از منطقه

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۷۲۵

عربستان میزبان نشست گروه 20 در 2020

عربستان‌سعودی میزبان نشست سران گروه 20 در سال 2020 میلادی خواهد بود. عربستان در شرایطی میزبانی نشست گروه 20 را برعهده گرفته که هزینه‌های سرسام‌آور جنگ یمن برای عربستان، ریاض را به ریاضت اقتصادی و اخراج کارگران خارجی واداشته است. به گزارش ایرنا، عربستان در ماه‌های اخیر با افزایش مالیات‌ها به‌دنبال کاهش کسری بودجه خود است به‌طوری که هم‌اکنون هر شرکتی که کارگر خارجی بیشتری دارد، به‌ازای هر کارگر مازاد ماهانه 200 ریال به دولت عربستان جریمه می‌دهد و قرار است طی سال آینده و تا سال 2020 سالانه 200 ریال به این جریمه افزوده شود و عملا این رقم به 800 ریال افزایش یابد.

خانه‌تکانی در حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه

رسانه‌های ترکیه از خانه‌تکانی گسترده رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری این کشور در حزب عدالت و توسعه خبر داده و اعلام کردند حدود 60درصد کادر تشکیلاتی این حزب دچار تغییر خواهد شد. به گزارش روزنامه کنت، اردوغان که ریاست حزب را دوباره به دست گرفته دستور تغییر 60درصد کادر تشکیلات حزب خود را صادر کرده و در روزهای آینده احتمال تغییرات گسترده در این تشکیلات سیاسی محتمل است. منابع وابسته به حزب حاکم ترکیه، این تغییرات گسترده در درون حزب را به‌دلیل خستگی و فرسودگی کادر کنونی اعلام کرده و گفته‌اند به‌زودی باید پرچم حزب به افراد پویا و جوانی تحویل داده شود که بتوانند طراوت را دوباره به حزب بازگردانند. اردوغان در پی اجرای مفاد همه‌پرسی تغییرات و اصلاح قانون اساسی ترکیه یک ماه و نیم پیش در جریان سومین کنگره فوق‌العاده حزب عدالت و توسعه ترکیه (آ.ک.پ) بار دیگر به‌عنوان رهبر این حزب انتخاب شد. حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی ترکیه در سال 2015 با کسب بیش از 315 کرسی از 550 کرسی پارلمان توانست به تنهایی دولت را تشکیل دهد.

امضای قرارداد گذرگاه در مسیر سالنگ افغانستان

افغانستان قرارداد طرح تونل جدید بزرگراه سالنگ را با یک شرکت استرالیایی به ارزش 19.6میلیون دلار امضا کرد. به گزارش بی‌بی‌سی، بزرگراه سالنگ ولایت‌های شمال افغانستان را به کابل، پایتخت وصل می‌کند. این قرارداد شنبه با حضور عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان امضا شد. براساس این قرارداد که توسط بانک توسعه آسیایی و ژاپن حمایت می‌شود، شرکت استرالیایی گزینه‌های مناسبی را برای دولت افغانستان جهت بازسازی تونل کنونی، ساخت یک تونل جدید و راه‌های بدیل سالنگ تشخیص خواهد داد. رییس بانک توسعه آسیایی گفته بازسازی جاده سالنگ

نه تنها برای اقتصاد و ترانزیت افغانستان که برای حمل و نقل و ترانزیت تمام منطقه اهمیت دارد. این جاده آسیای مرکزی را به جنوب آسیا وصل می‌کند.

 

 

ارسال نظر