اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۷۲۴

 افتتاح نخستین سینمای روباز ایران در مشهد

مشهد| مدیر مجموعه سینمایی سیمرغ گفت: نخستین سینمای روباز ایران در روز ولادت امام علی(ع) در بام این مجموعه افتتاح خواهد شد.  امیرحسین دبیرزاده اظهار کرد: نخستین نیازی که برای راه‌اندازی چنین سینمایی احساس می‌شود، نداشتن مکان‌هایی برای برگزاری مراسم‌ها و جشنواره‌هاست. وی با بیان اینکه مجموعه سینمایی سیمرغ از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، عنوان کرد: این کمبود در شهر مشهد به دلیل برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌هایی که به مناسبت‌های مختلف صورت می‌گیرد کاملا احساس می‌شود به همین منظور تلاش می‌کنیم تا به زودی این مجموعه راه‌اندازی شود. مدیر مجموعه سینمایی سیمرغ درخصوص ویژگی‌های این سینما خاطرنشان کرد: ارتفاع این سینمای روباز نزدیک به 20متر است و از فضاهای مختلفی مانند کافی‌شاپ، نمازخانه، سرویس بهداشتی و... تشکیل شده که درحال طراحی آنها هستیم.

 گشایش نمایشگاه کارآفرینی و توانمندی‌های مهارتی

رشت| مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌یی استان گیلان گفت: به ‌مناسبت روز ملی کارآفرینی، نمایشگاه کارآفرینی و توانمندی‌های مهارتی آموزش فنی و حرفه‌یی به ‌مدت ۴روز در رشت برپا شد.  رحیم عطایی‌پور دیروز در نشست خبری در رشت با گرامیداشت روز ملی کارآفرینی با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف به ‌نمایش گذاشتن توانمندی‌های کارآفرینان گیلانی برپا شد، افزود: نمایشگاه مذکور حاصل مهارت‌آموزی و توانمندی کارآفرینان گیلانی در فضای کسب وکار است.  وی محصولات ارائه شده در نمایشگاه مذکور را حاصل تولید کارآفرینان گیلانی عنوان و تاکید کرد: محصولات صنایع غذایی، تولیدات چرمی، صنایع چوب و گل و گیاه از محصولات قابل عرضه در نمایشگاه کارآفرینی و توانمندی استان گیلان است.

 

 ۲۶۱ میلیارد ریال برای گلخانه بدون خاک سبزی کشور هزینه شده است

ساری| رییس بنیاد مستضعفان کشور گفت: ۲۶۱میلیارد ریال اعتبار برای فاز اول گلخانه بدون خاک سبزی و صیفی کشور در دشت ناز ساری هزینه شده است. محمد سعیدی‌کیا دیروز در مراسم بهره‌برداری از بزرگ‌ترین گلخانه بدون خاک سبزی و صیفی کشور در دشت ناز میاندرود اظهار کرد: برای فاز نخست این گلخانه عاری از ویروس ۲۶۱میلیارد ریال هزینه شده است.  سعیدی‌کیا راه‌اندازی گلخانه‌های بدون خاک با هدف تولید بذر و نهال‌های عاری از ویروس را از برنامه پژوهشی و اجرایی بنیاد مستضعفان برشمرد و افزود که نخستین گلخانه از این نوع در استان البرز راه‌اندای شد و گلخانه مازندران دومین محسوب می‌شود و در گلخانه استان البرز بذرهای ذرت عاری از ویروس تولید می‌شود و گلخانه مازندران هم به سبزی و صیفی اختصاص دارد.

 صرفه‌جویی 23 میلیون لیتری بنزین

در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد| امسال تاکنون 23میلیون لیتر بنزین در چهارمحال و بختیاری صرفه‌جویی شده است.  مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری گفت: سال جاری حدود ۲۳میلیون و ۲۰۰هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده CNG در سطح استان عرضه شده که به ازای این مقدار مصرف CNG حدود ۲۳میلیون لیتر بنزین در استان صرفه‌جویی شده است. مجتبی سرداری افزود: این مقدار مصرف گاز طبیعی فشرده CNG نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل یک درصد رشد داشته و در این بازه زمانی ۲۳درصد از سبد سوخت استان را به خود اختصاص داده است.

 تمام نواحی صنعتی مرکزی

از نعمت گاز برخوردار شدند

اراک| مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و محورهای صنعتی استان به صورت ۱۰۰درصدی از نعمت گاز برخوردار هستند.  جواد مهندس دیروز در حاشیه جلسه مجمع عمومی شرکت گاز استان و در جمع خبرنگاران با اشاره به شاخص عملکردی سال 95 این شرکت اظهار کرد: شرکت گاز استان سال گذشته در زمینه عوامل کلیدی و شاخص‌های مختلف ازجمله ثبات و پایداری جریان گاز، سیستم‌های اندازه‌گیری و مانیتورینگ، توان و انضباط مالی و وصول مطالبات، اصلاح فرآیندها، HSE، زمان ارائه خدمات و پوشش شبکه گازرسانی اقدامات بسیار خوب و موثری انجام داده است.  وی افزود: مهم‌ترین شاخص عملکردی این شرکت تکریم و مدیریت روابط با مشتریان است که از طریق پیاده‌سازی و استقرار سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات براساس استاندارد ISO10002-2014 و استقرار سیستم مدیریت سنجش رضایت‌مندی مشتریان براساس ‌استاندارد ISO10004-2012 و پیاده‌سازی و استقرار سامانه ارتباط با مشتری (CRM) از طریق 4درگاه ارتباطی سایت اینترنت شرکت گاز استان، تلفن گویا، پیام کوتاه و مراجعه حضوری در سال95 محقق شده است.

 فعالیت 12 آتش‌ نشان زن در کرج

کرج| مدیر روابط عمومی سازمان‌آتش نشانی شهرداری‌کرج‌ گفت: 12زن در 3 شیفت 4 نفره در سازمان آتش‌نشانی شهرداری ‌کرج مشغول به‌کار هستند.  سیدجواد موسوی اظهار کرد: سال 81 براساس اطلاعیه سازمان آتش‌نشانی مبنی بر استخدام زنان آتش‌نشان عده‌یی برای این ‌کار اعلام آمادگی‌ کردند.  وی ادامه داد: متقاضیان ثبت‌نام‌ کرده بعد از گذراندن ‌آزمون‌ کتبی در آزمون عملی و آمادگی جسمانی نیز شرکت کردند.  موسوی افزود: از میان متقاضیان در مجموع 12نفر به استخدام سازمان آتش‌نشانی درآمده و تاکنون مشغول به‌کار هستند.

 گاهی پیاز تولیدی جنوب کرمان دفن می‌شود

کرمان| رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: تولید پی در پی پیاز و سیب‌زمینی در منطقه جنوب کرمان موجب بروز خسارت شده است.  سیدیعقوب موسوی دیروز در همایش اصلاح الگوی کاشت محصولات کشاورزی در این شهرستان با بیان اینکه نخستین پیازی که وارد بازار می‌شود، پیاز این منطقه است، اظهار کرد: امروز می‌خواهیم آینده‌نگری کنیم. کشت پیاز این منطقه از اواخر شهریور تا اول پاییز است اما تا اسفند کشت می‌شود. نباید فریب قیمت الان پیاز را خورد و کشت پیاز را ادامه داد. وی افزود: سطح بالای کشت پیاز به خرید تضمینی می‌رسد که هیچ سودی برای کشاورز ندارد. این پیاز هم دفن می‌شود و هم زحمت و هزینه کشاورزان و آب هدر می‌رود پس کشاورزان باید به فکر کشت جایگزین مثل کلزا و گندم باشند.

 

 

ارسال نظر