ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۱۲۶

 تکلیف پروازهای نجف امروز مشخص می‌شود

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری استمرار پرواز ایرلاین‌های ایرانی به نجف را منوط به برگزاری جلسه مشترک مسوولان ایرانی و عراقی در روز شنبه دانست.

رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه در جلسه یاد شده مسوولان سازمان هواپیمایی کشوری، مدیران ایرلاین‌های داخلی و مسوولان فرودگاه نجف حضور دارند، افزود: در صورتی که طرف عراقی در درخواست‌های خود مبنی بر اخذ عوارض فرودگاهی بالا تجدیدنظر کنند، درباره استمرار پرواز ایرلاین‌های ایرانی به نجف تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: تصمیم ایرلاین‌های ایرانی مبنی بر قطع پروازها از 10 تیرماه به مقصد نجف ناشی از افزایش بی‌رویه عوارض گمرکی و هزینه‌های هندلینگ فرودگاه مذکور بوده که این موضوع توسط سازمان هواپیمایی کشوری در دست پیگیری است.

 BRT به جاده مخصوص می‎رود

مدیرکل دفتر ارزیابی اقتصادی و مدیریت بهره‌وری وزارت راه و شهرسازی از انتخاب جاده مخصوص تهران-کرج به‌عنوان محل راه‌اندازی سامانه اتوبوس‌های تندرو BRT حومه‌یی خبر داد. به گزارش تسنیم، سید محمدمهدی میرزایی با اشاره به مطالعات انجام‌ شده روی طرح راه‌اندازی BRT حومه‌یی در حد فاصل دو کلان‌شهر تهران و کرج اظهار کرد: BRT تا این لحظه فقط در حمل‌ونقل درون‌شهری به چشم می‌خورد که نمونه بارز آن سامانه اتوبوس تندرو کلان‌شهر تهران در قالب

 10 خط می‌شود. باتوجه به خروجی موفقیت‌آمیز سامانه اتوبوس‌های تندرو در کلان‌شهرها، این سامانه قابلیت ارائه سرویس در خارج شهرها را نیز می‌تواند داشته باشد.

مدیرکل دفتر ارزیابی اقتصادی و مدیریت بهره‌وری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به چگونگی طرح موضوع در معاونت حمل‌و‌نقل گفت: با مشاهده عملکرد مثبت BRT حومه‌یی در شهر استانبول ترکیه به طول 52 کیلومتر و شهر بوگوتا در کلمبیا به طول 113 کیلومتر و همچنین عدم توانایی سامانه‌های حمل‌ونقلی موجود حدفاصل دو کلان‌شهر تهران و کرج برای ارائه این طرح مزید بر علت شد.

 

ارسال نظر