چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۷۰۳

آقای روحانی تیمت را محکم ببند

02-2نماینده شیراز در مجلس، گفت: آقای روحانی تیمت را محکم ببند، مردم با حضور مسوولانه در تمام برهه‌ها به جمهوریت نظام مصونیت بخشیدند و اکنون منتظر جواب رییس‌جمهور هستند و همه نگاه‌ها معطوف به راستی‌آزمایی وعده‌های داده شده و پیمان منعقده است و این درحالی است که هیچ عذری در مقیاس کار بزرگی که ملت در 29 اردیبهشت به نمایش گذاشتند که باعث کم‌فروشی و ارزان‌فروشی به آنها باشد، پذیرفته نیست.

به گزارش خانه ملت، بهرام پارسایی نماینده شیراز در مجلس در نشست علنی روز گذشته در نطق میان‌دستور، گفت: انتخابات و مشارکت بالای مردم علاوه بر حمایت از نظام، صحنه رقابت جریان‌های ریشه‌دار سیاسی بوده که در عین رقابت همه باید به نتیجه آن احترام گذاشته و از دوقطبی کردن جامعه پس از انتخابات بپرهیزیم. وی افزود: آقای روحانی 24 میلیون رای به عملکرد شما در حوزه سیاسی، روابط خارجی، موفقیت برجام، برداشتن تحریم‌ها، بازگرداندن عزت مردم و رای به حوزه سلامت و رای به حوزه اقتصاد و کنترل تورم بود و بدون شک رای به شعارهای انتخاباتی شما که از امید به رونق اقتصادی و تعامل با دنیا و برداشتن باقی تحریم‌ها، اشتغال و تولید، حقوق شهروندی و از خاتمی و آزادی گفتید، بوده است.

 

روسیه، ایران و ترکیه گام‌ بعدی حل بحران سوریه را بر می‌دارند

02-3رییس‌جمهوری روسیه با تاکید بر ادامه همکاری این کشور، ایران و ترکیه به‌عنوان بانیان مذاکرات سوری-سوری در آستانه پایتخت قزاقستان، گفت: مسکو، تهران و آنکارا با ادامه مشارکت سه‌جانبه خود، گام‌های بعدی حل بحران سوریه را بر می‌دارند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران 20 کشور صنعتی در هامبورگ آلمان که دیروز (شنبه) پایان یافت، گفت: با تکیه و کاربرد تجربه مثبت به دست آمده و اتکا بر حسن‌نیت ایران و ترکیه و البته دولت بشار اسد در سوریه، می‌توانیم گام‌های بعدی را برای حل مسائل این کشور‌ برداریم.

وی گفت: در شرایط کنونی باید درمورد مرزهای مشخص مناطق امن در سوریه و مساله تامین امنیت این مناطق به توافق برسیم. این کاری پرزحمت و حتی در نگاه نخست کسل‌کننده‌یی است، اما اقدام بسیار مهم و پرمسوولیتی محسوب می‌شود.

پوتین ادامه داد: تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه مهم‌ترین نکته این طرح محسوب می‌شود که در اسناد مربوط به تشکیل منطقه امن در جنوب این کشور تا مرز اردن و بلندی‌های جولان هم قید شده است تا این محدوده الگویی برای مناطق کاهش تنش شود و با یکدیگر و دولت مرکزی در دمشق همکاری کنند.

 

وزرایی انتخاب شوند که هزینه‌ حمایت از دولت را داده باشند

02-4یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتخاب اعضای کابینه دوازدهم باید با خواست و علاقه مردم که موجب راهیابی مجدد رییس‌جمهور به پاستور شد ارتباط مستقیم داشته باشد. محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تغییر در کابینه یازدهم یکی از خواسته‌های رای‌دهندگان در انتخابات اخیر بود، اظهار کرد: موانعی هم که در دولت اول روحانی پیش پا بود این دوره وجود ندارد، مجلسی که با دولت همراه نبود و حتی در تقابل با دولت بود امروز به یک مجلس همراه دولت تبدیل شده است. او در ادامه افزود: تغییراتی هم که پس از انتخابات شوراها در ترکیب اعضای شورای کلان‌شهرها رخ داد بیانگر نوع رویکرد مردم به برنامه‌های دولت است. به نظر نمی‌رسد این‌بار ملاحظاتی از قبیل همراه نبودن مجلس یا عدم همراهی فضای عمومی یا رسانه‌یی در چینش کابینه وجود داشته باشد. این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی همچنین خاطرنشان کرد: در دولت اول روحانی که پس از 8سال دولت دراختیار جریان اصلاح‌طلبی و اعتدالی قرار گرفت شاید انتخاب مدیران و وزرای باسابقه لازم و درست بود اما الان پس از چهار سال که فرصت ارزیابی از عملکردها وجود دارد، باید کابینه‌یی جوان‌تر و با میانگین سنی حداقل 50 تا 55سال شکل بگیرد. البته حضور زنان در کابینه هم یکی از نیازهایی است که باید به آن توجه شود.

 

معادلات جدید استراتژیک بین ایران، عربستان و امریکا

02-5نشست سانفرانسیسکو با موضوع «بررسی معادلات جدید استراتژیک بین ایران، عربستان و امریکا» برگزار شد.

سیدحسین موسویان پژوهشگر ارشد دانشگاه پرینستون امریکا، در تشریح مناسبات ارتباطی ایران و عربستان گفت: «دولت آقای روحانی از ابتدای کارش در سال 2013 (1392)، عربستان را به گفت‌وگو دعوت کرده است. امریکا و روسیه و اروپا همه تلاش کردند عربستان دعوت ایران برای گفت‌وگو را بپذیرد اما ریاض مخالفت کرد. محمد بن سلمان وزیر دفاع و ولیعهد کنونی، شاه واقعی در عربستان است. اولا: او گفت دیپلماسی و گفت‌وگو با ایران بی‌فایده است زیرا دولت ایران شیعه است! ثانیا: او علنا هرگونه گفت‌وگو با ایران درمورد مسائل منطقه را رد کرد، ثالثا: و بدتر از همه اینکه رسما اعلام کرد که جنگ را به داخل ایران می‌کشاند و چند روز بعد داعش در تهران عملیات تروریستی انجام داد. موسویان در ادامه تاکید کرد: «آقای ظریف تقریبا مرتب و مکرر عربستان و شورای همکاری خلیج‌فارس را به تشکیل یک مجمعی برای گفت‌وگو دعوت کرده تا طرفین درباره همه نگرانی‌های خود گفت‌وگو کنند. این عربستان است که از ابتدا مخالفت کرده است. کویت و عمان و قطر موافقند. بحرین هم که متاسفانه عملا تبدیل به یک استان عربستان شده و استقلالی ندارد. آقای جان کری خیلی تلاش کرد اما سعودی‌ها رد کردند. این واقعیت برای امریکایی‌ها هم به خوبی روشن است که سعودی‌ها مخالف گفت‌وگو هستند.»

 

ارسال نظر