اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۱۷۹

 افزایش 6‌درصدی اجاره‌بها در همدان

همدان| عضو هیات‌مدیره اتحادیه مشاورین املاک همدان از افزایش اجاره‌بها در نقاط مختلف شهر همدان خبر داد و گفت: در 3 ماهه امسال در همدان اجاره‌بهای مسکن به‌طور متوسط رشد 6‌درصدی دارد.

شهرام رحیم‌بخش اظهار کرد: در حالی که قیمت مسکن در همدان افزایش چندانی نداشته اجاره‌بهای این شهر بین 3 تا 9 درصد رشد داشته است.

او تصریح کرد: اجاره‌بها در شهرک‌های مدنی، بهشتی، الوند و فرهنگیان رشد 3 درصدی، شهرک مدرس و در رینگ اول شهر همدان نیز افزایش 4.5‌درصدی دارد. رحیم‌بخش افزود: در محدوده آرامگاه بوعلی‌سینا، متخصصان، استادان و مهدیه اجاره‌بهای مسکن 9درصد و نیز در منطقه اعتمادیه و امیریه 8درصد رشد دارد.

 بیمارستان الغدیر ابهر با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد-زنجان| بیمارستان الغدیر ابهر با ظرفیت ۲۳۵ تخت توسط وزیر بهداشت افتتاح شد.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی دیروز در هفتمین سفر خود به استان زنجان با حضور در ابهر، بیمارستان 235 تختخوابی این شهر را افتتاح کرد. بیمارستان الغدیر در زمینی به مساحت 31هزار و 500متر مربع با زیربنای 17 هزار متر مربع در 6طبقه با اسکلت بتنی احداث شده است. این بیمارستان دارای فضاهایی مانند بستری بخش‌های زنان و مردان، جراحی، زنان و زایمان، بخش اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، درمانگاه‌های تخصصی، اورژانس، اتاق‌های بستری ویژه و 7 اتاق عمل است.

 حکم جالب دادگاه بهاباد برای بهره‌بردار غیرمجاز چاه آب-یزد|دادرس دادگاه عمومی شهرستان بهاباد در استان یزد برای بهره‌بردار متخلف به خاطر برداشت، تغییر کاربری و نصب منصوبات غیرمجاز روی چاه، حکم به نصب بنرهای فرهنگ‌سازی در سطح شهر به مدت یک‌ سال داد. براساس رای صادره این دادگاه، فرد مذکور باید در راستای حمایت از حقوق شهروندان و در اجرای ماده 32 از قانون مجازات اسلامی مصوب 92، به مدت یک سال هر چهار ماه یک بار اقدام به نصب دو عدد بنر تحت عناوین «خطرات زیست محیطی برداشت غیرمجاز آب سفره‌های آب زیرزمینی»، «مقایسه افت آب‌های سفره‌های زیرزمینی از سال 85 تا 96» و «خطرات زیست بومی آن تا 10 سال آینده» و «تبیین مجازات قانونی ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب» و همچنین «ماده 543 از قانون مجازات اسلامی در مورد فک پلمب» در میادین اصلی شهر و با نظارت شهرداری و کارشناسان آب منطقه‌یی یزد کند.

 همکاری رامسر و سانچئون کره‌جنوبی

رامسر| تفاهمنامه همکاری میان شهرداری رامسر و شهرداری سانچئون کره‌جنوبى برای توسعه روابط بین دو شهر امضا شد. براساس اعلام روابط عمومی شهرداری رامسر بر پایه این تفاهمنامه شهر سانچئون کره‌جنوبی و شهر رامسر ایران برای انجام تلاش‌های مشارکتی در زمینه توسعه اقتصادی به واسطه تقویت طبیعت‌گردی پایدار و توسعه‌‌ تنوع زیستی از طریق حفاظت و بهره‌برداری پایدار از تالاب‌ها همکاری خواهند کرد.  در این تفاهمنامه دو طرف همکاری به صورت دوجانبه سیاست‌های حفاظتی خود را برای ارتقای جهانی حفاظت تنوع زیستی تبادل خواهند کرد و نیز همکاری منابع فرهنگی و اکولوژیکی خود را به اشتراک خواهند گذاشت و برای توسعه اقتصاد محلی از طریق ترویج طبیعت‌گردی پایدار مشارکت خواهند کرد.

 پرورش 40 هزار قطعه ماهی در استخرهای خاکی -بوشهر| 40هزار قطعه ماهی در استخرهای خاکی استان بوشهر پرورش داده می‌شود. معاون آبزی‌پروری اداره ‌کل شیلات استان گفت امسال در پنج استخر خاکی یک و چهار دهم هکتاری منطقه شیف بوشهر 40 هزار قطعه ماهی دریایی پرورش داده شده است. صغری اشرف افزود: با توجه به کاهش ذخایر دریایی و برنامه‌های شیلات برای توسعه آبزی‌پروری و اشتغال‌زایی، از پارسال طرح آزمایشی و امسال طرح عملیاتی پرورش ماهیان دریایی در استخرهای خاکی پرورش میگو در شیف اجرا شده است. او با اشاره به اینکه باید در خارج از فصل پرورش میگو از استخرهای پرورش میگو بهره برد، اضافه کرد از بیستم خرداد این 40 هزار قطعه بچه‌ماهی از گونه سیباس با وزن 40 گرم در این استخرها ریخته شده و پیش‌بینی می‌شود در آبان با وزن تقریبی 700 گرم برداشت شوند.

 ارائه تسهیلات ازدواج و مسکن به ناشنوایان در اردبیل-اردبیل| معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: یکی از اولویت‌های اساسی بهزیستی اردبیل حمایت همه‌جانبه از قشر ناشنوایان است و در این زمینه تسهیلات ازدواج و مسکن به قشر ناشنوایان ارائه می‌شود. ولی یعقوبی دیروز در جلسه با مدیرعامل انجمن خانواده ناشنوایان اردبیل و اعضای هیات‌مدیره انجمن و جمعی از ناشنوایان استان در بهزیستی اردبیل اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اساسی بهزیستی استان اردبیل حمایت همه‌جانبه از قشر ناشنوایان است که در این زمینه ارائه تسهیلات ازدواج و مسکن به ناشنوایان مبنای کار قرار گرفته است تا مشکلات این قشر دلسوز به زودی برطرف شود. او با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تسهیلات مسکن برای خانواده‌های بیش از دومعلول یا دو معلولی که با هم ازدواج کرده باشند ارائه می‌شود، افزود: این تسهیلات از محل تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود و تمام معلولان و ناشنوایانی که شرایط فوق را دارند، می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

 نخستین قطار هفته آینده وارد کرمانشاه می‌شود-کرمانشاه| اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه گفت: نخستین قطار هفته آینده وارد کرمانشاه می‌شود.

اسدالله رازانی دیروز در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهدای مدافع حرم کرمانشاه، اظهار کرد: تنها 2700 متر از ریل‌گذاری راه‌آهن کرمانشاه باقی مانده که پیمانکار قول داده ظرف امروز و فردا این کار را به اتمام برساند که به این ترتیب کار ریل‌گذاری راه‌آهن کرمانشاه قبل از مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری به اتمام خواهد رسید. او گفت: هفته آینده مراسم افتتاح راه‌آهن کرمانشاه را با حضور وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت و نخستین قطار وارد کرمانشاه خواهد شد.

 

ارسال نظر