چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۸۰۴

۷ اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان کهنوج احداث می‌شود

 کرمان|

11-2مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از پیشرفت فیزیکی ۷۰درصدی هتل آپارتمان شهرستان کهنوج خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، امکان تاسیس ۷ اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان کهنوج ایجاد شده است.

به گزارش«تعادل» به نقل از مهر، محمد وفایی دیروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار‌ کرد: جنوب استان کرمان از ظرفیت‌های جذاب و استثنایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برخوردار است. او با اشاره به اینکه در استان کرمان اقدامات زیرساختی بسیار خوبی در حوزه گردشگری به‌ویژه ایجاد اقامتگاه‌ها انجام شده است، گفت: هتل آپارتمان شهرستان کهنوج 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد درحالی که قبل از این هیچ امکان اقامتی در این شهرستان وجود نداشت. مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از راه‌اندازی 7 اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان کهنوج خبر داد و افزود: 5 واحد آن در شرف فعالیت است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد. او بر لزوم معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان به‌ویژه در جنوب استان تاکید کرد، گفت: متاسفانه نظام بانکی استان در حوزه گردشگری همکاری لازم را نداشته و باید این نگاه تغییر کند.

وفایی با بیان اینکه احداث موزه شهید سبزواری از رزمندگان و شهدای شاخص استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی در دستور کار است، خاطر‌نشان کرد: عملیات بازسازی و مرمت قلعه تاریخی کهنوج نیز آغاز شده است. او با اشاره به اینکه در راستای معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری جنوب استان رالی جنوب و کویر برگزار می‌شود، افزود: در این زمینه بروشورهایی چاپ شده و قرار است جشنواره‌یی با همکاری فرمانداری‌های مناطق جنوبی برای معرفی ظرفیت‌های مناطق گردشگری در نیمه دوم سال جاری برگزار شود.

 

محدودیت‌ مرزی برای جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه کردستان نداریم

 کردستان|

11-3رییس دانشگاه کردستان گفت: محدودیت‌ مرزی برای جذب دانشجویان خارجی از بین رفته و هم‌اکنون شاهد حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه کردستان هستیم.

به گزارش«تعادل» به نقل از تسنیم، فردین اخلاقیان دیروز در حاشیه مراسم افتتاحیه مرکز آموزش زبان فارسی برای غیرفارسی‌زبانان که با حضور مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: باید انتشار علم و دانش ما به خارج از کشورها صورت گیرد. او با اشاره به سهمی که دانشگاه کردستان در تولید علم و دانش دارد، گفت: باید تلاش کنیم، صادرات علم به خارج از کشور داشته باشیم و زبان فارسی دروازه‌یی برای ترویج فرهنگ فارسی به غیرفارسی زبانان دنیا باشد. رییس دانشگاه کردستان تصریح کرد: رشد دانشگاه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحقق یافته و می‌توان گفت، دانشگاه‌های مطرح کشورمان حرکتی به سمت کارآفرینی دارند چراکه علم متعلق به همه مردم دنیا و جامعه بین‌المللی بوده و برای هر کشوری هم حائز اهمیت است. او گفت: دیپلماسی علمی کشور رشد خوبی داشته و شاخص‌ها در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تغییر کرده و یکی از تلاش‌های دانشگاه کردستان نیز ایجاد رابطه با دانشگاه‌های کردستان عراق به دلیل همجواری، مراودات فرهنگی و جغرافیایی است و در همین راستا پیشرفت‌هایی خوبی دیده می‌شود. اخلاقیان افزود: خوشبختانه محدودیت‌های مرزی برای جذب دانشجویان خارجی از بین رفته و هم‌اکنون شاهد حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه کردستان هستیم. او اظهار کرد: دبیرخانه دانشگاه کردستان به اقلیم کردستان عراق داده شد و دانشگاه کردستان هم سعی کرده تا این امر را هر چه بهتر پیش ببرد و امروز شاهد راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی برای غیرفارسی‌زبانان هستیم.

 

ایجاد ۱۶ هزار هکتار گلخانه در کشور در برنامه ششم

کرمانشاه|

11-4معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در برنامه ششم توسعه بیش از ۱۶هزار هکتار گلخانه در کشور احداث خواهد شد. به گزارش«تعادل» به نقل از ایسنا، محمدعلی طهماسبی در ستاد توسعه گلخانه‌های استان کرمانشاه گفت: در برنامه ششم توسعه احداث گلخانه‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شده و در نظر داریم طی این برنامه 16هزار و 760هکتار گلخانه در سطح کشور احداث شود. او با اشاره به اهمیت کشت گلخانه‌یی افزود: احداث و گسترش گلخانه‌ها باعث ایجاد بهره‌وری بیشتر در تولید محصولات کشاورزی، صرفه‌جویی در مصرف آب، کسب درآمد بیشتر برای بهره‌برداران و ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و جوانان می‌شود. طهماسبی افزود: در هر گلخانه برای ۱۰نفر اشتغال ایجاد شده و برای استان کرمانشاه که با معضل بیکاری مواجه است یکی از بهترین راهکارهای کاهش بیکاری است. معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی با تقدیر از مدیران و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه و بانک کشاورزی در راستای شناسایی و تشویق بنگاه‌های بزرگ اقتصادی جهت احداث گلخانه‌های بزرگ در این استان اظهار کرد: امیدواریم با اراده و نظر مثبتی که بین مدیران استانداری، سازمان جهادکشاورزی، بانک کشاورزی و امور آب وجود داشته و اقدامات بسیار شایسته‌یی که در راستای تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات احداث گلخانه در استان کرمانشاه شاهد هستیم به زودی کرمانشاه به یکی از استان‌های پیشرو در احداث گلخانه و تولید محصولات گلخانه‌یی تبدیل شود. مرتضی شهیدزاده، مدیرعامل بانک کشاورزی کشور نیز گفت: یکی از اولویت‌های بانک کشاورزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، ارائه تسهیلات جهت احداث گلخانه‌ها بوده و تاکنون اقدامات خوبی با همکاری وزارت جهادکشاورزی در این زمینه انجام شده است.

 

اختصاص 10 هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی روستایی

کاشان|

11-5معاون توسعه امور روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری گفت: 100هزارمیلیارد ریال سرجمع اعتبارهای اشتغال‌زایی برای روستاها توسط دولت تصویب و اجرا خواهد شد.

به گزارش«تعادل» به نقل از ایرنا، سیدابوالفضل رضوی دیروز در حاشیه بازدید از طرح‌های تولیدی و اقتصادی در روستاهای موغار اردستان و امیران زواره در گفت‌وگو با خبرنگاران به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به روستاییان با کارمزد تک رقمی اشاره کرد و افزود: سقف اعتبار برای هر طرح مشارکتی 4نفره در روستاها 20میلیارد ریال و سهم استان اصفهان در این زمینه 500 میلیارد ریال تعیین شده است.

معاون توسعه امور روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با بیان اینکه بحث آب شرب روستاها یکی از مسائل مهمی است که به صورت جدی در پی حل آن هستیم، تصریح کرد: مجلس مبلغ 300میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی جهت آبرسانی به روستاها مصوب کرده است.

او با اشاره به اینکه ایجاد ناحیه‌های صنعتی در دهستان‌های کشور به صورت قطعی در سال جاری در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در هر دهستان کشور یک ناحیه صنعتی ایجاد خواهد شد تا اشتغال‌زایی را شاهد باشیم. معاون توسعه امور روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ایجاد امکانات فرهنگی و ورزشی در هر دهستان را به صورت یک مجتمع خواهیم داشت، افزود: در این طرح دانش‌آموزان به صورت رایگان سرویس‌دهی خواهند شد. او یادآور شد: برای تامین سرمایه در گردش چند واحد تولیدی در روستاهای شهرستان اردستان تا مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار جهت هر واحد در نظر گرفته خواهد شد.

 

ارسال نظر