«راجر فدرر» ؛ ترند جهانی

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۲۹۷
«راجر فدرر» ؛ ترند جهانی

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از راجر فدرر به هشتمین قهرمانی او در بازی‌های تنیس پرداخته است. به گزارش وال‌استریت‌ ژورنال، این تنیسور 35 ساله، با پیروزی بر مارین چیلیچ، بار دیگر قهرمان بازی‌های تنیس ویمبلدون شد. فدرر سوییسی با این پیروزی تنها تنیس‌باز مرد جهان شد که توانست برای 8 بار قهرمان این مسابقات شود. او پیش از این 18 پیروزی در سایر مسابقات جهانی تنیس به دست آورده بود. فدرر نخستین بار در سال 2003، زمانی که تنها 21 سال داشت با اشک شوق جام قهرمانی تنیس ویمبلدون را بالای سر برد تا نمایانگر ظهور یک پدیده تکرارنشدنی در تنیس جهان باشد، اما کمتر کسی فکر می‌کرد او 14 سال بعد، هنگامی که خیلی‌ها فکر بازنشستگی او را می‌کردند، باز هم قهرمان این مسابقات شود. قهرمانی راجر فدرر در رقابت‌های ویمبلدون 2017، موجب شد تا کاربران هزاران پست درباره تنیسور سوییسی منتشر و نام «راجر فدرر» را به داغ‌ترین موضوع شبکه‌های اجتماعی تبدیل کنند. بسیاری از چهره‌های ورزشی نیز با انتشار پست‌هایی قهرمانی فدرر را تبریک گفتند.

  فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از سرمایه‌گذاری چین در بنادر خارجی جهان منتشر کرده است. به گزارش فایننشال تایمز، این سرمایه‌گذاری‌ جهانی در حالی است که چین هماهنگ با گسترش اقتصادی درصدد تسخیر راه‌های دریایی و ایجاد بنادر در سراسر جهان است. در سال گذشته خرید بنادر خارجی توسط چین به 20 میلیارد دلار رسیده است. پکن حتی در تلاش است تا بنادر و راه‌های آبی مسیر قطب شمالی را خریداری کند تا قدرت دریایی خود را افزایش دهد با این هدف سرمایه‌گذاری‌های خود را دوبرابر کرده است. سرمایه‌گذاری چین در بنادر کشورهای خارجی از مرز ۲۰ میلیارد دلار گذشته است. بیشتر بنادر چین جزئی از طرح کمربندی جاده ابریشم است که چین توانسته پیروزی دیپلماتیکی را در بازار آزاد در کشورهای آسیایی و اروپایی برای خود به دست آورد. براین اساس، آلمان نیز نگران انتقال فناوری‌های جدید به رقبای چینی است.

 گاردین:

این روزنامه، در صفحه اول خود به احتمال افزایش قیمت مواد غذایی پس از برگزیت پرداخته است. به گزارش گاردین، بسیاری از کارشناسان اقتصادی بریتانیا، با انتشار گزارشی نسبت به جهش قیمت مواد غذایی در دوران پسابرگزیت هشدار داده‌اند. در این گزارش 88 صفحه‌یی عنوان شده است که این احتمال وجود دارد قیمت مواد غذایی تا حتی 22 درصد افزایش پیدا کند. گزارش یادشده همچنین نسبت به احتمال کاهش کیفیت مواد غذایی در انگلیس هشدار داده و برلزوم پایبندی این کشور به استانداردهای اتحادیه اروپا تاکید کرده است. اکثر مردم انگلیس در همه‌پرسی سال گذشته میلادی، به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند. به دنبال آن «ترزا می» در ماه مارس گذشته در نامه‌یی به دونالد توسک رییس شورای اروپا تمایل کشورش به خروج از اتحادیه اروپا را اعلام کرد. دو طرف 2سال فرصت خواهند داشت تا بر سر جزئیات روابط آینده‌شان پیش از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه مارس 2019 توافق کنند.

 

 

ارسال نظر