بزرگداشت مرحوم داود رشیدی در تئاترشهر

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۹۲
بزرگداشت مرحوم داود رشیدی در تئاترشهر

مراسم بزرگداشت داود رشیدی همزمان با فرارسیدن 25 تیرماه سالروز تولد این بازیگر فقید در مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از مجموعه تئاتر شهر، همزمان با هشتاد وچهارمین سالروز تولد زنده‌یاد داود رشیدی، نمایشگاه ویژه‌یی از آثار وی با طراحی امیر اثباتی از روز یک‌شنبه 25 تیرماه تا شنبه چهارم شهریورماه در سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برپا می‌شود و در روز پایانی نمایشگاه، مراسم گرامیداشت وی برگزار خواهد شد.  در این نمایشگاه مجموعه‌یی از پوسترهای نمایشی، عکس‌ها، لوازم شخصی، تندیس‌ها و نوشته‌های شخصی زنده‌یاد داود رشیدی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام مجموعه تئاتر شهر، برای نخستین سالگرد درگذشت این هنرمند فقید برنامه‌های ویژه‌یی در نظر گرفته شده که جزییات آن طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

داوود رشیدی‌حائری معروف به داود رشیدی متولد 25 تیر سال 1312، فعالیت در حوزه نمایش را از سال 1343 آغاز کرد و در سال 1350 با ایفای نقش در فیلم سینمایی «فرار از تله» به کارگردانی سیروس مقدم وارد سینما شد.

«رهایی»، «کمال‌الملک»، «شیلات»، «خانه عنکبوت»، «تفنگدار»، «گل‌های داوودی»، «ملاقات با طوطی» و «تردید» از جمله آثار سینمایی هستند که مرحوم داود رشیدی در آنها ایفای نقش کرده است. زنده‌یاد رشیدی همچنین «پیروزی در شیکاگو»، «ریچارد سوم» و «منهای دو» را به صحنه برده است.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در سریال‌های از جمله «امام علی (ع) » و «ولایت عشق» به هنرنمایی پرداخت و بازی به یادماندنی مرحوم رشیدی در نقش «مفتش شش انگشتی» در سریال «هزاردستان» به کارگردانی زنده‌یاد علی حاتمی در خاطره علاقه‌مندان به هنر بازیگری ماندگار شد.  زنده‌یاد داود رشیدی در پنجم شهریور سال 1395 در 83 سالگی بر اثر عارضه قلبی درگذشت و پیکر وی پس از تشییع از مقابل تالار وحدت در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

 

 

ارسال نظر