ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۸۸۷

 همه مشکلات حمل‌ونقل هوایی در پسابرجام حل نشد

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه همه مشکلات حمل‌ونقل هوایی قبل از برجام در پسابرجام حل نشد، افزود: مردم از فضای به وجود آمده برای حمل‌ونقل هوایی احساس رضایت دارند. به گزارش تسنیم، مرتضی دهقان با اشاره به آزادسازی قیمت بلیت هواپیما اظهار کرد: در محیط بسته انتظار ارائه خدمات مطلوب را نمی‌توان داشت و اگر فضا از سالیان گذشته باز گذاشته شده بود و مشتری حق انتخاب داشت، امروز اوضاع حوزه هوایی مناسب‌تر بود. دهقان با بیان اینکه در حوزه هواپیمایی؛ فرودگاه‌ها، ایرلاین‌ها و شرکت‌های خدمات‌دهنده هندلینگ وجود دارند که در ارتباط مستقیم با مسافر هستند، گفت: اگر هر کدام از اینها بتوانند وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند نتیجه کار خدمت‌رسانی درست و مناسب به مشتری خواهد بود.  

 تکذیب فروش سوپرجت ۱۰۰ به ایران

شرکت هواپیماسازی مسافربری سوخوی روسیه، گزارش‌ها درمورد امضای موافقتنامه تحویل هواپیماهای سوخوی سوپرجت ۱۰۰ به ایران را تکذیب کرد. به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک نیوز، اوایل این هفته، خبرگزاری‌های ایرانی گزارش دادند که ایران و روسیه در جریان نمایشگاه هوایی ماکس 2017 مسکو، قراردادی را برای تحویل چند فروند هواپیمای مسافربری سوخوی سوپرجت 100 منعقد کرده‌اند اما این خبر از سوی شرکت سوخو تکذیب شد. در فوریه 2016، ولادیسلاو ماسالوف معاون شرکت یونایتد ایرکراف روسیه، گفته بود: تحویل هواپیماهای سوپرجت 100 به ایران تنها می‌تواند بعد از کسب موافقت شرکت‌های قطعه‌ساز امریکایی صورت بگیرد و این موافقت هنوز اعلام نشده است. هواپیماهای مسافربری سوپرجت 100 سوخو، هواپیمایی دو موتوره با ظرفیت حمل 98 مسافر است که قادر به پرواز تا مسافت 2470 مایلی است، این هواپیما نخستین پرواز خود را در مه ‌2008 انجام داده است.

 

 اتلاف ظرفیت‌های مکران به‌دلیل نبود زیرساخت

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های کشور، سواحل خلیج‌فارس و مکران است، افزود: به‌دلیل نبود زیرساخت‌های حمل و نقلی از ظرفیت این مناطق به‌طور کامل استفاده نشده است. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی گفت: ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل و شهرهای ریل ‌پایه به یک استراتژی بلندمدت بخش حمل و نقل ایران تبدیل شده و امسال 5مرکز استان به شبکه ریلی متصل خواهد شد. وی اظهار کرد: هم‌اکنون احداث ۳هزار و ۵۰۰کیلومتر خط آهن در کشور در دست اجراست. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: کریدور ارتباطی مرز شلمچه تا بندر گوادر در کشور پاکستان در منطقه ساحلی جنوب کشور تعریف شده و در مناطق مختلف آن در حال کار هستیم. این مقام مسوول یادآور شد: در حال حاضر در قالب این پروژه از خوزستان تا جاسک در هرمزگان به‌صورت احداث باند دوم و از جاسک تا بندر گوادر به‌صورت احداث جاده اصلی، اقدامات در حال انجام است.

 شرکت رجا 250 دستگاه واگن می‌خرد

معاون فنی مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا، گفت: با یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، این شرکت خرید 250 دستگاه واگن در 3 سال آینده را در دستور کار خود قرار داده است. به گزارش ایرنا، محسن یاوری افزود: هم‌اکنون شرکت رجا حدود یک‌هزار واگن مسافری دراختیار دارد که 750دستگاه آن فعال است و رجا می‌خواهد تعداد آنها را در 3 سال آینده به بیش از یک‌هزار و 200دستگاه افزایش دهد. وی اظهار کرد: هم‌اکنون پیشنهاد مناقصات بین‌المللی این خرید در دست بررسی است تا توانمندی‌ شرکت‌های خارجی با مشارکت شرکت‌های داخلی برای ساخت این واگن‌ها در کشور موردارزیابی قرار گیرد. این مقام مسوول با بیان اینکه برای انجام این سرمایه‌گذاری شرکت رجا باید 20 تا 25‌درصد سرمایه آن را تامین کند، گفت: علاوه بر خرید واگن‌های جدید، بازسازی و بهسازی ناوگان رجا هم اهمیت زیادی دارد و در تعطیلات ایام نوروز امسال 12واگن به ناوگان ریلی رجا اضافه شد که تا 2 هفته آینده، تعدادی از این واگن‌ها وارد ناوگان می‌شود و طبق برنامه تا آخر امسال هم 15 واگن نوسازی شده وارد ناوگان ریلی رجا می‌شود.

 

ارسال نظر