مذاکره با فرانسوی‌ها برای توسعه فرودگاه‌های مشهد و اصفهان

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۸۶

وزیر راه و شهرسازی در سفر به فرانسه و در دیدار با مدیران شرکت ونسی مذاکراتی برای جلب مشارکت و همکاری در توسعه فرودگاه‌های مشهد و اصفهان داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی همچنین در ملاقات با الیزابت بورن، وزیر جدید حمل و نقل فرانسه بر روند تفاهمات مطلوب با طرف فرانسوی در حوزه‌های اقتصادی و همچنین در حوزه حمل و نقل و شهرسازی و همچنین بر ضرورت اهتمام دو کشور برای اتخاذ راهکارهایی برای تسهیل اجرایی کردن توافقات منعقده پس از برجام تاکید کرد. آخوندی اهتمام دو کشور برای اجرای روان توافقات و قراردادهای منعقده بعد از برجام را ضروری دانست و گفت: ضرورت دارد که دولت‌های اروپایی برای هماهنگی‌های بین‌المللی بیشتر با هدف اجرای برجام اقدامات مشترکی را انجام دهند.  وی همچنین خواستار زدودن آثار قبلی محدودیت‌های بین‌المللی و اقدامات اعتمادسازی برای شرکت‌ها و بنگاه‌های اروپایی شد. وزیر حمل و نقل فرانسه هم با تاکید بر ظرفیت‌های برنامه جامع اقدام مشترک برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و همه‌جانبه بین‌المللی با ایران گفت: اجرای کامل توافقنامه مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک ضروری و مذاکره‌پذیر نیست.  بورن با استقبال از نظرهای آخوندی گفت: برای عملیاتی کردن و اجرای روان قراردادهای منعقده بین ایران و فرانسه و همچنین توسعه بیش از پیش همکاری‌ها در حوزه راه و شهرسازی آمادگی حمایت از شرکت‌ها و بخش‌های تجاری - اقتصادی و مالی فرانسوی را بیش از گذشته داریم.

در این دیدار دوطرف ضمن مرور جزییات بیشتری از فرازهای همکاری دو کشور در حوزه حمل و نقل ریلی و قطارحومه‌یی مشارکت شرکت‌های فرانسوی و سرمایه‌گذاری برای تکمیل زیربناهای حمل و نقل ایران، توسعه مترو و منوریل، خرید تجهیزات و نوسازی ناوگان تاکید کردند.

 

 

ارسال نظر