اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۵۱

 تولید ثروت از طریق توسعه گردشگری

سنندج   نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: توسعه و تقویت گردشگری تبادل فرهنگی و تولید ثروت را به‌دنبال دارد. آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی دیروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی‌های خاص کردستان داشتن ظرفیت‌های ویژه گردشگری است. او عنوان کرد: کردستان دارای جاذبه‌های فرهنگی فراوانی است و نامگذاری استان از سوی رهبری به‌عنوان استان فرهنگی گواهی بر این مدعاست. او با اشاره به اینکه کردستان دارای جاذبه‌های طبیعی، صنایع‌دستی و گردشگری است، اظهار کرد: گردشگری باید هدفمند باشد چراکه این حوزه می‌تواند اشتغال و ثروت ایجاد کند و موجب تبادل فرهنگی هم شود.

 دلیل تاخیر اتمام راه‌آهن رشت – قزوین

رشت   مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: مسائل مالی یکی از دلایل تاخیر اتمام راه‌آهن رشت–قزوین است. علی خاوری در جلسه شورای برنامه و توسعه استان با اشاره به تاخیر در اتمام پروژه راه‌آهن رشت–قزوین گفت: یکی از دلایلی که پروژه با چند ماه تاخیر به‌سرانجام می‌رسد، تاخیر در ابلاغ و مسائل مالی بود.  او افزود: هم‌اکنون این پروژه با پیشرفت قابل‌ملاحظه‌یی در جریان است و وزارت راه و شهرسازی مترصد آن است که هر چه سریع‌تر این پروژه را به بهره‌برداری برساند. خاوری در ادامه ضمن تشکر از بخش خصوصی و پیمانکاران که با تمام تنگناها و مشکلات مالی دوشادوش دولت در جهت آبادانی استان از هیچ کوششی دریغ نکردند، به حجم بالای مطالبات پیمانکاران اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم نسبت به پرداخت مطالبات آنها چاره‌یی بیندیشیم.

 روابط عمومی راهداری مازندران موفق به کسب رتبه برتر شد

ساری  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی استان مازندران در دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی موفق به کسب رتبه برتر شد. هوشنگ نصیری پرکوهی رییس روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی استان مازندران ضمن اعلام این خبر افزود: دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی با حضور اساتید و بزرگان روابط عمومی و با همت انجمن متخصصان روابط عمومی و با همکاری دانشگاه‌ها، روابط عمومی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی در دو بخش رقابتی و آموزشی در دو گروه تهرانی و استانی در مرکز همایش‌های خانه هنرمندان ایران برگزار شد.  او ادامه داد: در جشنواره مذکور آثار ارسالی در بخش‌های بهترین برنامه انتشاراتی، نشریه داخلی برتر، انتشارات برتر روابط عمومی، برترین انتشارات الکترونیکی، برترین تبلیغات مکتوب، بهترین تحلیل محتوا، انتخاب کارشناس برتر انتشارات روابط عمومی و انتخاب بهترین نحوه ارائه آثار ارزیابی که پس از داوری این اداره کل در بخش چاپ کتاب و تبلیغات مکتوب موفق به کسب رتبه شد.

 کسب رتبه برتر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران

ساری  در همایش معاونین غذا و دارو کشور که تیر سال جاری در سالن فردوسی مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن تهران برگزار شد، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارزیابی عملکرد معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در سال ۹۵ توانست با کسب عنوان «معاونت منتخب» بین معاونت‌های غذا و دارو سطح یک دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خوش درخشد و افتخار ارزنده دیگری به دست آورد.

در این مراسم از دکتر رضا عنایتی‌فر معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران به‌عنوان «معاونت منتخب» بین معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح یک کشوری با اهدای لوح سپاس از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در این مجموعه تجلیل شد.

 آب تولیدی جوابگوی نیاز مردم اهواز نیست

اهواز  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کلان‌شهر اهواز با اشاره به افت فشار در برخی مناطق شهری گفت: 50هزار انشعاب غیرمجاز و رشد نامتوازن توسعه در این شهر از دلایل مهم افت فشار آب است.  فردوس کریمی با اشاره به معضلات پیش‌روی این شرکت در حوزه خدمت‌رسانی اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات بسیار حاد که در حوزه آبرسانی با آن مواجه هستیم، موضوع افت فشار است که دلایل مختلفی دارد و از جمله مهم‌ترین آنها، 50هزار انشعاب غیرمجاز و رشد نامتوازن توسعه شهری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بی‌رویه است که متولیان امر باید بر آنها مدیریت کنند.  او، فرسوده بودن شبکه‌های آبرسانی را نیز یکی از معضلات اصلی سیستم آبرسانی کلان‌شهر اهواز عنوان و خاطرنشان کرد: این مشکلاتی که امروز در حوزه آب گرفتار آن هستیم، ‌باید در 10 سال گذشته نسبت به رفع آنها اقدام می‌شد که متاسفانه در این امر کوتاهی صورت گرفته است.

 22 هزار شغل در استان گلستان ایجاد می‎شود‌

گرگان  مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی ‌گلستان گفت: براساس تعهد در سال ۹۶ بیش از ۲۲ هزار شغل در استان ‌ایجاد خواهد شد. سعید مازندرانی دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر اظهار کرد: در سال 96 بیش از 22هزار شغل در استان گلستان ایجاد خواهد شد که سهم شهرستان آزادشهر از این میزان یک‌هزار و  600 شغل است.  او افزود: این مشاغل در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و مسکن است که امسال در استان گلستان ایجاد خواهد شد. مازندرانی یادآور شد: در بررسی انجام شده مرکز آمار، در بهار 96 نرخ بیکاری 13.6 و جمعیت فعال استان گلستان 39درصد بود که این میزان در سال 95 در مدت مشابه 13.8 بوده است.

 برداشت 165 هزار تن گندم از مزارع همدان

همدان  مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از برداشت 165هزار تن گندم در استان خبر داد.  امیر لاهوتیان اظهار کرد: در استان همدان 398هزار هکتار گندم دیم و آبی کشت شده است که تاکنون 230هزار هکتار آن برداشت شده است. او تصریح کرد: تاکنون 59درصد از مزارع گندم استان کار برداشت را انجام داده‌اند و برداشت گندم همچنان ادامه دارد.  او با اشاره به برداشت 85درصدی جو در استان همدان، افزود: تاکنون 23هزار و 500تن جو از کشاورزان استان خریداری شده است. 

 

ارسال نظر