اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۷۴۳

 ۲۷نفر مرتبط با داعش در خراسان‌رضوی دستگیر شدند

مشهد| معاون دادستان مشهد مقدس از دستگیری تعداد ۲۷ نفر مرتبط با گروهک داعش در خراسان رضوی خبر داد. قاضی حسن حیدری معاون دادستان مشهد مقدس گفت: تعداد اعضای دستگیر شده مرتبط با داعش در خراسان رضوی به 27 نفر رسیده است. معاون دادستان مشهد مقدس گفت: با پیگیری سربازان گمنام امام زمان(عج) و ردزنی‌های انجام شده سرنخ‌های جدیدی از افراد وابسته به این گروهک تروریستی در شهرهای خراسان رضوی کشف شد و با صدور نیابت قضایی این افراد نیز دستگیر و تعداد کل دستگیرشدگان به 27 نفر رسید.

 آمادگی باکو برای ایجاد شرکت مشترک حمل و نقل

تبریز| استاندار آذربایجان شرقی گفت: جمهوری آذربایجان برای ایجاد شرکت مشترک حمل و نقل جاده‌یی در این استان اعلام آمادگی کرده است. اسماعیل جبارزاده دیروز در دیدار رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی افزود: در سفر اخیر سفیر جمهوری آذربایجان در ایران به این استان در خصوص ایجاد شرکت مشترک حمل ونقل جاده‌یی اعلام آمادگی کرد. او ادامه داد: همچنین یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ کشور ترکیه برای سرمایه‌گذاری در بخش حمل ونقل آذربایجان‌شرقی ابراز تمایل کرده است. ما هم از سرمایه‌گذاران در بخش نوسازی ناوگان و راه‌اندازی شرکت‌های بزرگ حمل ونقل حمایت می‌کنیم.

 ضرورت تدوین سند ملی ریزگردها در کشور

یزد| رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی یزد با اشاره به ظرفیت‌های استان در راستای مقابله با ریزگردها گفت: تدوین سندملی ریزگردها با مشارکت شورای بسیج مهندسین، منابع طبیعی و محیط زیست در کشور ضروری است. محمدعلی میرعلی با اشاره به حساسیت بحث ریزگردها و فرسایش بادی که از قدیم در استان یزد وجود داشته و دارد، افزود: بحث ریزگردها، رخدادی فرامنطقه‌یی است که نقش مهمی در سلامت انسان‌ها و محیط زیست ایفا می‌کند. او استان یزد را از جمله استان‌هایی با ظرفیت بالای علمی و اجرایی در بحث مقابله با ریزگردها دانست و بیان کرد: بحث مقابله با ریزگردها و بیابان‌زدایی در استان یزد دارای سابقه‌یی دیرینه است.

 ۱۰میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در اردبیل پرداخت شد

اردبیل| معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال بانک‌های عامل بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۳۰میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت کردند. جهانبخش نژادجواد دیروز در جلسه بررسی اشتغال مددجویان استان اردبیل اظهار داشت: امسال بانک‌های عامل بیش از 10میلیارد و 230میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت کرده‌اند که از طریق تسهیلات پرداختی بانک‌های عامل زمینه اشتغال 95نفر از مددجویان فراهم شده است. او با بیان اینکه بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات به مددجویان تحت حمایت با کمیته امداد همکاری بسیار خوبی دارند، تصریح کرد: با افزایش همکاری‌ها می‌توانیم برای مددجویان مستعد اشتغال و فرصت‌های شغلی مناسبی ایجاد کنیم تا آنان به سمت خوداتکایی سوق پیدا کنند.

 اجرای طرح آمارگیری گردشگری برای توسعه گردشگری

زنجان| معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: طرح آمارگیری گردشگری با هدف توسعه گردشگری اجرا می‌شود. «حسین امیدمقدم» اظهار کرد: مرکز آمار ایران به عنوان متولی اصلی تامین آمارهای مورد نیاز برنامه‌ریزان، طرح‌های آماری ویژه‌یی را انجام می‌دهد که یکی از این طرح‌ها طرح آمارگیری از گردشگران ملی است. این مسوول با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری خاطرنشان کرد: اهمیت صنعت گردشگری در شکوفایی اقتصادی ایجاب می‌کند تا نظام آماری منسجم و پویایی در این بخش استقرار یافته تولید شود و انتشار آمار و اطلاعات مورد نیاز برنامه‌ریزان در دستور کار قرار گیرد.

 شناسایی 750شناور غیرمجاز صیادی

ساری| مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به شناسایی 750 شناور غیرمجاز صیادی در سواحل مازندران گفت: بیشتر این صیادان دام‌های خود را شبانه با هدف صید ماهیان خاویاری در پهنه خزر پهن می‌کنند. حسینعلی رستمی دیروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت مبارزه با قاچاق کالای مازندران افزود: 70فروند از قایق‌ها و شناورهای صیادی ماهیان خاویاری دارای مجوز هستند که زمان ورود، خروج و نحوه فعالیت آنان در دریا بر اساس دستورالعمل مشخص و تحت نظارت است. او با اشاره به اینکه شناورهای غیرمجاز فاقد پلاک و هویت هستند، اظهار داشت: سازمان کشتیرانی، دریابانی و یگان حفاظت شیلات باید با هماهنگی نسبت به برخورد جدی فعالیت صیادان غیرمجاز اقدام کنند.  

 آسیب گرمای شدید به محصولات کشاورزی

دزفول| مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول گفت: گرمای بی‌سابقه هوا به محصولات کشاورزی، مرکبات و تولیدات گل این شهرستان آسیب می‌رساند و روی کیفیت آنها اثرگذار است. احمد زارعی اظهار کرد: امسال در این موقع از سال شاهد گرمای بیش از حد هوا در شهرستان دزفول هستیم که این مساله روی رشد محصولات کشت‌شده کشاورزان اثرگذار است. مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول در خصوص بحث تامین آب کشت تابستانه این شهرستان عنوان کرد: آب موردنیاز کشت تابستانه کشاورزان دزفول بر اساس هماهنگی‌های انجام‌ شده میان سازمان جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق تامین شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

ارسال نظر