از منطقه

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۵۳

پرداخت 3 میلیون دلار جریمه برای فروش عتیقه‌های عراق وزارت دادگستری امریکا اعلام کرده، مجموعه عتیقه‌فروشی‌های «هابی‌لابی» به خاطر فروش هزاران قطعه عتیقه قاچاق شده از عراق به پرداخت ۳میلیون دلار جریمه محکوم شده است. به گزارش سی‌ان‌ان، این مجموعه بزرگ عتیقه که شامل هزاران کتیبه و کوزه‌های سفالی متعلق به عراق بوده در بسته‌بندی‌های مخصوص از طریق اردن و اسراییل به ایالت اوکلاهما در امریکا رسیده است. مقامات قضایی امریکا می‌گویند از ۲۰۰۳ یعنی زمان حمله ائتلاف تحت رهبری امریکا به عراق همواره در مورد خطر قاچاق آثار باستانی این کشور و مجازات‌های سنگین آن هشدار داده بودند. شرکت هابی‌لابی مدعی است که تاکنون به طور غیرمستقیم مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار برای خرید ۵۵۰۰ قطعه از این عتیقه‌ها به قاچاقچیان پرداخته است.

کشف مخفیگاه بزرگ طالبان در افغانستان

یک مخفی‌گاه بزرگ تسلیحات گروه طالبان در ولایت لوگر افغانستان کشف شد. به گزارش خبرگزاری جمهور، پلیس افغانستان در ولسوالی «خروار» ولایت لوگر در عملیاتی ویژه یک مرکز بزرگ نگهداری تسلیحات نظامی طالبان را کشف کرد. از این مخفی‌گاه مقدار زیادی تجهیزات جنگی به دست آمده است. سال پیش نیز دو مخفی‌گاه بزرگ طالبان در ولایت لوگر افغانستان کشف و ضبط شده بود. گفته شده بود این گروه قصد داشتند با استفاده از این سلاح و مهمات حملاتی را در ولایت لوگر انجام دهند.

بارزانی: از همه‌ پرسی استقلال صرف‌‌نظر نمی‌کنیم

مسعود بارزانی در گفت‌وگو با رویترز گفته، تلاش‌ها برای ایجاد کشور مستقل کردستان برگشت‌ناپذیر است. البته رییس اقلیم کردستان عراق تاکید کرده برای برگزاری همه‌پرسی استقلال ترجیح می‌دهد با مقامات عراقی گفت‌وگو و از هر گونه تنش و بحران و درگیری پرهیز کند. او اعلام کرده، تاریخ ۲۵سپتامبر که برای همه‌پرسی استقلال تعیین شده، می‌تواند تغییر کند اما خواست برگزاری همه‌پرسی به قوت خود باقی می‌ماند. مسعود بارزانی همچنین گفت که برای رسیدن به یک توافق منطقه‌یی به فاصله کوتاهی پس از برگزاری همه‌پرسی، مذاکرات با دولت عراق و کشورهای همسایه و قدرت‌های جهانی آغاز خواهد شد.

بازداشت مقام پاکستانی به اتهام آزار زن افغان

یکی از مسوولان اداره تحقیقات فدرال پاکستان به اتهام آزار یک زن افغان در میدان‌ هوایی اسلام‌آباد بازداشت شده است. به گزارش شفقنا، زن افغان که با خواهرش از افغانستان به فرودگاه اسلام‌آباد رسیده بود به دلیل نداشتن شماره تلفن هتل محل سکونتشان بازداشت شدند و در زمان بازداشت مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. پلیس پاکستان گفته، تصاویر دوربین‌های امنیتی اظهارات این زن افغان را تایید می‌کند. گفته شده این مقام پاکستانی از شغلش تعلیق و بازداشت شده است و سفارت افغانستان در پاکستان خواهان مجازات وی شده است. نثار علی خان وزیر کشور پاکستان دستور تحقیق درباره پرونده این فرد را صادر کرده است.

 

ارسال نظر