ایالات متحده امریکا به پیونگ‌یانگ حمله نمی‌کند.» دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا و شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن هر دو بر این عقیده هستند که برنامه موشکی کره شمالی «خطری جدی و تهدیدی مستقیم و فزاینده» است. براساس گزارش‌ها رهبران دو کشور درخصوص تنش‌ها در شبه‌جزیره کره و آزمایش های موشکی کره‌شمالی به‌ویژه آزمایش اخیر این کشور در اواخر هفته گذشته، با یکد‌یگر تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

 

ارسال نظر