چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۶۳

رایزنی اقتصادی استاندار گیلان در آلمان

گیلان|

11-4استاندار گیلان در دیدار با تجار و ایرانیان مقیم اروپا در فرانکفورت آلمان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان را تشریح کرد. استاندار گیلان با هماهنگی وزارت کشور و امور خارجه برای رایزنی اقتصادی به آلمان سفر کرده است.

به گزارش«تعادل» به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی که برای انجام سفری 3روزه در آلمان حضور دارد در دیدار با 50 نفر از تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی و گیلانی مقیم اروپا در فرانکفورت آلمان که با حضور سرکنسول ایران در این شهر و رییس بنیاد مستضعفان کشور برگزار شد، مهم‌ترین توانمندی‌های سرمایه‌گذاری و فرصت‌های مناسب همکاری با بخش خصوصی در گیلان را تشریح کرد. او با اشاره به رتبه نخست گیلان در بهبود فضای کسب وکار و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در 4سال گذشته گفت: این فضا و شرایط پس از برجام انگیزه‌یی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده تا حضور قوی‌تر در استان داشته باشند. استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در سفر به آلمان سرمایه‌گذاران برای حضور در بخش‌های مختلفی که استان به آن نیاز دارد، اعلام آمادگی کردند و مقرر شد در ماه‌های آینده با حضور در استان از نزدیک از بخش‌های مختلف اقتصادی گیلان بازدید کنند و در نشست‌های تخصصی تفاهمنامه‌هایی امضا شود. محمدعلی نجفی افزود: در 4بخش پسماند و زباله، پتروشیمی، نیروگاه‌های بادی و‌ آبیاری تحت فشار و قطره‌یی به جمع‌بندی خوبی رسیدیم. او خاطرنشان کرد: درخصوص پسماند که از معضلات مهم شهرهای گیلان و استان‌های شمالی است نیز شرکت‌های خصوصی آلمان اعلام آمادگی کردند تا علاوه بر سرمایه‌گذاری در استان نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند.

 

بیش از ۱۲ هزار شغل در استان گلستان ایجاد می‌شود

گلستان|

11-5رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: ایجاد ۱۲هزار و ۳۰شغل جدید در وزارت صنعت و معدن به استان و سازمان صنعت و تجارت استان گلستان ابلاغ شده است.

به گزارش تسنیم، حسینقلی قوانلو در جلسه معاونان صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت که در استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: دولت امسال برنامه‎ریزی کرده که 970هزار شغل ایجاد کند و 50 درصد این اشتغال در حوزه صنعت دیده شده و برعهده همکاران ما در صنعت، ‎معدن و تجارت گذاشته شده است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: در راستای هماهنگی لازم برای ایجاد اشتغال در کشور امروز استان گلستان میزبان نشست معاونان صنایع از 31 استان کشور است. قوانلو تاکید کرد: هدف از این گردهمایی بیان اهمیت صنعت در اشتغال پایدار و ایجاد یک هماهنگی برای اجرای برنامه‎هایی در صنعت، معدن و تجارت در کشور است.

او خاطرنشان کرد: برنامه رونق تولید و برنامه راه‎اندازی طرح‎های بالای 60 درصد واحدهای تولیدی بر عهده وزارت صنعت‎، معدن و تجارت نهاده شده و مقرر شده که 30هزارمیلیارد تومان تسهیلات بانکی برای صنایع و طرح‎های مرتبط در کشور ارائه شود. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: در این راستا برای برنامه اشتغال استان 12هزار و 30شغل جدید در وزارت صنعت به استان و سازمان صنعت و تجارت استان گلستان ابلاغ شده است. قوانلو گفت: در این همایش برای اجرای برنامه‎های رونق تولید و راه‎اندازی طرح‎ها، همفکری و هماهنگی لازم با معاون وزیر صنعت انجام می‌شود و مشکلات را بررسی می‎کنیم و امید داریم بتوانیم نواقص را رفع کنیم.

 

موافقت هیات دولت با ایجاد بازارچه مرزی «تیله کوه»

 کرمانشاه|

11-6استاندار کرمانشاه از تعیین نقشه محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین و موافقت با ایجاد بازارچه مرزی تیله کوه در نشست اخیر هیات دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، اسدالله رازانی اظهار کرد: در نشست اخیر هیات دولت به ریاست رییس‌جمهور، هیات وزیران با هدف بهبود رفاه و ارتقای معیشت مرزنشینان و محرومیت‌زدایی از مناطق مرزی و نگهداشت جمعیت در آن مناطق از طریق رونق‌بخشی به فعالیت بازارچه‌های مرزی با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ایجاد تعدادی از بازارچه‌های مشترک مرزی موافقت کرد. استاندار کرمانشاه افزود: به موجب این مصوبه، بازارچه مرزی تیله کوه واقع در استان کرمانشاه و نیز بازارچه‌های چیلات و شهابی واقع در استان ایلام دارای مرز مشترک با کشور عراق ایجاد می‌شوند. این مقام عالی استان ادامه داد: همچنین در این نشست، نقشه محدوده مناطق آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین تعیین شد. او تصریح کرد: تصویب این مصوبات ارزشمند حاصل ماه‌ها پیگیری و رایزنی‌های مستمر و گسترده مدیریت ارشد استان است و این روند پیگیری‌ها همچنان تداوم خواهد داشت. رازانی همچنین با اشاره به رأی چشمگیر مردم استان در انتخابات اخیر به روحانی افزود: بدون تردید دولت تدبیر و امید نگاهی ویژه به استان کرمانشاه دارد و با اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی از این دست شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی و نهایتا توسعه استان کرمانشاه خواهیم بود. استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان با جدیت توسعه کرمانشاه را در تمامی بخش‌ها در دستور کار دارد و با پیگیری، نظارت و برنامه‌ریزی به دنبال اجرای طرح‌های اقتصادی و عمرانی خرد و ‌کلان برای شکوفایی و پیشرفت هر چه بیشتر استان است.

 

قزوین ظرفیت‌های گردشگری خوبی برای توسعه روابط با اوکراین دارد

قزوین|

11-7سفیر اوکراین در ایران گفت: قزوین با داشتن ظرفیت‌های گردشگری و صنعتی مناسب می‌تواند در توسعه روابط مورد توجه سرمایه‌گذاران اوکراین قرار گیرد.

به گزارش مهر، سرگئی بوردیلاک دیروز در جلسه هم‌اندیشی بررسی توانمندی‌های اقتصادی استان قزوین که در سالن باغستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قزوین دارای ظرفیت‌های خوبی است که با شناسایی آنها می‌توانیم برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها اقدام کنیم. او افزود: سال گذشته حجم تجاری اوکراین با بازرگانان شما ۳۵درصد و امسال ۹۰درصد رشد داشته که این روند قابل توجه است و می‌تواند باز هم بیشتر شود. سفیر اوکراین در ایران گفت: برای تولید مواد غذایی آماده سرمایه‌گذاری در استان قزوین هستیم که باید با شناسایی ظرفیت‌های دو جانبه برای اجرایی شدن طرح‌ها اقدام کنیم. او بیان کرد: همچنین با توجه به کاهش روابط کشورمان با روسیه بسیار علاقه‌مند هستیم تا ایران در این بخش جایگزین روسیه شود و آماده توسعه روابط اقتصادی و تامین انرژی از ایران هستیم. بوردیلاک اظهار کرد: قزوین شهر زیبایی است و حتما می‌توانیم گردشگران اوکراینی را برای دیدن این آثار تاریخی به این منطقه بیاوریم و باور داریم که برای همه جذاب خواهد بود. سفیر اوکراین در ادامه تبادل فرهنگی و دانشجو و فعالیت‌های کشاورزی را از دیگر ظرفیت‌های موجود دانست و اظهار کرد: با صادرات دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی به ایران و ازجمله استان قزوین و نیز واردات کالاهایی مانند خشکبار و کشمش از استان قزوین آمادگی داریم. او بیان کرد: ایران بازار بزرگی در منطقه دارد که می‌تواند برای سرمایه‌گذاری مشترک مورد توجه قرار گیرد و ما نیز چشم‌انداز خوبی برای روابط تجاری و اقتصادی دو جانبه پیش‌بینی ‌می‌کنیم.

 

ارسال نظر