از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۳۶

تکذیب خبر ترور گلبدین حکمتیار

سخنگوی حزب اسلامی افغانستان شنبه خبر ترور گلبدین حکمتیار، رهبر این حزب را رد کرد. به گزارش العربیه، برخی رسانه‌های خبری افغانستان گزارش داده بودند که حکمتیار توسط یکی از محافظانش ترور شده است. گفته شده بود که وضعیت حکمتیار وخیم بوده و در حالت کما در پایگاه نظامی بگرام به‌ سر می‌برد. با این حال حشمت‌الله ارشد، سخنگوی حزب اسلامی افغانستان خبر ترور گلبدین حکمتیار را تکذیب کرده و آن را شایعه خواند.

 

کاهش ۳۳ درصدی ذخایر ارزی عربستان

آمارهای بانک مرکزی عربستان سعودی نشان می‌دهد حجم ذخایر ارز خارجی این کشور طی ۳سال گذشته به طور مداوم کاهش یافته و ۳۳درصد سقوط کرده است، پیش‌بینی می‌شود کسری بودجه این کشور هم امسال به 52.8 میلیارد دلار برسد. به گزارش خلیج تایمز، این کاهش به دلیل روبه‌رو شدن این کشور با بحران‌های مالی شدید و بروز کسری بودجه در کنار هزینه‌های حمله نظامی به یمن بوده است. حجم ذخایر ارز خارجی این کشور طی 12ماه گذشته 12.3درصد ریزش داشته است.

 

درخواست برای حضور نظامی روسیه در عراق

روزنامه فرامنطقه‌یی العرب مدعی شد که نوری‌المالکی، معاون رییس‌جمهوری عراق پیشنهاد حضور نظامی روسیه را در کشورش به مقامات روس ارائه کرده است. به گفته منابع سیاسی، نوری‌المالکی نخست‌وزیر سابق عراق در سفری که به مسکو داشته، تلاش کرده روسیه را نسبت به اهمیت تقویت نفوذش در عراق از طریق حضور نظامی در خاک این کشور متقاعد کند. دولت عراق درباره سفر المالکی به روسیه تاکنون سکوت اختیار کرده و در همین حال وزارت خارجه عراق نیز از بیان دلایل و نتایج سفر المالکی به روسیه خودداری کرده است.

آزادی ۷ مسوول روزنامه جمهوریت ترکیه

دادگاه استانبول دستور آزادی 7نفر از روزنامه‌نگاران و صاحبان امتیاز یکی از بزرگ‌ترین روزنامه‌های اپوزیسیون ترکیه را صادر کرد اما به ادامه بازداشت 5 نفر دیگر که متهم به حمایت از تروریسم هستند، رای داد. به گزارش حریت، قرار است جلسه بعدی دادگاه در ۱۱سپتامبر برگزار شود. نخستین دور جلسات دادگاه برای رسیدگی به اتهامات این روزنامه‌نگاران بازداشت شده در طول چند روز گذشته بعد از تحمل بیش از ۲۷۰روز حبس برگزار شد.

 

ارسال نظر