اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۵۱

«فاکس کان» به‌دنبال تاسیس کارخانه در امریکا

وی‌تری| در حالی که ترامپ رییس‌جمهوری امریکا مدعی شده بود با راه‌اندازی کارخانه‌های جدید اپل در این کشور ایجاد شغل می‌کند، واقعیت کاملا عکس این مطلب را نشان می‌دهد.

اپل بر خلاف ادعاهای ترامپ قصد ندارد خود در امریکا کارخانه جدیدی بسازد. بلکه همکار تایوانی آن یعنی فاکس کان که گوشی‌های آیفون اپل را مونتاژ می‌کند به دنبال تاسیس نخستین کارخانه‌اش در خاک ایالات متحده است.

این کار اگر چه ممکن است باعث اشتغال تعدادی کارگر امریکایی شود، اما تامین هزینه‌های مربوطه 3میلیارد دلار خرج روی دست مالیات‌دهندگان در این کشور خواهد گذاشت.

اسکات واکر فرماندار ایالت ویسکانسین و‌تری گو رییس شرکت فاکس کان تفاهمنامه‌یی را در این زمینه امضا کرده‌اند که بر طبق آن بیش از 4000متر مربع زمین در اختیار فاکس کان قرار می‌گیرد.

انتظار می‌رود پس از تاسیس کارخانه یاد شده 10هزار شغل در داخل امریکا به‌طور مستقیم و 6000شغل جدید هم به‌طور غیرمستقیم ایجاد شود. انتظار می‌رود این کارخانه تا سال 2020 بتواند 13هزار شغل دایمی به وجود آورد و موجب 10میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط فاکس کان گردد. متوسط حقوقی که سالانه توسط فاکس کان به کارگران این کارخانه پرداخت خواهد شد 54هزار دلار اعلام شده است.

دستگیری مغز متفکر پولشویی با «بیت کوین»

وی‌تری| مقامات امریکایی مالک یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های تبادل مالی و پولشویی با استفاده از پول مجازی بیت کوین را دستگیر کرده‌اند.

شبکه یاد شده که BTC-e نام دارد، توسط بسیاری از خلافکاران سایبری در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گرفت. البته مالک این شبکه اتهامات دیگری مانند پولشویی، هک، حملات باج‌افزاری، فساد و فروش مواد مخدر را هم در کارنامه‌اش دارد.

دستگیری این فرد روس 38 ساله که الکساندر ونیک نام دارد، توسط پلیس یونان صورت گرفته است. او یک مجرم بین‌المللی توصیف شده که مغز متفکر بسیاری از فعالیت‌های جنایتکارانه در فضای مجازی بوده است. پلیس تجهیزات الکترونیک مورد استفاده وی را نیز برای بررسی‌های بیشتر ضبط کرده است.

ونیک قرار است برای محاکمه به امریکا مسترد شود. بررسی‌ها حاکی است که وی از طریق شبکه  BTC-e در مجموع بیش از 4میلیارد دلار پولشویی کرده است. فعالیت شبکه مذکور از سال 2011 آغاز شده بود و از آن برای سرقت هویت و حتی رشوه‌دهی به پلیس‌های فاسد و توزیع مواد مخدر هم استفاده شده بود.

«آی‌پد پرو» ی جدید به‌زودی عرضه می‌شود

نتورک ورلد| شرکت اپل به زودی مدل جدیدی از تبلت آی‌پد پرو را عرضه می‌کند. نمایشگر 10.5 اینچی و نمایشگر فراگیر بی‌لبه از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول است.

تبلت‌های فعلی این شرکت 9.7 اینچی هستند و اپل امیدوار است با عرضه مدلی با نمایشگر بزرگ‌تر با استقبال خریداران مواجه شود.

بازار تبلت از زمان عرضه گسترده گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای بزرگ کم رونق شده و اپل و برخی شرک‌های دیگر سازنده تبلت راه‌حل این مشکل را در بزرگ‌تر کردن ابعاد نمایشگرهای آنها می‌دانند.

اپل امیدوار است با عرضه‌یی پد 10.5 اینچی بتواند در سال مالی 2017 تا حداکثر 6 میلیون واحد تبلت جدید را به فروش برساند. آی‌پدهای 10.5 اینچی حدود 15 درصد از کل بازار تبلت‌ها را در سال 2017 به خود اختصاص خواهند داد. اطلاعات موجود حاکی است که فروش مدل‌های کوچک

‌آی‌پد یا ‌آی‌پدمینی هم رو به کاهش گذاشته است. هنوز در مورد ویژگی‌های سخت افزار‌ آی‌پد پروی 10.5 اینچی تازه اپل خبری منتشر نشده است.

احتمال وجود حیات در یکی از ماه‌های زحل

ورج| دانشمندان می‌گویند ترکیباتی را در یکی از ماه‌های سیاره زحل یعنی تایتان شناسایی کرده‌اند که احتمال وجود حیات در آن را تقویت می‌کند.

ستاره‌شناسان می‌گویند ترکیبات شیمیایی شناسایی شده در تایتان زیست برخی انواع میکروارگانیسم‌ها را در آن ممکن می‌کند. این درحالی است که قمر یادشده بسیار سرد بوده و در فاصله بسیار زیادی از خورشید قرار دارد.

به گفته محققان مولکولی در اتمسفر تایتان شناسایی شده که می‌تواند منجر به شکل‌گیری سلول‌های زنده شود و شواهدی وجود دارد که این مولکول در سطح این قمر زحل هم وجود دارد.

ترکیب شناسایی شده که وینیل سیانید نام دارد بعد از ۱۳ سال تحقیق و بررسی در مورد جو قمر تایتان شناسایی شده و در بخش فوقانی آن قرار دارد. دانشمندان می‌گویند تایتان یکی از قمرهای منظومه شمسی است که احتمال وجود اشکالی از حیات در آن بیش از هر قمر و سیاره دیگری در منظومه مذکور وجود دارد. تایتان دارای اتمسفر ضخیمی است که عمدتا از نیتروژن و دیگر ترکیبات مشابه با جو کره‌زمین ساخته شده است.

شناسایی وینیل سیانید در جو تایتان با استفاده از تلسکوپ پیشرفته و بسیار حساس ALMA صورت گرفته که متشکل از ۶۶تلسکوپ مستقل دیگر بوده و در صحرای Atacama شیلی نصب شده است.

 

 

ارسال نظر