رفاه

۱۳۹۶/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۹۶۶

توقف پروژه جاده گرمسار به فیروزکوه

ایسنا| رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه ارزیابی زیست‌محیطی راه گرمسار به فیروزکوه هنوز انجام نشده است، از توقف پروژه احداث این جاده خبر داد. محمد فریدی گفت: از آنجایی که راه گرمسار به فیروزکوه از دو منطقه شکار ممنوع «کوه سفید دماوند» و «کاوه ده فیروزکوه» عبور می‌کند، لازم است که ارزیابی زیست محیطی انجام شود. اداره راه و شهرسازی استان تهران مشاورانی گرفته است تا با همراهی آنان این ارزیابی را انجام دهند و در حال حاضر در مرحله انجام مطالعات لازم هستند ولی ارزیابی هنوز تکمیل نشده و به تایید ما نرسیده است. او ادامه داد: ارزیابی زیست‌محیطی باید قبل از شروع پروژه انجام می‌شد، نه پس از انجام ۵۰ درصد از پروژه. در حال حاضر پروژه متوقف است و تا زمانی‌که اصلاحات لازم انجام و اعمال نشود، مجوز ادامه کار از طرف ما صادر نخواهد شد. او افزود: متاسفانه نیمی از پروژه در حد زیرسازی انجام شده است. زمانی که این پروژه در دولت دهم شروع به کار کرد، من مدیر این اداره نبودم و اطلاع ندارم که در ابتدا چه اتفاقی افتاد که اجازه انجام این پروژه داده شد. در دولت دهم اداره کل محیط زیست نمی‌توانست از پروژه‌های عمرانی دولت به دلیل آسیب رساندن به محیط زیست جلوگیری کند، ولی در دولت آقای روحانی به این مسائل اهمیت داده می‌شود و محیط زیست حق اعمال نظر دارد.

 

در برخی ‌مناطق خوز‌ستان آب ‌استحمام هم نداریم

ایلنا| استاندار خوزستان آب شرب را یکی از مهم‌ترین مشکلات مناطق مختلف اهواز عنوان کرد و گفت: متاسفانه در برخی مناطق آب مورد نیاز برای استحمام وجود ندارد و وظیفه داریم که حداقل امکانات را برای مردم تامین کنیم.

غلامرضا شریعتی ادامه داد: روز جمعه از روستاهای مختلف اهواز بازدید و از نزدیک مشکلات این مناطق را در زمینه آب شرب و کشاورزی بررسی کردیم.

او افزود: در بالادست آب به وفور وجود دارد، اما وقتی آب به انتها، یعنی پایین دست، می‌رسد چیزی برای آنها باقی نمی‌ماند. این موضوع البته به صورت جدی‌تر مانند اتفاقی است که در حوزه مارون و زهره با آن مواجه هستیم. شریعتی گفت: موضوع آب در طول دو سال آینده به یکی از مشکلات اصلی تبدیل می‌شود و ضرورت دارد در این زمینه مدیریت لازم به کار گرفته شود. در راستای ساماندهی سردهنه‌ها اگر به 1.5میلیارد تومان اعتبار احتیاج است و با این میزان اعتبار مشکلات مرتفع می‌شوند نباید از صرف این میزان هزینه دریغ کرد و باید نظم‌بندی شده اقدامات لازم را برای سهمیه‌بندی انجام و کشاورزان بالادستی نیز به سهم خود قانع و وارد نظام نوبتی شوند.

 

معلولان بیشترین مشکل را با ورودی معابر دارند

ایرنا| رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس اطلاعات به دست آمده از سامانه اطلاع‌رسانی مناسب‌سازی موسوم به سامانه معبر، عمده‌ترین مشکل افراد دارای معلولیت، مربوط به رمپ‌های ورودی معابر، ورودی ساختمان‌ها و همچنین سرویس‌های بهداشتی است. انوشیروان محسنی بندپی ادامه داد: بسیاری از مشکلات حوزه مناسب‌سازی معلولان به پول و اعتبار نیاز ندارد، بلکه با یک نگاه مدیریتی و با هزینه کمی می‌توان اغلب آنها را برطرف کرد تا شرایط حضور در اجتماع برای افراد معلول آسان‌تر شود.

او افزود: اقدام‌های دستگاه‌های مختلف در حوزه معلولان باید در راستای اقداماتی باشد که قانون و آیین‌نامه‌های مربوطه، مشخص کرده باشد و اگر چک لیستی در این زمینه تهیه شود، لازم است آن چک لیست در کمیته فنی و تحقیقاتی مصوب و سپس اجرا شود. رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: بطور مثال اگر قرار است حمل و نقل عمومی برای معلولان ایجاد شود باید ابتدا مشخص شود که این سامانه قرار است چه جامعه و چه تعداد جمعیت هدفی را تحت پوشش قرار دهد. محسنی بندپی تاکید کرد: اقدام‌ها نباید بصورت موردی و پراکنده باشد. اقدامات مربوط به معلولان حتما باید در راستای قانون و آیین نامه باشد تا بتواند پوشش فراگیرتری برای جامعه هدف فراهم کند.

سامانه پیامکی معبر با شماره 3000012322 چند ماه پیش راه‌اندازی شد. پیام‌های ارسالی به این سامانه در حوزه مناسب‌سازی، از جانب کارشناسان بررسی می‌شود و نتیجه آن پس از پیگیری از 39 دستگاه‌ عضو ستاد مناسب‌سازی منعکس می‌شود.

 

بازداشت افراد دخیل در لو رفتن سوالات امتحانی

فارس| نایب‌رییس کمیسیون آموزش مجلس گفت: محل و تعداد حوزه‌هایی که در آن سوالات لو رفته، مشخص است و افرادی هم در این زمینه بازداشت شدند و ریشه‌ها هم شناسایی شده است.

داود محمدی با بیان اینکه ارزشیابی با برگزاری امتحان در آموزش و پرورش یک اصل است، ادامه داد: با توجه به تاثیرگذاری امتحانات نهایی در کنکور، ارزیابی باید در چارچوب یک آزمون متمرکز صورت گیرد. او افزود: در بررسی‌هایی که در کمیسیون انجام دادیم مشخص شد آموزش و پرورش در خصوص قرنطینه و طراحی سوالات، تمهیدات لازم را برای حفظ امنیت امتحانات انجام داده است. محمدی گفت: با توجه به گستردگی کشور و با در نظر گرفتن فاصله میان باز شدن سوالات و تکثیر در محل آزمون، امکان لو رفتن سوالات در زمانی کوتاه پیش از آزمون وجود دارد. طبق بررسی‌های انجام شده در موارد معدودی این مساله اتفاق افتاده است. او ناراحتی اولیا را در مورد لو رفتن سوالات بجا دانست و ادامه داد: والدین معترض بودند و صورت‌جلسه‌های آنها در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و تذکرات لازم به مسوولان داده شد تا این اتفاق سال دیگر تکرار نشود. او پررنگ شدن مساله لو رفتن سوالات را به دلیل گسترش فضای مجازی و پرداختن رسانه‌ها به این امر دانست و افزود: این مساله واقعا آنقدر که در رسانه‌ها به آن پرداخته شد، گسترده نبود. حذف کنکور سراسری همچنان در برنامه آموزشی کشور قرار دارد و باید زیرساخت‌های حذف ‌آن به تدریج در کشور ایجاد شود.

 

ارسال نظر