رژه نیروهای مسلح چین در نودمین سالگرد تاسیس ارتش

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۰۱۰

گروه جهان|

مراسم رژه نیروهای مسلح چین یک‌شنبه و به‌مناسبت گرامیداشت نودمین سالگرد تاسیس ارتش آزادی‌بخش خلق، در منطقه مغولستان داخلی این کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، شی جین‎پینگ دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست و رییس‌جمهوری و رییس کمیته مرکزی نظامی چین، در این مراسم که برای نخستین‌بار در پایگاه آموزشی «جو‎ره ‎هه» برگزار ‌شد شاهد رژه نظامیان شرکت‌‌کننده بود. پایگاه آموزشی «جو‎ره ‎هه» واقع در دشت‎های پهناور مغولستان داخلی چین بیش از هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و یکی از بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آموزشی در آسیا به‎‌شمار می‌رود.

بیش از 10 هزار نفر از سربازان و افسران، 129 فروند از انواع هواپیماهای ترابری و جنگنده‌های پیشرفته، انواع موشک‌ها با برد مختلف و 571 دستگاه از تجهیزات نظامی دیگر در این رژه شرکت کردند که 40درصد از این تجهیزات برای نخستین‌بار به نمایش در می‎آمد. همچنین 9 گروهان شامل محافظان پرچم، گروهان نشان نمادین، نیروی زمینی، مخابرات، نیروی ویژه، پدافند هوایی و ضدموشکی، نیروی دریایی، نیروی هوایی، تامین، مبارزه با تروریسم و حافظ ثبات و مبارزه راهبردی در این رژه شرکت داشتند. شی جین‌پینگ در این مراسم که شبکه تلویزیون مرکزی چین و رادیو بین‌المللی این کشور آن را به‌صورت مستقیم پوشش می‌دادند، در سخنان کوتاهی از دستاوردهای نظامی کشورش تقدیر کرد و گفت که چین در طول 90 سال، قدرت خوبی در عرصه نظامی به دست آورده و ارتش این کشور از پیشرفت‌های قابل‌توجهی برخوردار شده است. فرمانده کل قوای چین با تاکید بر حفظ امنیت کشور تصریح کرد که پکن صلح و ثبات در همه جهان را خواستار است. وی افزود: دفاع ملی عرصه‌یی است که باید مورد حراست جدی قرار گیرد و نیروهای مسلح در بهترین شرایط از لحاظ قدرتمندی قرار داشته باشند. شی‌ جین‌پینگ گفت که ارتش چین اطمینان و توانایی کامل دارد که هر دشمن متجاوزی را شکست داده و از حق حاکمیت، امنیت و منافع توسعه کشور حفاظت کرده و برای تحقق صلح جهان خدمات بیشتر انجام می‌دهد.

 

ارسال نظر