از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۱۶۵

 پسر بن‌‌لادن عربستان را تهدید کرد

پسر اسامه بن‌لادن، رهبر سابق القاعده در اقدامی که به نظر می‌رسد کمپینی برای به دست گرفتن رهبری القاعده است در پیامی خانواده سلطنتی عربستان را تهدید کرد. به گزارش دیلی میل، حمزه پسر اسامه بن‌لادن، رهبر سابق القاعده عبدالعزیز بن رحمان آل سعود، نخستین پادشاه و موسس عربستان سعودی را به جاسوسی برای بریتانیا متهم کرده است. ژانویه سال جاری پسر بن‌لادن در فهرست تروریست‌های وزارت خارجه امریکا قرار گرفت.

 تظاهرات حامیان ائتلاف ملی نجات افغانستان

حامیان ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان، عطا محمد نور والی ولایت بلخ و محمد محقق معاون ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی در شهر مزار شریف در شمال افغانستان، تجمع اعتراضی بر پا کردند. به گزارش بی‌بی‌سی، این چهره‌ها یک ماه پیش در شهر آنکارای ترکیه ائتلاف ملی برای نجات افغانستان را تشکیل دادند که با واکنش گسترده در سراسر افغانستان همراه بود.

 سفر یک هیات امریکایی به پاکستان

یک هیات امریکایی همزمان با نخستین روز نخست‌وزیری«شاهد خاقان عباسی» وارد اسلام‌آباد می‌شود. به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده آلیس ولس، نماینده ویژه جدید دولت امریکا در امور افغانستان و پاکستان در راس این هیات به اسلام‌آباد سفر خواهد کرد. این نخستین هیات خارجی است که از زمان برکناری نواز شریف از نخست‌وزیری به پاکستان سفر می‌کند. روابط دو جانبه و تحولات افغانستان از مهم‌ترین موضوعات مورد گفت‌وگوی این هیات امریکایی است که قرار است به دهلی و کابل نیز سفر کنند.

 برگزاری بزرگ‌ترین دادگاه کودتا در ترکیه

نزدیک به ۵۰۰ نفر از افراد بازداشت شده پس از کودتا، روز سه‌شنبه برای پاسخ به اتهامات مبنی بر تلاش برای براندازی دولت از یک پایگاه هوایی که مرکز کودتا خوانده شد در دادگاه حاضر شدند به گزارش حریت در کل ۴۸۶مظنون سه‌شنبه در آنکارا به اتهام جرایمی مانند کشتار، نقض قانون اساسی و تلاش برای کشتن رییس‌جمهور در دادگاه حضور پیدا کردند. در میان مظنونان اصلی، دادخواستی علیه فتح‌الله گولن نیز دیده می‌شود.

 احتمال کاهش حضور امریکایی‌ها در افغانستان

با وجود درخواست فرماندهان ارتش امریکا برای افزایش نیرو در افغانستان، مقام‌های دولت ترامپ همچنان نسبت به استقرار تعداد بیشتری سرباز در این کشور تردید دارند. وال‌استریت ژورنال نوشته، ترامپ نتوانسته در مورد طرحی برای استقرار حدود 3900 نیروی امریکایی دیگر در افغانستان توافق کند و اکنون نیز بررسی می‌کند اگر امریکا به جایش تصمیم به کمتر کردن حضور نظامی خود در افغانستان بگیرد چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

ارسال نظر