چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۱۳۵

انجام 183 پروژه  در قرارگاه خاتم‌الانبیا(ع)

02-4فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: ۱۸۳پروژه عمرانی و صنعتی طی دوران دولت یازدهم در حوزه حمل و نقل، نفت و گاز، سدسازی، صنعت و معدن و آی‌تی به اتمام رسیده که این نشان از همکاری مستمر قرارگاه خاتم با دولت برای پیشبرد اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی است. به گزارش ایسنا، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در نشستی با حضور رییس دیوان محاسبات کشور پروژه ساماندهی آب‌های غرب کشور را به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه آبی کشور عنوان و اظهار کرد: طول پروژه بالغ بر  ۱۵۰۰ کیلومتر و هدف از آن جمع‌آوری آب‌های سطحی در 8 استان غربی کشور است که از ۱۷سد با حجم مخزنی ۲.۵ میلیارد متر مکعب آب، ۱۰رشته تونل به طول ۱۵۰ کیلومتر، سامانه انتقال آب کانال، باکس و فلوم به طول ۶۰ کیلومتر و خط لوله فولادی به طول ۶۵۰ کیلومتر با قطر ۲۴۰۰ تشکیل شده است. عبداللهی در پایان سخنان خود به تعامل و همکاری مستمر این قرارگاه با دولت، مجلس و سازمان‌های نظارتی و مالیاتی اشاره کرد و گفت: رعایت قوانین و مقررات در همه زمینه‌ها و تعامل با دولت و مجلس و نهادهای زیرمجموعه آن یکی از وظایف کاری ما در قرارگاه است، زیرا این تعاملات و همکاری‌ها موجبات پیشرفت و آبادانی کشور را فراهم می‌کند و موجب مجد و عظمت ایران در جهان می‌شود.

 

ایران مانع دستیابی امریکایی‌ها به هدف‌شان می‌شود

02-5رییس مجلس دهم با بیان اینکه نقض برجام از سوی امریکایی‌ها روشن است، گفت: ایران با قاطعیت و درایت مانع از دستیابی امریکایی‌ها به هدف‌شان شود. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه هیات نظارت هسته‌یی بحث مفصلی درخصوص تحریم‌های جدید امریکا صورت گرفت و دقیقا چگونگی و میزان تحریم‌ها تحلیل شد. رییس مجلس دهم ادامه داد: در جلسه هیات نظارت هسته‌یی اینکه چه مقدار تحریم‌های جدید امریکا با برجام مخالف است، مورد بررسی قرار گرفت و معلوم شد که این موضوع با بندهای مختلف برجام تعارض دارد. لاریجانی افزود: درخصوص اعمال تحریم‌های جدید امریکا علاوه بر اینکه اقدامات دیپلماتیک صورت بگیرد، باید شکایتی نیز به شورا و کمیسیون مربوطه در این رابطه ارسال شود که این موضوع صورت گرفته و در این راستا اطلاعیه‌یی که از سوی کمیسیون مربوطه صادر شده، بیانگر این است که امریکایی‌ها تخلفاتی در اجرای برجام داشته‌اند و برخی کشورها به صورت بسیار صریح بیان کرده‌اند که اقدامات امریکا نقض برجام محسوب می‌شود و در جلسه بعدی این موضوعات در سطح وزرا بررسی می‌شود. رییس نهاد قانونگذاری بیان کرد: بنده به آقای بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس درخصوص رسیدگی به طرح مذکور تاکیدات لازم را داشته‌ام و در این رابطه جلسه فوق‌العاده نیز برگزار شده است.

 

وزارت‌کار یارانه‌ها را به سوی محرومان هدایت کرد

02-5نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی معتقد است وزارت کار در بخش رفاهی عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته به نفع محرومان اقدامات خوبی انجام دهد و حتی یارانه‌ها را به سوی محرومان هدایت کند. به گزارش ایسنا، محمدمهدی برومند، توسعه حمایت‌های بیمه‌یی و اجتماعی، توجه به حل معضلات ساختاری اشتغال را از اقدامات مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: حل مسائل حاشیه‌یی و مشکلات مالی در سازمان تامین‌اجتماعی و حرکت دقیق و صحیح این سازمان در جهت خدمت به بیمه‌شدگان از مهم‌ترین کارهایی است که در دولت تدبیر و امید به انجام رسید و جامعه کارگری و کارفرمایی به‌خوبی به یاد دارند که سازمان تامین‌اجتماعی در دولت قبل به چه مسائلی دچار شد. وی همچنین پوشش بیمه‌یی برای نزدیک به ۱۱میلیون نفر از افراد کشور را یک حرکت بنیادی در جهت تحقق عدالت اجتماعی برشمرد و با تاکید بر اینکه منتقدان به این اقدامات باید توجه کنند و بدانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حداکثر توان این مهم را به انجام رساند به ایلنا گفت: کسانی که سعی دارند وزارت کار را به ناتوانی در اشتغال‌زایی متهم کنند با الفبای اشتغال بیگانه هستند و نمی‌دانند کدام دستگاه متولی اشتغال است و گویا با هدف تسویه‌حساب‌های سیاسی به وزارت کار هجمه وارد می‌کنند.

 

دولت الکترونیک با حضور 51 دستگاه آغاز به کارکرد

02-6 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز به کار فاز نخست دولت الکترونیک با حضور 51 دستگاه و عرضه 440 خدمت از امروز در کشور خبر داد. به گزارش «تعادل» به نقل از ایرنا، محمود واعظی دیروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از فاز نخست دولت الکترونیک در جمع خبرنگاران گفت: فاز نخست دولت الکترونیک یک شروع خوب برای ارائه خدمات سریع به مردم است. وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه فاز دوم این پروژه دهه فجر امسال رونمایی شود، گفت: فاز دوم با ارائه خدمات متنوع و با تعداد زیادتری از دستگاه‌های اجرایی به بهره‌برداری می‌رسد. واعظی افزود: دولت الکترونیک مردم را از سرگردانی بین دستگاه‌های اداری برای دریافت خدمات نجات می‌دهد و راهی برای جلوگیری از جعل و فساد است. وی فاز نخست دولت الکترونیک را گام مهمی در کوچک‌سازی دولت دانست و ادامه داد: این پروژه در آینده وجود یک دولت چابک را محقق خواهد کرد. واعظی از افتتاح سه مرکز مهم دیگر خبر داد و گفت: مرکز آفاق که مرکز مهمی است فردا افتتاح خواهد شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیرعامل شرکت ملی پست و سازمان ثبت احوال کشور در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست خبر داد. موضوع دولت الکترونیک ایجاد تحول، بازآفرینی، بازمهندسی، بهبود کارایی و اثربخشی نظام اداری ایران و در واقع راهکار میان‌بری برای ایجاد تحول در نظام اداری کشور است که در اصل 44 قانون اساسی بر آن تاکید شده است.

 

ارسال نظر