اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۶۴
اخبار

ورود ۲۱ قلم محصول فناوری اطلاعات ممنوع شد

 مهر| معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ممنوعیت ورود ۲۱ قلم کالا و تجهیزات مرتبط با فناوری اطلاعات به کشور خبر داد و گفت: اپراتورهای ارتباطی ملزم به استفاده از محصولات مشابه داخلی شدند. برات قنبری با بیان اینکه پیوست تجهیزات فناوری اطلاعات از سوی معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات به اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات در این بخش، ابلاغ شده است، اظهار داشت: مطابق با این دستورالعمل، شرایط و ضوابطی برای خرید محصولات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات درنظر گرفته شده است.

وی گفت: براین اساس، طرح‌های عمده و محصولات خریداری شده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از این پس باید دارای پیوست فناوری باشند. به این معنی که در پروژه‌های ملی باید از اقلام و محصولات تولید داخل استفاده شود.

قنبری با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در کشور برای استفاده از تولیدات داخلی، اضافه کرد: با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که حدود ۲۱ قلم از کالاها و تجهیزات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور تولید می‌شود. از این‌رو مطابق با پیوست فناوری اطلاعات، ورود این کالاها را به کشور ممنوع یا محدود کردیم. معاون برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات ادامه داد: این اقلام توسط شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان در کشور تولید شده و مربوط به اقلام کامپیوتری از جمله حافظه‌های کامیپوتری، تجهیزات موبایل و ارتباطات سیار و تجهیزات مرتبط با شبکه می‌شود. وی هدف از ابلاغ این آیین‌نامه را استفاده از توان داخلی و ملی برای پروژه‌های بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد.

مایکروسافت ۳۰۰۰ کارمند خود را اخراج می‌کند

وی تری| شرکت مایکروسافت بیش از ۳۰۰۰ کارمند خود را اخراج می‌کند که بیشتر آنان در خارج از امریکا و در بخش فروش و بازاریابی کار می‌کنند.

 این افراد حدود 10 درصد از نیروهای فروش شرکت مایکروسافت را به خود اختصاص می‌دهند. این شرکت در چند سال اخیر بارها تعدادی از کارکنان خود را برای کاهش هزینه‌ها یا سازماندهی مجدد شرکت اخراج کرده است.

سخنگوی شرکت مایکروسافت با تایید خبر این اخراج‌ها تاکید کرده که هدف از این اقدامات ارتقای خدمات ارائه شده به مشتریان و شرکای این شرکت است. به گفته وی قرار است افراد اخراجی به تدریج از این موضوع مطلع شوند. عملیاتی شدن این تصمیم تا قبل از آغاز ماه جولای که مصادف با آغاز سال مالی تازه مایکروسافت است، صورت می‌گیرد. همچنین گفته می‌شود ممکن است برخی واحدهای سازمانی مایکروسافت نیز در یکدیگر ادغام شوند. مایکروسافت تحولات یاد شده را یکی از مهم‌ترین تغییرات در حوزه فروش و بازاریابی این شرکت توصیف کرده است. مایکروسافت در سال 2016 در مجموع 2850 نفر از کارمندان خود را اخراج کرده بود که 900 نفر از آنها در بخش فروش شاغل بودند.

تعلیق ذخیره‌سازی داده‌های اینترنتی مشترکان در روسیه

ودوموستی| دولت روسیه در نظر دارد تا اجرای قانون ذخیره‌سازی داده‌های مشترکان تلفن همراه و اینترنت را به مدت پنج سال تعلیق کند.

این برنامه دولتی که به «قانون یارووایا» شهرت دارد، قرار بود تا از اول جولای ۲۰۱۸ میلادی در سراسر روسیه آغاز شود اما اپراتورهای مخابراتی روسیه اعلام کرده‌اند که هزینه و منابع کافی جهت تحقق آن را ندارند. از این رو آنتون بلیاکوف، نماینده شورای فدراسیون روسیه و اولگ شین نماینده دوما، پیش‌نویس تعلیق این قانون را برای پنج سال ارائه دادند که با نظر مثبت دولت روسیه در حال بررسی است.

با این حال سازمان امنیت روسیه با این پیشنهاد به‌شدت مخالفت کرده است. برخی گمانه‌زنی‌ها از آن حکایت دارد که با موافقت دولت «قانون یارووایا» می‌تواند مرحله به مرحله به اجرا درآید.

مقامات امنیتی روسیه معتقدند که کنترل و ذخیره‌سازی تمامی داده‌های اینترنتی مشترکان برای مقابله با اقدامات تروریستی لازم و ضروری است.

حذف بی‌دلیل حساب‌های کاربری «اینستاگرام»

دیلی‌میل| اختلالی در اینستاگرام سبب شده حساب‌های کاربری افراد بدون هیچ دلیلی حذف شوند. اختلالی در سیستم اینستاگرام سبب شده حساب‌های کاربری افراد در سراسر جهان بدون هیچ دلیلی حذف شوند. کاربران با پیام «مشکل» در صفحه اینستاگرام خود روبرو می‌شوند. در این پیام نوشته شده: حساب کاربری شما به دلیل نقض قوانین ما غیرفعال شده است. اینستاگرم اعلام کرده مشغول حل این مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن است.

 این درحالی است که برخی افراد در توییتر نیز به مشکل اینستاگرام اشاره کرده‌اند.

 

ارسال نظر