امضای پیش‌نویس قرارداد برقی شدن راه‌آهن تهران- مشهد

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۵۹۹

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره روند پیشرفت خطوط ریلی کشور گفت: پیش‌نویس برقی کردن راه‌آهن تهران–مشهد امضا شده و تا دو هفته آینده قرارداد آن نهایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمد‌زاده افزود: مدیران ریلی و دست‌اندرکاران این صنعت باید بهره‌وری را در اولویت برنامه و سیاست‌های خود قرار دهند و این موضوع نیاز به اراده‌یی قوی دارد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: باتوجه به افزایش جابه‌جایی بار در کشور نیازمند ارتقای خدمات مسافری در بخش ریلی هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: توجه به قطارهای مسافری، ارتقای خدمات ایستگاهی، ناوگان و مساله نظم و انضباط قطارهای مسافری در زمان اوج استفاده، یک اولویت مهم و اصلی است. وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های عمرانی نباید حرکت رو به رشد راه‌آهن را در بخش مسافر متوقف کند، بیان کرد: ارتقای کیفیت قطارها باید سرلوحه برنامه‌های شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری قرار گیرد. محمدزاده به موضوع حمل بار از کشورهای هند و آسیایی اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم در کریدورهای شمال و جنوب و حمل بارهایی که از هند و کشورهای آسیای جنوب شرقی و اروپا که یکی از مسیرهای عبوری آنان ایران است، راه‌آهن را وارد کنیم، می‌توانیم حرفی برای گفتن بین کشورهای منطقه و کسب درآمدهای بالا داشته باشیم. وی بیان کرد: در کنار افزایش هزینه‌ها باید درآمد ریلی را گسترش داد، زیرا راه‌آهن یک بنگاه اقتصادی است و هر عملیاتی که منجر به کسب درآمد شود

به نفع راه‌آهن است. مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به هدف‌گذاری راه‌آهن برای دستیابی به حمل 62 میلیون تن بار در سال 96، گفت: چنانچه نتوانیم به این رقم در حوزه حمل‌ونقل دست یابیم به‌طور حتم بودجه موردنظر راه‌آهن در سال‌های آینده محقق نمی‌شود.

 راه‌آهن چابهار-زاهدان به پیشرفت ۱۸ درصدی رسید

وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۱۸ درصدی راه‌آهن چابهار-زاهدان خبر داد و گفت: ۱۰۰۰ کیلومتر راه‌ روستایی در استان سیستان‌وبلوچستان در دست اجراست که باتوجه به گستردگی این منطقه و پراکندگی روستاها نیاز ساخت راه‌های روستایی در استان به‌شدت احساس می‌شود.

به گزارش تسنیم، عباس آخوندی در جریان بازدید از زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: تمام حوزه‌های حمل‌ونقلی در استان رشد خوبی داشته و سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری در تمام بخش‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت بندر چابهار از 2.5 به 8.5میلیون تن اظهار کرد: تلاش داریم راه‌آهن استان را از چابهار به سمت زاهدان، زابل و بیرجند ادامه دهیم که خوشبختانه تاکنون 18درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آخوندی ادامه داد: در بخش حمل‌ونقل هوایی هم شاهد توسعه فرودگاه زاهدان، بازسازی فرودگاه ایرانشهر و همچنین صدور مجوز ساخت فرودگاه چابهار در این مدت بودیم که تلاش داریم هرچه سریع‌تر اقدامات لازم جهت اقدامات پیمانکار برای پروژه مذکور را انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم تاکید کرد: باید سعی کنیم پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را از سویی با افغانستان، پاکستان، شبه‌قاره هند و همچنین از سویی دیگر با اقیانوس هند و دریای عمان به‌صورت فرامنطقه‌یی پیش ببریم.

 

ارسال نظر