پیشتازی شاسی‌بلندها در دشت‌های وسیع امریکا

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۸۷
پیشتازی شاسی‌بلندها در دشت‌های وسیع امریکا

گروه گوناگون   طبق گزارش‌های به دست آمده، صاحبان اتومبیل‌های اس‌یو‌وی، وفادارترین مالکان به خودروهای خود هستند. خودروهای شاسی‌بلند، عموما روی شاسی کامیون سوار هستند و دارای وزن بیشتری نسبت به سایر خودروهای سواری دارند. این موضوع باعث کاهش عملکرد ترمز در سرعت بالا و افزایش مصرف سوخت می‌شود. از طرفی علاوه بر اینکه جثه بزرگ خودروهای شاسی‌بلند رانندگی با آنها را کمی سخت می‌کند، در شهر نیز خشک و ناخوشایند است. با این‌حال، طبق آمار به دست آمده، در 4 ماهه اول سال 2017، حدود 63.4درصد از صاحبان اس‌یو‌وی، باز هم خودرو جدیدی از همان نوع را خریداری کرده‌اند و تعدادی نیز برای نخستین‌بار، در این بازه زمانی، به خریداران خودروهای شاسی‌بلند افزوده شدند. در مجموع، در 4ماهه اول سال میلادی جاری، حدود 66.2درصد از خریداران خودرو در امریکا، ماشین‌های اس‌یو‌وی را انتخاب کرده‌اند.

این آمار به‌طور متوسط برای تمام خودروهای مصرفی در امریکا، 52.6درصد اعلام شده است.

 البته به‌ نظر می‌رسد از آنجا که سیستم تعلیق خودروهای شاسی‌بلند، محکم‌تر از سایر انواع اتومبیل‌هاست، برای آفرود و سایر فعالیت‌های ورزشی گزینه مناسب‌تری به‌ حساب می‌آید.

طبق گزارش‌های به دست آمده، امریکایی‌ها دوست دارند خودرویی که سوار می‌شوند حتی‌الامکان قدرتمند بوده و توانایی‌های بالایی نیز در زمینه‌های مختلف داشته باشد. کشور امریکا با داشتن دشت‌های وسیع، صحراهای بزرگ و طبیعت وحشی، خودروهایی مقاوم، بزرگ و همه‌فن‌حریف را طلب می‌کند. به همین دلیل نیز، شاسی‌بلندها و وانت‌های غول‌پیکر فروش خیره‌کننده‌یی در امریکا دارند. همچنین بزرگراه‌های بی‌پایان و جاده‌های دور و دراز امریکا نیازمند خودروهایی است که بتوانند بدون کوچک‌ترین افت عملکرد، ساعت‌ها در سرعت بالا رانندگی کنند.

در میان خودروهای پرفروش در امریکا، پس از ماشین‌های اس‌یو‌وی، وانت‌های پیکاپ، از ماشین‌هایی هستند که همیشه از جذابیت خاصی برخوردار بوده‌اند. آن‌طور که آمار نشان می‌دهد، در 4ماهه اول سال 2017، حدود 50.9درصد از خریداران خودرو در امریکا، ماشین‌های پیکاپ‌ را انتخاب کرده‌اند. به‌دلیل حق انتخاب گسترده مشتریان و رقابت تنگاتنگ حاکم بر بازار این کشور، شاید بتوان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که محصولات پرفروش این بازار جزو بهترین نمونه‌های تولیدی در جهان بوده است.

در امریکا شهرهای متراکم و شلوغی مانند نیویورک و شیکاگو هم هستند که خودروهایی با ابعاد کوچک‌تر برای تردد در ترافیک شدید و خیابان‌های باریک را طلب می‌کنند. بر این اساس در بازار خودرو امریکا، بعد از پیکاپ، نوبت به سدان‌ می‌رسد. معمولا خودروهای سواری، در هر بازاری که ارائه می‌شوند به فروش بالایی دست ‌پیدا می‌کنند. چند دهه قبل این خودروها به‌عنوان اتومبیل‌های خسته‌کننده و خانوادگی شناخته می‌شدند اما به‌دلیل ارتقای فنی و ظاهری آنها، در حال حاضر در بازار خودرو رتبه سوم پرفروش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. آمار نشان می‌دهد که 48.6درصد خریداران خودرو در امریکا، از طرفداران خودروهای سواری هستند.

آن‌طور که در ادامه گزارش آمده، خودرو ون در امریکا، رتبه چهارم را در میان پرفروش‌ها به خود اختصاص داده است. طبق آمار در 4 ماهه اول سال 2017، حدود 31.8درصد از خریداران اتومبیل در امریکا، خودرو ون را انتخاب کرده‌اند.

همان‌طور که گفته شد، برای تردد در خیابان‌های شلوغ و پرجمعیت امریکا، خودروهایی با ابعاد کوچک‌تر نیز طرفداران خود را دارد. آن‌طور که آمار نشان می‌دهد، چند سالی است که در میان سایر خودروهای سدان، خودروهای هاچ‌بک توانسته‌اند محبوبیت خاصی را به دست آورند. اخیرا برخی هاچ‌بک‌های ارائه شده در بازار خودرو، در داخل اتاق خود فضای بیشتری نسبت به یک سدان سایز متوسط دارند. همچنین افزوده شدن صندلی‌های تاشونده برای سرنشینان عقب، هاچ‌بک‌ها را به خودرویی تبدیل کرده که مخصوص حمل بار نیز باشند. این قابلیت‌ها باعث شده که در 4ماهه اول سال میلادی جاری، هاچ‌بک‌ها 27.1درصد از فروش خودرو در امریکا را به خود اختصاص داده‌اند.

خودروهای کوپه نیز از دیگر انتخاب‌های امریکایی‌هاست که در جدول پرفروش‌ها، رتبه ششم را به خود اختصاص داده‌اند. کوپه‌های دو در با ظاهر شیک خود، نیازی ندارند که کاربردی باشند، بنابراین در صورتی که خریدار بخواهد فضای اتومبیل را قربانی استایل ظاهری آن کند، انتخاب مناسبی به‌شمار می‌رود. طبق آمار به دست آمده، در ماه‌های نخست سال 2017، نزدیک به 21.6درصد از خریداران خودرو، طرفداران اتومبیل‌های کوپه بوده‌اند.

آخرین انتخاب امریکایی‌ها خودروهای کانورتیبل هستند. هر چند که خودروهایی با سقف جمع‌شونده یا کروکی، در جاده‌ها تجربه‌یی لذت‌بخش به سرنشینان خود می‌دهند اما این قابلیت نتوانسته در فروش این خودرو تاثیر قابل‌توجهی داشته باشد. آن‌طور که آمار نشان می‌دهد، تنها حدود 21درصد از امریکایی‌ها در ماه‌های نخست سال 2017 جذب قابلیت‌های این خودرو شده‌اند. هر چند هزینه سواری بسیاری از انواع خودروهای کروکی مناسب‌تر از سایر خودروهاست اما از آنجا که مناسب بزرگراه‌ها طراحی نشده، طرفداران بسیاری را جذب نکرده است.

طبق سایر گزارش‌های به دست آمده، قیمت مناسب سوخت، شرایط فروش متنوع و وضعیت اقتصادی خریداران خودرو در امریکا، باعث شده که میلیون‌ها خودرو از نمایشگاه‌های مختلف در سراسر جهان، در بازار خودرو امریکا، حضور داشته باشند. بر این اساس، بازار خودرو امریکا از گذشته تاکنون به‌دلیل پتانسیل بسیار بالایی که داشته، همواره به یکی از بازارهای هدف خودروسازان مختلف تبدیل شده است. به همین جهت خیابان‌های این کشور مملو از انواع خودروهای شرقی، اروپایی و امریکایی‌ است که رقابت در آانها حرف اول را می‌زند.

 

ارسال نظر