اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۶۵

 خروج خودرو از کیش به صورت موقت آزاد شد- ‌کیش| مدیرکل گمرک جزیره کیش گفت: خروج خودرو از جزیره کیش از روز چهارشنبه به سرزمین اصلی به صورت موقت و تا اطلاع بعدی آزاد اعلام شد. مهدی اقبالی افزود: پس از بررسی درخواست جمعی از ساکنان جزیره کیش مبنی بر لغو ممنوعیت قانون خروج موقت خودرو از کیش به سرزمین اصلی، پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های لازم توسط مسوولان منطقه و گمرک کیش با گمرک ایران انجام شد. او با تاکید بر اینکه خروج خودرو براساس روال سابق و طبق قانون انجام می‌گیرد، اظهار کرد: طبق بخشنامه اعلام شده، خروج خودروهای بالای دو هزار و 500 سی‌سی از جزیره ممنوع است و تنها خودروهای با حجم موتور دو هزار و 500 سی‌سی و پایین‌تر اجازه تردد خواهند داشت. جمعی از ساکنان جزیره کیش در یکی، دو ماه اخیر از مسوولان منطقه و گمرک بندر جزیره کیش خواسته بودند تا قانون ممنوعیت خروج موقت خودرو از کیش لغو شود.

 ورود نخستین قطار از همدان به ایستگاه راه ‌آهن مشهد‌- مشهد| مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: نخستین قطار در مسیر ریلی مشهد-‌ همدان صبح امروز(چهارشنبه) ساعت 9:30 با 180مسافر وارد مشهد شد و مورد استقبال قرار گرفت.محمدهادی ضیایی‌مهر اظهار کرد: این قطار در مسیر خود از شهرهای رباط‌کریم، ساوه، فامنین سپس از مسیر ریلی تهران‌- مشهد عبور می‌کند. او خاطرنشان کرد: نخستین قطار در این مسیر خانواده شهدا، امام جمعه همدان و جمعی از مسوولان استان همدان را به شهر بهشت آورد. مدیرکل راه‌آهن خراسان تصریح کرد: راه‌آهن مسیر مشهد‌- همدان هر 4روز یک بار اقدام به جابه‌جایی مسافر در این مسیر می‌کند.

 تلاش برای جهانی ماندن یزد نیازمند تعامل مسوولان است‌- یزد| مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد با اشاره به اینکه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، افتخاری برای همه ایرانیان است، گفت: تلاش برای جهانی ماندن ملزم همکاری و تعامل همه مسوولان است. رقیه دوست‌فاطمی‌ها با بیان اینکه مردم قناعت‌پیشه یزد شایسته جهانی شدن بودند، افزود: این شایستگی هم در فرهنگ و سنت و هم در معماری یزد نمایان است. مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد، معماری خشت و گلی یزد را به عنوان یکی از معیارهای شهر تاریخی نام برد و تصریح کرد: کاری که معماران یزدی انجام دادند این بوده که از همان خاکی که داشتند به خلق این آثار پرداختند. این مقام مسوول تصریح کرد: ماندگاری این بناها نشان از ابتکار و خلاقیت بوده که به تعبیر امروزی همان اقتصاد مقاومتی است.

 کاهش 44 درصدی صید کیلکا در گیلان- ‌رشت| معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان اعلام کرد: صید کیلکا در استان گیلان 44درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. ‌اکبر ایلدرم گفت: با توجه به اینکه ماهی کیلکا یکی از مهم‌ترین انواع ماهی‌های دریای خزر به شمار می‌رود 280صیاد در خزر در محدوده گیلان با 28فروند شناور به صید صنعتی کلیکا مشغول هستند. او ادامه داد: میزان کل صید ماهی استخوانی در گیلان 410تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 738تن بوده شاهد کاهش 44درصدی صید هستیم. ایلدرم ادامه داد: در سال جاری اردیبهشت و خرداد ماه صید کیلکا مثل سنوات قبل برای رسیدگی جنسی ماهیان کلیکا با هدف ایجاد فرصت برای بازسازی ذخایر این گونه آبزی طبق هماهنگی با سازمان تحقیقات و با استقبال صیادان تعطیل شد. او خاطرنشان کرد: ارزش ریالی فروش ناخالص این مقدار صید 4میلیارد و 873 میلیون ریال بوده است.

 هر ایرانی ۲۰ کیلو زباله در روز تولید می‌کند-‌کرمانشاه| مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه هر ایرانی در روز ۲۰کیلوگرم زباله تولید می‌کند بر لزوم حفاظت از محیط زیست تاکید کرد. علیرضا گودرزی در همایش یک روزه روز جهانی استفاده نکردن از کیسه‌های پلاستیکی که در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: لازم است همگی در راستای سالم‌سازی مخاطراتی که در محیط زیست با آن روبه‌رو هستیم، کوشا باشیم. او افزود: امروز صنعت به نوعی دارد ایجاد آلودگی می‌کند و در محیط زیست دخالت می‌کند و نیاز است دستگاه‌های ذی‌ربط و انجمن‌ها و تشکل‌ها به سادگی از کنار این موضوع مهم گذر نکنند.

 دستور کار قرار دادن راه‌اندازی شرکت‌های سهامی زراعی- ‌خرم آباد| مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در خرم‌آباد گفت: به دنبال راه‌اندازی شرکت‌های سهامی زراعی در کشور و استان لرستان هستیم.  حسین صفایی با اشاره به برنامه‌های شرکت کشت و صنعت لرستان گفت: برنامه‌های موثر کشت و صنعت لرستان کاملا همسو با تغییر الگوی تولید شیر در کشور است و در آینده نزدیک با این شرکت وارد همکاری عملیاتی خواهیم شد. او با بیان اینکه برنامه تعاون روستایی کشور تغییر الگوی تولید شیر از گاو به گونه‌یی از بزهای پربازده است، گفت: تولید شیر از این گونه حیوانی چندین برابر گاوهای صنعتی و حدود 7کیلو در روز است. صفایی افزود: از این پس برای رونق و ساماندهی بیشتر اشتغال روستاییان به ویژه در تولید حبوبات و صنایع بسته‌بندی، اتحادیه‌های روستایی را به صورت کیفی‌تر و موثرتر وارد کار خواهیم کرد.

 

ارسال نظر