چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۳۷

استفاده ۳۰۰۰ نفر در کردستان از «بیمه بیکاری»

11-2کردستان| مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان گفت: درحال حاضر 3هزار و ۱۱نفر کردستانی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدصلاح قریشی دیروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی کردستان با داشتن 10شعبه رسمی در شهرستان‌های استان، دو واحد کارگزاری در شهرهای سنندج و سقز و 3واحد شعبه اقماری در شهرهای سروآباد، حسن‌آباد یاسوکند، سریش‌آباد قروه 18نوع خدمات بیمه‌یی، حمایت و تعهدات ارزنده به بیمه‌شد‌گان ارائه می‌دهد. او گفت: تعداد بیمه‌شدگان استان کردستان تا پایان اردیبهشت ماه امسال 207هزار و 445نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 46/0درصدی داشته است. مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه درحال حاضر 3هزار و 11نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، تصریح کرد: سهم بیمه‌شدگان کارگران ساختمانی با توجه به وضعیت استان 15.3درصد از کل بیمه‌شدگان بوده که دو برابر نرم کشوری و سهم بیمه‌شدگان قالیباف 8.7درصد از کل بیمه‌شدگان اصلی که 3.5برابر نرم کشوری است. او گفت: تعداد پرونده مستمری‌بگیران استان تا پایان اردیبهشت ماه 27هزار و 678 پرونده بوده که نسبت به سال گذشته رشد 10.5‌درصدی داشته است. قریشی افزود: در سال گذشته نسبت پشتیبان 7.5درصد بوده که از لحاظ تناسب بین منابع و مصارف نسبت به نرم کشوری در وضعیت قابل قبول‌تری قرار دارد.

 

صادرات 200 هزار تن آرد به خارج از کشور

11-3آذربایجان شرقی| قائم‌مقام و معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال 200هزار تن آرد به خارج از کشور صادر شده است. خلیل آقایی دیروز در مراسم آغاز عملیات لاینیگ کانال‌های آبرسانی 3و 4 شهرستان ملکان افزود: خوشبختانه از سال 93 کشورمان از لحاظ تولید گندم به مرزخودکفایی رسیده و نیازی به واردات آن نیست. او افزود: این خودکفایی با تلاش شبانه‌روزی کشاورزان و مشوق‌ها و تسهیلات اعطایی وزارت جهاد کشاورزی حاصل شده است. آقایی بدون اشاره به اینکه این میزان آرد به کدام کشورها صادر شده، اظهار کرد: درحالی که قیمت هر کیلوگرم گندم در خارج از کشور معادل 8 هزار تا 9هزار ریال است، دولت گندم را به صورت تضمینی و یارانه‌دار از کشاورزان به قیمت بالاتر خریداری می‌کنند. او ادامه داد: سال گذشته 150هزارمیلیارد ریال از بابت خرید گندم به کشاورزان پول پرداخت شده است. آقایی اضافه کرد: در کنار کارهای حمایتی از گندمکاران و خرید تضمینی 600 هزار تن بذر اصلاح شده نیز بین کشاورزان توزیع شده است. قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی همچنین از واگذاری ماشین‌آلات کشاورزی به کشاورزان خبر داد و افزود: هیچ محدویتی در این زمینه وجود ندارد و کشاورزان می‌توانند با بهره‌برداری از تسهیلات بانکی تا 80درصد قیمت ماشین‌آلات هر نوع آن را خریداری کنند. سلمان خدادادی، نماینده ملکان در مجلس دهم نیز گفت: متاسفانه این سد که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشت با بی‌مهری هر چه تمام تخریب شد.

 

1000کارخانه جدید در استان یزد ساخته می‌شود

11-4

یزد| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه صنعتی و تولیدی گفت: 1000کارخانه جدید در استان یزد ساخته می‌شود. به گزارش ایسنا، محمدرضا علمداریزدی در مراسم بزرگداشت روز صنعت با اشاره به اینکه از سال 1393 تاکنون 2200واحد صنعتی و معدنی استان یزد مورد پایش و بررسی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: در نشست‌ها و بررسی‌های صورت گرفته 2300مصوبه در راستای رفع مشکلات این واحدهای صنعتی و معدنی به تصویب رسیده است. او با اشاره به تلاش‌های این سازمان در رفع مشکلات واحدهای کوچک افزود: در این راستا و برای توانمندسازی واحدهای صنعتی و معدنی کوچک بیش از 850 میلیارد تومان از سال 93 تاکنون پرداخت شده است. با پرداخت این مبلغ به واحدهای صنعتی و معدنی کوچک، استان یزد موفق شد در پرداخت تسهیلات مستقیم و غیرمستقیم مجموعا رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص دهد. او در ارتباط با اشتغال استان یزد تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه توانستیم برای بیش از 45هزار نفر فرصت شغلی در 4سال گذشته در یزد ایجاد کنیم و این اشتغال‌ها را به تثبیت برسانیم که ارزش بالایی دارد. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در بخش سرمایه‌گذاری، استان یزد توانسته رتبه‌های برتر بین سایر استان‌های کشور را به خود اختصاص دهد و تاکنون 50 هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش‌های معدن، صنعت و تجارت یزد انجام شده است.

 

پوشش ۱۱۰هزار نفری تامین اجتماعی در ورامین

11-5

تهران| معاون اداره کل تامین اجتماعی استان تهران گفت: ۱۱۰هزار نفر در ورامین تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از سال ۹۰ تاکنون رشد ۲۱درصدی داشته‌ است. به گزارش تسنیم، عبدالله شیرکوند در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز ورامین با اشاره به اینکه براساس اصل 29 قانون اساسی همگان باید از خدمات تامین اجتماعی برخوردار باشند و امروز سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد بیمه‌گر کشور 42میلیون بیمه شده اصلی و تبعی دارد و 3میلیون نفر نیز مستمری‌بگیر هستند، اظهار داشت: در استان تهران 14شعبه اصلی، 10 کارگزاری، 7 شعبه اقماری فعال و 3 شعبه اقماری بیمه در شرف تاسیس داریم که هر ماه مبلغ 175 میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌کنیم و در شهرستان ورامین نیز در 3 ماه اول سال 96، 43 میلیارد تومان به مستمری‌بگیران این سازمان پرداخت شده است. او ادامه داد: در شهرستان ورامین تعداد 39 هزار و 495 نفر بیمه‌شده اصلی داریم که با در نظر گرفتن بیمه‌شده‌های اصلی و تبعی این عدد به 110هزار نفر می‌رسد و رشد 21درصدی را از سال 90 تاکنون داشته‌ا‌یم که از این تعداد 24هزار و 414نفر بیمه‌شده اجباری و 1828 نفر بیمه شده حرف مشاغل و 3540 نفر بیمه‌شده اختیاری و 3640 نفر بیمه رانندگان هستند. معاون اداره کل تامین اجتماعی استان تهران عنوان کرد: در شهرستان‌های استان تهران نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده به گونه‌یی که اکنون در استان تهران 620 هزارنفر بیمه شده اصلی داریم.

 

ارسال نظر