اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۷۵

 مالک پلاسکو در حال طراحی نقشه جدید

عابد ملکی، شهردار منطقه١٢ شهر تهران در مورد آخرین وضعیت ساخت و ساز در محل سابق پلاسکو توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش ایسنا، ملکی در مورد آخرین وضعیت ساخت ساختمانی جدید در محل پلاسکو سابق با بیان اینکه مالک این زمین با اخذ مشاوره در حال طراحی نقشه جدید برای ساخت ساختمانی در محل پلاسکو سابق است، گفت: ساخت ساختمانی در محل پلاسکو سابق تابع مقررات میراث فرهنگی به دلیل قرار گرفتن حریم درجه 2 اثر تاریخی مدرسه و کلیسای ژاندارک و در «برخیابان» دارای ارزش تاریخی (خیابان جمهوری) است و مطابق طرح تفصیلی مصوب، در پهنه کاربری‌های تجاری، اداری و خدماتی منطقه‌یی صرفا مجاز به احداث بنا به صورت 8 طبقه با حداکثر تراکم 430 درصد است. وی با اشاره به حقوق مالکانه مغازه‌داران پلاسکو و لزوم رعایت حق آنها گفت: اگر مالک بخواهد نسبت به ساخت ساختمانی بلندمرتبه و خارج از مقررات پهنه اقدام کند قطعا پرونده به کمیسیون ماده 5 ارسال خواهد شد تا نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری شود اما آنچه که مهم است اینکه مالک ساختمان تاکنون نقشه‌یی را برای تایید به شهرداری نیاورده اما قول می‌دهیم اگر نقشه طراحی و تایید شود با حداکثر همکاری و مساعدت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به صدور پروانه اقدام کنیم.

 راه‌اندازی خطوط مسافربری دریایی به آسیای میانه

 علی خدمتگزار، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: براساس توافق بنادر شمالی با کشور آذریابجان، خطوط مسافربری در دریای خزر راه‌اندازی می‌شود. به گزارش روابط عمومی بندر امیرآباد، علی خدمتگزار گفت: خطوط مسافربری ابتدا در انزلی در گیلان در حاشیه خزر راه‌اندازی و به صورت تور داخلی این مسافرپذیری در سایر بنادر حاشیه خزر انجام می‌شود. وی ادامه‌ داد: در گذشته خطوط مسافربری در بندر انزلی برقرار بود که به دلیل نبود صرفه اقتصادی برای خرید شناور تا حدودی متوقف شد و بار دیگر با موافقت سازمان بنادر و کشتیرانی با درخواست کشور آذربایجان این ارتباط برقرار می‌شود. به گفته وی، شناور مورد نیاز برای حمل مسافر از سوی آذربایجان خریداری و حمل مسافر در دریای خزر از سوی این کشور انجام می‌شود. خدمتگزار افزود: با اجرای این خطوط باید ایستگاه مجهز و گمرک برای پذیرش مسافر نیز اجرایی شود و بندر امیرآباد آمادگی لازم برای پذیرش مسافر را دارد و امکاناتش را فراهم می‌کند.  

 روسیه 17 لکوموتیو به ایران می‌فروشد

قرارداد فروش لکوموتیو‌های ساخت شرکت «سینارا» روسیه با ایران به امضا رسید. به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، آنتون زوبیخین معاون رییس شرکت خودروسازی سینارا گفت: براساس قرارداد امضا شده در سال 2018 میلادی، 17 دستگاه لکوموتیو خود را به ایران صادر می‌کنیم که بیش از 24 میلیون یورو ارزش خواهد داشت. به گفته وی، این قرارداد با استفاده از حمایت‌های مالی مرکز صادرات روسیه عملیاتی شده است. روسیه از کشورهای پیشتاز در صنایع حمل و نقل ریلی در جهان محسوب می‌شود.

 رشد ۱۱ درصدی مسافران زمینی عتبات در سال ۹۶

آمارهای جدید وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که در 3 ماهه ابتدایی امسال تعداد زائران عتبات عالیات رشدی ۱۱درصدی داشته است. به گزارش ایسنا، براساس آمارهای ارائه شده در

 3 ماهه ابتدایی سال ۹۶ بیش از ۳۲۶ هزار مسافر و زائر عتبات عالیات در 2 پایانه مرزی شلمچه و چذابه تردد کردند که این رقم رشد قابل‌توجهی نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

 

ارسال نظر